تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چيزهايي که مبتلايان به سرطان بايد بخوانند

چيزهايي که مبتلايان به سرطان بايد بخوانند

خبرگزاري آريا – يک متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: تغذيه مناسب مي‌تواند در کاهش عوارض ناشي از روش‌هاي درماني(شيمي درماني) کمک کننده باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، دکتر عزت‌الله فاضلي مقدم با بيان اينکه ارتباط بيش از يک‌سوم سرطان‌ها با تغذيه ثابت شده است، افزود: در بسياري از موارد تا ۷۰ درصد سرطان‌هاي خاص با تغذيه مناسب و فعاليت‌هاي ورزشي برطرف شده است.
وي ادامه داد: چنانچه فردي تغذيه سالم داشته باشد و بتواند وزن خود را در محدوده طبيعي نگه دارد مي‌تواند از بروز سرطان پيشگيري کند.
اين متخصص تغذيه و رژيم درماني با تاکيد براينکه تغذيه سالم در امر پيشگيري از بروز سرطان‌ها نقش مهمي دارد، بيان کرد: حتي در مواردي که فردي به سرطان مبتلا مي‌شود تغذيه مناسب مي‌تواند در کاهش عوارض ناشي از روش‌هاي درماني(شيمي درماني) کمک کننده باشد به عنوان مثال فردي که شيمي درماني و راديوتراپي مي‌کنند بايک سري عوارض مواجه است که تغذيه مناسب در اين دوران مي‌تواند در کاهش اين عارضه‌ها البته بسته به نوع سرطان کمک کننده باشد و يک سري توصيه‎هاي تغذيه‎اي در افزايش اثربخشي روش‌هاي درماني و کاهش عوارض اين درمان‌ها مفيد خواهد بود.
فاضلي مقدم عنوان کرد: با انجام شيمي‌درماني برخي از افراد با حالت تهوع و استفراغ مواجه شده و اشتهاي آنان کم مي‌شود که تغذيه مناسب مي‎تواند در روند تاثيرگذاري اين درمان اثربخش باشد.
وي خاطرنشان کرد: افرادي که شيمي درماني مي‌کنند بايد انرژي کافي را دريافت کنند روند درمان آنها با اثربخشي بيشتري ادامه پيدا کند و چنانچه فردي انرژي کافي را دريافت نکند سيستم بدنش با آسيب زيادي مواجه خواهد شد.
اين متخصص تغذيه و رژيم درماني خاطر نشان کرد: تغذيه و غذاي سالم در زندگي افراد مهم است و از بروز بسياري از بيماري‌ها جلوگيري مي‌کند.
فاضلي مقدم با بيان اينکه براي کاهش عوارض شيمي درماني و اشعه درماني و تاثير بيشتر روند بهبود درمان در افراد مبتلا به سرطان نياز است اين افراد در تيم پزشکي معالج خود متخصص تغذيه را در نظر بگيرند که متاسفانه اين مهم مغفول مانده است، بيان کرد: قطعا استفاده از توصيه‌هاي يک متخصص تغذيه مي‌تواند روند بهبودي اين‌گونه بيماران را تسريع ببخشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چيزهايي که مبتلايان به سرطان بايد بخوانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..