تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




براي چربي سوزي بايد استقامتي کار کرد يا قدرتي؟

براي چربي سوزي بايد استقامتي کار کرد يا قدرتي؟

خبرگزاري آريا – يک متخصص بدنساز معتقد است تمرينات هوازي طولاني مدت سبب چربي‌سوزي مي‌شود و به سلامت قلب، عروق و ريکاوري بدن نيز کمک مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، مکانيسم چربي‌سوزي بدن با انجام فعاليت‌هاي هوازي طولاني مدت انجام مي‌شود نه کوتاه مدت. البته اين که فرد برحسب سن و شرايط فيزيکي از چه نوع فعاليت‌هاي هوازي بهره‌مند شود تا سيتسم چربي‌سوزي فعال باشد، متفاوت است. به عنوان مثال فردي که دچار عضلات ضعيف است نبايد از تمرينات هوازي استفاده کند که پس از مدتي به دليل فشار بيش از حد به عضلات و مفاصل به نتيجه‌ي مطلوبي دست پيدا نکند.
وي گفت: براي اين که فردي بتواند قدرت عضلاني خوبي داشته باشد بايد تمرينات هوازي را به طور مداوم و طولاني مدت انجام دهد تا بتواند سيستم چربي‌سوزي بدن خود را فعال کند. وقتي فردي از حجم و قدرت عضلاني خوبي برخوردار است با انجام تمرينات هوازي ضربان قلب او از حد آستانه بي‌هوازي عبور مي‌کند و بدن در چنين حالتي وارد شرايط لاکتيکي مي‌شود و چربي‌ها از عضلات خارج و سبب کاهش وزن مي‌شود. بنابراين تمرينات هوازي طولاني مدت علاوه بر سيستم چربي‌سوزي، به سلامت قلب و عروق نيز کمک مي‌کند و سبب مي‌شود تا فرد وزن خود را نيز کنترل کند.
اين متخصص بدنساز ورزش‌هايي همچون کوهپيمايي، دويدن ملايم، دوچرخه سواري، شنا، طناب زدن و بازيهاي سبک را از جمله فعاليت‌هاي هوازي نام برد و افزود: اين رشته‌ها به دليل اين که ضربان قلب را خيلي بالا نمي‌برند و از شدت بالايي برخوردار نيستند، در چربي‌سوزي و کاهش وزن بسيار موثر هستند.
وي در پايان تصريح کرد: بهتر است ورزش‌هاي هوازي همراه با ورزش‌هاي قدرتي صورت بگيرد تا عضلات بدن قوي‌تر و توان انجام حرکت نيز افزايش يابد. انجام اين دو نوع ورزش همراه هم علاوه بر اين که باعث تناسب اندام مي‌شود از افتادگي پوست و عضله‌ها نيز پيشگيري مي‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «براي چربي سوزي بايد استقامتي کار کرد يا قدرتي؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..