تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش و طرز تهیه کیک ماربل با وانیل و شکلات خوشمزه

کیک ماربل با وانیل و شکلات

کیک ماربل با وانیل و شکلات که کیک کره ای و مرطوبی است بسیار خوش طعم است، این کیک بافت افنجی و لطیفی دارد که هم شکلاتی است و هم ساده است. در این بخش آشپزی تاپ ناز طرز تهیه این کیک را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای کیک ماربل 1 قاشق غذاخوری قهوه دم شده 140 گرم شکلات تلخ و یا شیرین خرد شده ¼ 2 پیمانه در حدود 295 گرم آرد همه منظوره ¼ 2 قاشق جای خوری بکینگ پودر 1/4 قاشق چای خوری بکینگ سودا 1/2 قاشق چای خوری نمک 170 گرم یا 34 پیمانه کره ¼ 1 پیمانه یا 250 گرم شکر سفید ½ 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص 3 عدد تخم مرغ بزرگ 1/2 پیمانه یا 120 میلی لیتر شیر

دمای تمام مواد تشکیل دهنده باید هم دمای اتاق باشد.

همچنین بخوانید : طرز تهیه کیک شکلاتی سنتی طرز تهیه کیک ماربل با وانیل و شکلات

درجه حرارت فر را روی 350 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتی گراد قرار دهید و یک قالب حلقه ای 25 سانتی متری را با کره یا اسپری روغن چرب کنید و اگر نیاز بود آردپاشی هم کنید.

شکلات ها را بریزید داخی یک ظرف مقاون به حرارت و بگذارد روی یک قابلمه اب در حال جوش تا شکلات ذوب شود.

اگر خواستی طعم کیک قهوه شود در این مرحله باید قهوه را به شکلات اضافه کنید.

مهم است که شکلات وقتی به کیک اضافه می شود خنک شده باشد پس باید به موقع شکلات را ذوب کرده باشید و بگذارید تا سرد ش.د تا وقعی که خواستید از آن استفاده کنید آماده باشد.

داخیل یک ظرف جدا آرد، بیکینگ سودا و نمک را با هم الک کنید.

درون کاسه استند میکسر یا همزن دستی کره را بزنید تا خوب نرم و کرمی بشود.

شکر را کم کمک به کره اضافه کنید و هم بزنید تا وقتی که مخلوط شما کاملا سبک و ابری شود.

هر وقت نیازی بود مواد را از روی دیواره های کاسه همسزن درون بقیه مواد بریزید و با دست مواد ته کاسه را هم با بقیه مواد مخلوط کنید.

تخم مرغ ها را یکی کی به خمیر کیک اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ را کاملا هم بزنید.

وانیل و خامه ترش ( یا ماست) را هم اضافه کنید و هم بزنید.

همزن را روی سرعت پایین بگذارید و آرد و شیر را به مخلو اضافه کنید.

آرد را در 3 مرحله و شیر را در 2 مرحله به این صورت 1/3 آرد + 1/2 شیر + 1/3 آرد + 1/2 شیر + 1/3 آرد اضافه کنید.

بعد از هر مرحله اضافه کردن مخلو را هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند ولی نباید زیاد هم بزنید تا هوای درون خمیر خارج شود، فقط در حدی که مواد با هم مخلوط شوند. در آخر هم یک بار مواد داخل ظرف را با دست خوب هم بزنید تا ممئن شوید مواد ته ظرف با بقیه مواد مخلوط شده اند.

کیک ماربل با وانیل و شکلات

حالا باید خمیر را به دو قسمت مساوری تقسیم کنید جوری که یک قسمت کمی بیشتر از نصف خمیر باشد و در نتیجه قسمت دیگر کمی کمتر از نصف خمیر باشد.

حال شکلات ذوب شده که سر شده را درون آن قسمت از خمیر که کمتر است فولد کنید تا خمیر شما خوب شکلاتی شود.

خمیر وانیلی و شکلاتی را با کمک قاشق یا اسکوپ بستنی درون قالب بریزید و به این صورت که یک قاشق کاملا پر ( حدود یک چهارم پیمانه ) از خمیر شکلاتی را درون قالب بریزید و یک قاشق از خمیر وانیلی را در کنارش قرار دهید.

ردیف بعدی را بر عکس کار کنید و همینطور ادامه دهید تا قالب پر شود و مواد کیک تمام شود.

باید در آخر شبیه به عکس خمیر را درون قالب بریزید.

سپس یک چاقوی نازک و یا یک سیخ چوبی را دورانی درون مواد کیک حرکت دهید تا حالت ماربلش ایجاد شود.

فقط زیاد این کا را نکنید زیرا باعث می شود تمام خمیر شما شکلاتی شود.

از یک تا ده سریع بشمارید و بچرخانید کافیست.

کیک را برای مدت 40 دقیقه درون فر قرار دهید و قبل از 35 دقیقه هم یک را چک کنید زیرا اگ کیک زیادی پخته شود خشک می شود.

کیک هنگامی آماده می شود که اگر خلال دندون وسطش فر کنید تمیز خارج شود.

بعد از پخته شدن کیک آن را از فر خارج کنید و بگذارید برای 20 تا 30 دقیقه به همان شکل درون قالب بماند (حتما این مرحله سرد شدن باید انجام بشه وگرنه وقتی کیکتون رو از قالب جدا می کنید ممکنه نصفش تو قالب جا بمونه!) و سپس از کناره ها کیک را با چاقو یا اسپچلا از دیواره های قالب جدا کنید و برای قسمت وسط کیک هم این کار را انجام دهید و سپس کیک را روی یک توری سیمی برگردانید و بگذارید تا کیک خوب سرد شود و سپس میل کنید.

این کیک بهتر است همان روز که پخته شده است مصرف شود، اما می توانید روی کیک را بپوشانید و برای چند روز در دمای اتاق نگهداری کنید و البته می توانید در یخچال هم قرار دهید.

دستور تهیه این کیک برای ده نفر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش و طرز تهیه کیک ماربل با وانیل و شکلات خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..