تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرا‌های عجیب و غریب از یک نمایشِ اُپرا / شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه موسیقی در این هفته شاهد رویداد‌هایی بود که در ادامه به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

یاد و خاطره‌ی ناصر چشم آذر در برج میلاد زنده شد

کنسرت نوستالژی ناصر چشم آذر آهنگساز فقید کشورمان در برج میلاد برگزار شد. این هنرمند بهار سال گذشته دار فانی را وداع گفت. در کنسرت مذکور قطعات خاطره انگیز این موزیسین اجرا شد. قطعاتی از فیلم «قصه‌های مجید» و قطعات با کلام با صدای حمید حامی، مهدی یغمایی و گروه سون بخش‌های دیگر این کنسرت است.همچنین رضا تاجبخش در این اجرا نوازده‌ی پیانو بود.

ماجراهای عجیب و غریب از یک نمایشِ اُپرا / شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد

امیر عباس گلاب، اشوان و چند تن از خوانندگان و موزیسین‌ها در این اجرا حضور داشتند و کنسرت را از نزدیک تماشا کردند.

ماکان بندی‌ها به وعده‌یشان عمل کردند

«ماکان بند» در روز‌های سوم و چهارم دی ۱۳۹۷ طی دو سانس کنسرت‌هایی ویژه در سالن همایش‌های ایرانیان برگزار کرد. تمام بلیت‌های این کنسرت‌ها با رقم ۴۵ هزار تومان به فروش رفت. پس از آغاز بلیت‌فروشیِ این کنسرت، تمام بلیت‌ها در ۱۵ دقیقه به فروش رفت.

ماجراهای عجیب و غریب از یک نمایشِ اُپرا / شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد

اتفاق ویژه‌تر در پایان کنسرت رخ داد. برگزار کنندگان کنسرت، این امکان را فراهم کرده بودند که تمام حاضران در سالن، هنگام خروج بتوانند با خوانندگان محبوبشان عکس یادگاری بگیرند. «عاشق که میشی»، «هر بار این درو»، «پیشم بخند»، «با تو آروم میشم»، «دو دیقه بودی حالا»، «یک لحظه نگام کن»، «دلگیری» و «یه عصر خوب» بخشی از آثاری بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

کنسرت‌های آخر هفته تعطیل شد

برنامه‌های موسیقی با اعلام عزای عمومی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی و سانحه اسفناک واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات که به کشته و مصدوم شدن تعدادی از دانشجویان منجر شد، چهارشنبه پنجم دی برگزار نشد.

بنا بر اعلام دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های موسیقی در تمامی تالار‌ها و سالن‌ها آخر هفته تعطیل شد. بسیاری از کنسرت‌های این هفته به هفته‌ی آینده موکول شد.

توقیف «هفت شهر عشق» و ماجرا مبهم از علت این اتفاق

اجرای پروژه «هفت شهر عشق» به کارگردانی محمد عبدی با اعلام امور رسانه‌ای این اجرا به دلایلی که هنوز عنوان نشده، توقیف شد. این در حالی است که بلیت‌های ۹ شب اول این اجرای نمایشی–موسیقایی در سامانه فروش بلیت به مخاطبان ارائه شده بود. چند روز پیش نیز اسفندیار قره‌باغی که قرار بود در این اجرا به عنوان خواننده‌ی اُپرا حضور داشته باشد، از گروه کناره گیری کرد.

پیرو این خبر شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنر‌های نمایشی اعلام کرد که هیچ مشکلی برای اجرای اُپرای هفت شهر عشق وجود ندارد.

در پیام شورای ارزشیابی آمده است: «هفت شهر عشق» به کارگردانی محمد عبدی زاده و تهیه کنندگی مرضیه مهدی زاده و علی آقایی مورد بازبینی قرار گرفته است و اجرای این اثر از نظر شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنر‌های نمایشی بلامانع است.

ماجراهای عجیب و غریب از یک نمایشِ اُپرا / شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد

علی آقایی نسب (تهیه کننده «هفت شهر عشق») پس از انتشار این اطلاعیه، توضیحی کوتاه را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که در ادامه می‌خوانید: «از حسن توجه و سرعت پاسخگویی و اطلاع رسانی روابط عمومی محترم اداره کل هنر‌های نمایشی ممنونیم. باید اعلام کنم که این اداره و به صورت مشخص وزارت ارشاد همکاری صمیمانه‌ای را در طول همه این مدت با مجموعه داشته است و این اتفاق هرگز از سوی آن مجموعه محترم رخ نداده است.

توقیف «هفت شهر عشق» از سوی وزارت ارشاد صورت نگرفته و قطعا به پس از هماهنگی‌های لازم دلایل اصلی عدم اجرای این پروژه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.»

یک منبع آگاه علت لغو این اجرا را احتمال پول شویی یا مشکل سیاسی اعلام کرده و حتی صفی پور در جلسه‌ای با اعضای اصلی و تهیه کنندگان پروژه اعتراض کرد که من به عنوان اپرا به این اثر مجوز دادم، اما برخی از اُپرا خوان‌ها رفته‌اند.

اما امید صدیق مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی این موضوع را تکذیب کرد و گفت که همکاری بنیاد با گروه «هفت شهر عشق» معطوف به حضور ارکستر سمفونیک تهران در این گروه است.

با توجه به اظهارات این منبع و حواشی اخیر، همچنان اجرای «هفت شهر عشق» در سالن وزارت کشور در هاله‌ای از ابهام است و علت این اتفاق هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

فصل سکوت در تالار وحدت اجرا می‌شود

فرهاد هراتی آهنگساز، نوازنده و رهبر ارکستر پس از رونمایی و اجرای چندین برنامه از آلبوم «فصل سکوت» ساعت ۲۱:۳۰ روز یکشنبه ۲۳ دی تازه‌ترین کنسرت این پروژه را همراه با گروه کُر «نامیرا» روی صحنه می‌برد.

هراتی درباره جزییات کنسرت پیش رو توضیح داد: «سال ۹۶ کنسرت تئاتر «فصل سکوت» در فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه رفت و خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شد. پس از این اجرا ما در اردیبهشت سال ۹۷ بود که موفق به رونمایی از آلبوم «فصل سکوت» شدیم و پس از برگزاری مراسم رونمایی بود که اجرا‌های زنده‌ای از این پروژه را ابتدا در کافه گالری نیاوران سپس در فضای باز هتل استقلال و بعد از آن در شهر رشت برپا کردیم.»

ماجراهای عجیب و غریب از یک نمایشِ اُپرا / شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد

وی افزود: «پس از بازخورد‌های بسیار مثبتی که از مخاطبان دریافت شد، تصمیم گرفتیم که این بار همراه با گروه کُر «نامیرا» اجرای زنده دیگری را با قالبی متفاوت در تالار وحدت روی صحنه ببریم که این بار تک نوازی پیانو با همراهی گروه کُر خواهد بود. به عبارتی من برای کنسرت تهران اثر جدیدی را برای کُر نوشتم که برایم تجربه بسیار متفاوتی از آلبوم «فصل سکوت» است.»

قمصری در تالار رودکی کنسرت می‌گذارد

علی قمصری در روز‌های دوم و سوم دی ماه پروژه «آنگاه نگاه گاه آه» را با گروه «همنوازان حصار» در تالار رودکی کنسرت می‌گذارد. اکنون این اجرا برای روز شانزدهم دی در تالار وحدت تمدید شده است. بهنام ابوالقاسم و هاله سیفی زاده از هنرمندان شناخته شده و مطرح کشورمان برای اجرای یک تریوی متفاوت به این پروژه اضافه شدند.

علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی پس از اعلام خبر تمدید این برنامه، با انتشار نوشته‌ای از اجرای یک بخش متفاوت و جالب در کنسرت‌های تهران خبر داد و گفت: «بادی پرکاشن شاید یکی از بخش‌های متفاوت و جالب اجرای تازه ما در تهران باشد. یکی از حرف‌های تازه موسیقی قرن بیست، رهایی از وزن قید دیوار‌های خط میزان‌های کلیشه‌ای بود. این رهایی که برای غرب دستاوردی مدرن بود در سنت‌های کهن شرق از دیرباز وجود داشته. به همان شدت که شرق در حال بازنمایی دیروز غرب است، غرب در حال کشف شرق کهن است.»

علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی پس از اجرای «شط رنج» در تهران و شهر‌های مختلف اروپایی، پاییز و زمستان سال ۹۷ با همراهی مجموعه «همنوازان حصار» تازه‌ترین پروژه موسیقایی خود را در قالب تور کنسرت‌های «آنگاه نگاه گاه آه» برگزار کرده است. این پروژه با کنسرت شهر رشت در تاریخ ۸ آذر آغاز شده و تا پایان دی ماه نیز ادامه پیدا خواهد کرد. این در حالی است که وی روز‌های ۲ و سه دی ماه در تالار رودکی تهران و روز ۱۶ دی ماه میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی در قالب این پروژه ملی خواهد بود.

شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد

شهرام ناظری پیشکسوت آواز ایرانی که قرار بود در شهرکرد و اصفهان، طی سه روز با همراهی گروه موسیقی مولوی کنسرت برگزار کند، به علت سرماخوردگی و عفونت شدیدِ حنجره و ریه در بیمارستان بستری شده است.

ماجراهای عجیب و غریب از یک نمایشِ اُپرا / شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد

این هنرمند با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود ضمن ارائه توضیحاتی درباره وضعیت جسمانی‌اش از مخاطبان بابت برای تاخیر کنسرت عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از موسیقی ایران و جهان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرا‌های عجیب و غریب از یک نمایشِ اُپرا / شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..