تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گران ترین بازیگران مرد سینما چه کسانی هستند؟

گران ترین بازیگران مرد سینما چه کسانی هستند؟به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی ضیا چهارشنبه شب در این برنامه میزبان علی سرتیپی تهیه کننده و پخش کننده مطرح سینمای ایران بود.

سرتیپی تهیه کننده و پخش کننده سینما در برنامه «فرمول یک» گفت: ۹ ماه گذشته بهترین سال مالی سینما بوده و تا پایان آذر سینمای ایران ۲۰۰ میلیارد فروش داشته است. اگر این مبلغ را با سال ۹۱ که ۳۰ میلیارد فروش با ۳ میلیون نفر تماشاگر داشتیم مقایسه کنیم اوضاع خوب است. سال ۹۶ هم ۱۷۵ میلیارد، فروش کل سینما بوده است.

وی در پاسخ به این سوال ضیا که وضع تهیه کننده‌ها حسابی خوب است، تاکید کرد: ۳۰ درصد معادل ۳ میلیارد از فروش فیلم ۱۰ میلیاردی به تهیه کننده می‌رسد.

تهیه کننده «توکیو بدون توقف» در پاسخ به اینکه آیا بازیگری داریم که ۱ میلیارد تومان دستمزد بگیرد، گفت: بله  داریم. البته چند سالی است بازیگران در فیلم‌ها شریک می‌شوند و اینطور نیست که ۱ میلیارد پرداخت نقدی به آن‌ها داشته باشیم.

رضا عطاران دلی کار می‌کند 

سرتیپی درباره رضا عطاران اظهار کرد: عطاران گاهی اوقات برای دل خودش کار می‌کند. مثلا در فیلم «خانم یایا» شاید به علت علاقه به رضا کاهانی بازی کرد. عطاران فیلم «دراکولا» را هم با هزینه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، دلی ساخت.

این تهیه کننده گفت:غیر از «مارمولک» که در زمان خودش در آمریکا خوب فروخت فیلم‌های ایرانی دیگر، اکران خارجی موفقی نداشته اند.

وی در این باره که برای اکران‌های خارجی بعضی وقت‌ها فیلم‌ها به دلیل تبلیغات و... بدهکار می‌شوند، یادآور شد: ما در دبی، آلمان، آمریکا و استرالیا اکران محدودی برای ایرانی‌های خارج از کشور داریم. غیر از فیلم «مارمولک» که در زمان خودش در آمریکا خیلی خوب فروخت فیلم‌های دیگر مثل «هزارپا» نهایتا در خارج از کشور ۳۵ هزار دلار فروخته اند. بازیگران زیادی بفروش هستند، اما اصل فروش به دلیل فیلمنامه و کارگردانی است.

تهیه کننده «نصف مال من نصف مال تو» درباره بازیگران بفروش و جواد عزتی تصریح کرد: عزتی بازیگر موفقی است و بازیگران زیادی هستند که بفروش هستند، اما به نظرم اصل فروش یک فیلم بابت فیلمنامه و کارگردانی است. «دختری با کفش‌های کتانی» و «من ترانه ۱۵ سال دارم» هم فیلم‌هایی بودند که به همین دلیل موفق شدند.

ضیا گفت: شهاب حسینی، صابر ابر و نوید محمدزاده پیش از معروف شدن در سینما، تلویزیونی بوده اند  که سرتیپی هم در ادامه  گفت: مهران مدیری و رضا عطاران هم از تلویزیون بوده اند.

وی با بیان اینکه سینما در دنیا صنعتی است، افزود: نسبت به سال گذشته در شهرستان‌ها فروش بیشتری داشته ایم. در سال‌های ۸۹، ۲۰ درصد فروش مربوط به شهرستان بود، اما با بازسازی سینما‌ها و ساخت سالن‌های جدید از جمله در مشهد و اصفهان اوضاع خیلی بهتر شده است.

سرتیپی ادامه داد: اگر سینما صنعت باشد قطعا جای خودش را باز می‌کند، بعضی فیلم‌ها هستند که فقط برای جشنواره‌ها ساخته شده اند و موفقیت دیگری هم کسب نکرده اند.

فروش  ۱۴ میلیاردی «مغز‌های کوچک زنگ زده»

وی ادامه داد: امسال در ایران «مغز‌های کوچک زنگ زده» ۱۳، ۱۴ میلیارد فروخته است.  

این تهیه کننده ادامه داد: ما باید سعی کنیم تا ذائقه مردم را بالا ببریم و بستری فراهم شود که فیلم‌ها از استاندارد به دور باشند و شرایطی را به وجود بیاورند که مردم زده نشوند.

سرتیپی به برخی تجربیات خود در عرصه کمدی اشاره کرد و گفت: من فیلم «آکواریوم» را با ایرج قادری ساختم و از آن راضی هستم البته از فیلم «ورود آقایان ممنوع» هم راضی هستم.

 پول برایم مهم نیست، به سینما علاقه دارم

این پخش کننده سینما اظهار کرد:  من کارم را دوست دارم و از دهه ۶۰ از دستیار دو کارگردان کارم را شروع کردم. دیگر واقعا پول برایم مهم نیست و واقعا به سینما علاقه دارم. ساخت سالن‌های سینمایی ناشی از علاقه من است.

فروش سالی ۲۲ میلیون بلیت سینما

سرتیپی گفت:در کشور سالی ۲۲ میلیون بلیت سینما فروخته می‌شود که باید به رقم ۱۰۰ میلیون برسد.

وی با اشاره به مخاطب ۲۲ میلیونی سینمای ایران در سال ادامه داد: ما باید به ۱۰۰ میلیون بلیت در سال برسیم. در آمریکا که ۵۵۰ میلیون جمعیت دارد ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر به سینما می‌روند، اما در کشور ما ۲۲ میلیون نفر سینما می‌روند. ما باید سالن‌های بیشتری بسازیم. نبود سالن مشکل عمده ما در سینما است.

سرتیپی در پاسخ به این سوال ضیا که آیا علی سرتیپی مافیای سینما است؟ گفت: اصلا تعریف مافیا چیست؟ من ۳۲، ۳۳ سال تلاش و کار کرده ام و کارنامه مشخصی دارم.  

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گران‌ترین بازیگر ایران کیست، گفت: رضا عطاران گلزار و دوستان دیگری از جمله حمید فرخ نژاد هستند.

من  اصلا مهمانی نمی‌روم تا بخواهم بازیگر انتخاب کنم

تهیه کننده «شهر موش‌ها ۲» در پاسخ به این پرسش ضیا مبنی بر اینکه آیا درست است که بازیگران در مهمانی انتخاب می‌شوند، تاکید کرد:من اصلا مهمانی نمی‌روم.

سرتیپی در پاسخ به این سوال که آیا بازیگری بوده که به دلیل پول با شما کار نکرده باشد، گفت: در فیلم «رحمان ۱۴۰۰» با یک نفر سر دستمزد  به نتیجه نرسیدیم.

وی در این باره که پرسودترین فیلمی که تهیه یا پخش کردید کدام بوده است؟ بیان کرد: «هزارپا» «آکواریوم» و «ورود آقایان ممنوع» در زمان خودشان فرش خوبی داشتند.

در ادامه علی ضیا نیز به خاطره تماشای ۱۴ بار «آکواریوم» اشاره کرد و گفت: در اتوبوس تهران کاشان یا آکواریوم پخش می‌کردند یا عطش و دیگر از دیدن این فیلم‌ها خسته شده بودم.

پیشرفت ترکیه، کره و چین در سینما 

تهیه کننده «فصل انار» در خصوص راهکار‌های صنعتی شدن سینما گفت: برای صنعتی شدن سینما باید فضا‌های متعددی به وجود بیاید. باید شرایطی فراهم کنیم که فیلم‌ها در خارج از کشور نیز امکان نمایش داشته باشند. سینمای ترکیه  پیشرفت خوبی دارد و کره و چین هم در این عرصه جلو افتاده اند؛ در چین هر هفته ۵ سالن سینما ساخته می‌شود. در دو سه ماه گذشته سه فیلم مشترک توسط ایران با ترکیه ساخته شده است.

دولت برای ساخت سالن یا ورود تجهیزات به سینما کمک کند

سرتیپی تصریح کرد: دولت نباید بی مورد به سینمای ایران پول تزریق کند. اگر دولت کمک کند سالن ساخته شود یا تجهیزات روز سینمایی وارد ایران شوند بهتر است تا اینکه به این فیلمساز و آن فیلمساز ۳۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون بدهد.

یک فیلم آپارتمانی حداقل ۳ میلیارد هزینه دارد

وی در پاسخ به اینکه هزینه یک فیلم آپارتمانی چقدر است؟ گفت: حداقل ۳ میلیارد تومان با بازیگران محدود هزینه دارد. خرج پشت صحنه خیلی بالا نرفته است. دستمزد صدابرداری و صداگذاری و فیلمبردار جهش نداشته است، اما هزینه‌های جاری جهش داشته اند؛ دستمزد بازیگران را هم نمی‌شود کتمان کرد.

گفتنی است؛ «فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷:۴۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گران ترین بازیگران مرد سینما چه کسانی هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..