تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری بیوگرافی لاله اسکندری

لاله اسکندری متولد 30 آذر 1354 می باشد و متولد تربیت حیدریه از شهر های استان خرسان رضوی می باشد. بازیگر است ، میزان تحصیلات وی : فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد تهران مرکز است 2 خواهر بنام ستاره و سارا و 1 برادر بنام سیامک دارد، ستاره بازیگر و سارا چهره پرداز است، علاوه بر بازیگری طراح گرافیک روی موزاییک است.

لاله اسکندری همچنین در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت های‌ بیشماری داشته‌ است که شامل چندین نمایشگاه عکس، نقاشی و موزاییک در داخل و بيرون از کشور می باشد. لازم است ذکر شود ایشان از سال 87 تا کنون با شهرداری تهران جهت زیباسازی شهری فعالیت خودرا ادامه داده‌ است.

ازدواج و همسر لاله اسکندری

لاله اسکندری با ساسان فیروزی ازدواج کرده است.

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

شروع فعالیت هنری لاله اسکندری

درسال 75 که تئاتر شهر دنبال نیروی جدید بود با حمایت خواهرش سارا وارد تئاتر شهر شد و دو نیمسال درکنار خواهرش کار گریم پرداخت و سپس از طریق تئاتر به‌صورت حرفه ای وارد عرصه بازیگری شد.

فعالیت لاله اسکندری از سینما تا تلویزیون

فعالیت حرفه ای رابا فیلم متولد ماه مهر سال 1387 در سینما شروع کرد سپس در اوایل دهه 80 شمسی با سریال هفده قسمتی خاک سرخ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا وارد قاب تلویزیون شد.

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

ماجرای آشنایی لاله اسکندری با همسرش ساسان فیروزی :

درسال 1386 یک نمایشگاه صنعت ساختمان در تبریز بود که من آنجا غرفه داشتم و خانم اسکندری هم برای بازدید به آنجا آمده بودند ودر آنجا باهم آشنا شدیم.

لاله اسکندری :

من به خاطر کارم در حوزه هنری دکوراسیون و زیبا سازی به دیدن این آثار علاقمند هستم و همان شد که به نمایشگاه رفتمو آنجا با ساسان فیروزی آشنا شدم.

من در کارهای طراحي با شرکت ايشان مشغول کار شدم و يکسری کارهای تبليغاتی باهم انجام داديم و اينجا بود که آشنايی ما بیشتر شد ودر نهایت به ازدواج ختم شد.

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

دکوراسیون و عکاسی

در دکوراسیون و کارهای پتینه و موزاییک و بحث چیدمان خانه و بخش زیبایی‌ آن نیز فعالیت کرده است کاشی کاری طرح کهکشان راه شیری در تقاطع بزرگراه حکیم و کردستان شهر تهران از نمونه کارهای وی می باشد، عکاسی هم یکی از علایق اوست.

کتابخانه بزرگ و کتاب خوانی

لاله اسکندری کتابخانه تقریباً بزرگی دارد که کتاب‌ های‌ داستانی و غیرداستانی فراوانی در آن وجوددارد او در مورد مطالعه کتاب در اوقات فراغت می‌ گوید : من مطالعه رمان، داستان‌ های‌ کوتاه و شعر آن هم از نوع شعر نو را خیلی دوست دارم.

برای همین اخبار کتاب‌ های‌ روز را دنبال می کنم و نقد داستان‌ ها و کتاب‌ های‌ ادبی را در روزنامه‌ ها و مجلات تا آنجا که وقتم اجازه بدهد دنبال می‌ کنم.

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

عکس لاله اسکندری نحوه شهرت لاله اسکندری

با بازی در مجموعه تلویزیونی خاک سرخ استعداد هایش رابه دسترس نمایش گذاشت و با بازی در نقش زنی که حرف نمی‌زند بازی قابل توجهی از خود ارائه داده است.

ماجرای بازداشت توسط گشت ارشاد

درسال 91 برای دیدن فیلم آزمایشگاه نیلا به کارگردانی حمید امجد به برج میلاد دعوت شده بود

او که لباس رنگی و دامن به تن داشت با ممانعت خواهران گشت ارشاد مواجه می‌شود ودر نهایت با توهین ماماوران و درگیری لفظی که پیش می‌آید او را بمدت 24 ساعت بازداشت می‌کنند، این در حالی بود که وی با همان لباس در رسانه ملی برنامه خوشا شیراز شرکت کرده بود !

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

جوایز و افتخارات لاله اسکندری

کاندیدای تندیس حافظ برای سریال مشق عشق سال ۱۳۸۵ تهران
کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول و مکمل جشنواره جام جم تلویزیون برای فیلم لرزش زندگی «نقش اول» و تنهایی «نقش مکمل» «سال ۱۳۸۸» و دریافت جایزه یک مر فعالیت گرانمایه در عرصه بازیگری از جشنواره جام جم تهران
تندیس جشن حافظ برای نقش اول سریال رقص پرواز «سال ۱۳۸۹» تهران
بازیگر برتر تلویزیون از طرف شبکه ۳ سیما برای سریال سال‌های برف و بنفشه «سال ۱۳۸۶» تهران
کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم خانواده ارنست جشنواره هنرهای کیش «سال ۱۳۹۰» کیش
تقدیر در نخستین جشنواره فیلم ویدئویی یاس «سال ۱۳۹۱» تهران
کاندیدای جشن حافظ بهترین بازیگری نقش اول زن برای سریال نخستین انتخاب «سال ۱۳۹۲» تهران

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

مصاحبه ای خواندنی با لاله اسکندری

به نظر شما بزرگترين سرمايه يک هنرمند چيست؟

فکر مي کنم شخصيت و ذات خود اون آدم, بنظر من چه هنرمند و چه غير هنرمند خيلي متفاوت نيست. فقط هنرمند بايد يک مقدار خلاق تر باشد وگرنه شخصيت و ذات براي همه ی سرمايه بزرگي است.

خالصانه ترين حضور شما در چه عرصه ای بوده است؟

طبعا نقاشي, وقتي آدم کار نقاشي مي کند هيچ چشم داشتي در مقابل آن ندارد. البته در سينما و بازيگري درست است که از ابتدا بحث قرارداد و دست مزد مطرح مي شود اما هنگامي که مشغول بازي هستي بايد از اين دغدغه به دور باشي تا بتواني کار واقعي انجام دهي.

در مقابل چه چيزهايي سرسختي نشان مي دهيد؟

در مقابل باورها و عقايدم

کلا آدم سر سختي هستيد يا انعطاف پذير؟

نه…..زياد انعطاف پذير نيستم در بعضي مسائل چرا مثلاً در محيط جمعي کار سعي مي کنم خودم رابا شرايط سازگار کنم اما در کل آدم انعطاف پذيري نيستم.

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

تا حالا احساس ناتواني کرديد؟

بله يادم مي آيد در سريال خاک سرخ در خرمشهر که کار مي کرديم خانه هايي که در فيلم ديديد خراب بود به خاطر کار ما خراب نشده بود بلکه آن فضا کاملا واقعي بود. ديدن آن فضا بيکاري مردم آنجا باور کنيد بچه هايي که با من بازي مي کردند ۷۰ درصدشان تلويزيون نداشتند و مي گفتند ما اين سريال را چطور ببينيم و آدم وقتي کاري نمي تواند بکند تنها احساس ناتواني مي کند.

در نقشهايي که ايفا کرديد کدام يک را به شخصيت خودتان نزديک تر مي دانيد؟

اکثر با من متفاوت بودند اما به هرحال در هر نقشي آدم قسمت هايي از وجود خودرا مي يابد که شايد تا آن روز ناشناخته بوده است.

کدام يک از نقش هايي که ايفا کرديد در زندگي شما تاثير بيشتري گذاشته است؟

ليلا با اينکه با من خيلي فاصله داشت اما حضور چشم گيري در زندگي من داشت. البته من تمام نقش هايي راکه ايفا کردم دوست دارم مثلاً کاري که سال گذشته با آقاي سجادي کردم که هنوز اکران نشده در نقش يک دختر روان پريش حضور دارم که برايم تجربه بسيار جديد و جالبي است.

تا کنون براي ايفاي يک نقش خودتان را تحسين کرديد

بعضي جاها بله…بوده من در خاک سرخ زماني که پخش مي شد خيلي مواقع با ليلا بغض مي کردم. ديدن کار با مونتاژ و موسيقي لطف آنرا دو چندان مي کند.

نقاشي براي شما جذاب تر است يا بازيگري؟

خب, زماني که مي خواهم در خلوت خودم باشم نقاشي و زماني که ترجيح مي دهم در جمع حضور داشته باشم بازيگري هر دوي انها را دوست دارم.

خانم اسکندري از چه زماني دوست داشتيد بازيگر شويد؟

راستش من حدود ۴ ساله بودم که با خواهرم ستاره که حدود ۵ ساله بود در مقابل دوربين ۸ ميليمتري عمويم که تهيه کننده بودند براي اولين بار بازي کرديم اما آن زمان بازيگري دغدغه من نبود به ورزش و نقاشي بيشتر علاقه داشتم.

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

لاله اسکندری و همسرش در کنار نرگس محمدی و علی اوجی

ورزش هم مي کرديد؟ چه ورزشي؟

بله من عضو تيم قواي جسماني مدرسه بودم و براي دوي سرعت چند مدال هم گرفته بودم. ۷ سالي هم کار کردم اما متاسفانه ديگر ادامه ندادم.

نقشي هست که دلتان بخواهد آن را ايفا کنيد؟

نه, خيلي اينجوري نگاه نمي کنم. من آدم واقع بيني هستم.

تا حالا تحت تاثير يک فيلم گريه هم کرديد؟

بله خيلي. من زياد تحت تاثير فيلم ها قرار مي گيرم.

خانم اسکندري اگر همين الان به شما خبر بدهند که يک ميليارد تومان پول از بانک برنده شديد چه کار مي کنيد؟

مثل همه ی آدم ها خوشحال مي شوم بخشي از پول را صرف نيازهاي خودم مي کنم بخشي هم نيازهاي آدم هايي که دوستشان دارم و باقيمانده آنرا صرف يک سفر جهانگردي میکنم.

شخصيت کارتوني مورد علاقه شما چه شخصيتي بود؟

سيندرلا, مثل همه ی دخترهاي آن زمان. اما کارتون های زيباي خفته, پسر جنگل , پلنگ صورتي و خانواده پزشک ارنس هم بود. من کارتون خيلي دوست داشتم همین حالا هم اگر فرصت کنم نگاه مي کنم

کارگرداني که به کارش اعتقاد داشته باشيد و بي چون و چرا در فيلم ايشان حاضر به بازي باشيد براي ما نام مي بريد؟

خب, دوستاني هستند که حتي جوان هستند و من حاضر هستم در فيلمشان بازي کنم البته به کارهاي آقاي بيضايي, آقاي مهرجويي, خانم بني اعتماد و …هم علاقمندم اما فيلمنامه اولين معيار من براي پذيرش يک نقش است چرا که يک فيلمنامه خوب به دست هر کارگرداني قابل اجراست و بهترين کارگردان هم نمي تواند از يک فيلمنامه ضعيف شاهکار بسازد.

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

عکس لاله اسکندری و همسرش

از کتابخانه پشت سرتان پيداست که زياد اهل مطالعه هستيد؟

بله من مطالعه رمان داستانهاي کوتاه و شعر آن هم از نوع شعر نو را خيلي دوست دارم.

محبوبترين اسباب بازي دوران کودکي شما چي بود؟

عروسکي داشتم که متاسفانه يکي از اقوام آنرا برد و ديگر هم نياورد من سال پنجم دبستان يک تصادف خيلي سخت داشتم و خانواده برايم يک عروسک پارچه ای با صورت و دست های پلاستيکي که صدا هم داشت هديه گرفتم تا سال ۶۹-۷۰ هم آنرا داشتم و خيلي هم برايم محبوب بود.

اولين کتابي که خوانديد به خاطر داريد؟

تو کادر قفس و ماهي سياه کوچولو بود که مادرم براي من و ستاره گرفت حدود ۵ ساله بودم که مادرم آن کتاب ها را براي ما خواند.

اسم معلم کلاس اولتان را به ياد داريد؟

بله من دبستان اتفاق مي رفتم کلاس اول خانم اولا آور, کلاس دوم خانم عطايي و کلاس سوم خانم وکيلي معلم های من بودند. متاسفانه نام معلم های چهارم و پنجم رابه خاطر ندارم.

بزرگترين تفريح شما چيست؟

اگر فرصت باشد سفر.

اخرين سفري که رفتيد کجا بود؟

سال گذشته به ارمنستان رفتم که خيلي برايم جالب بود.

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

بيشتر به ديدن کشورها و مناطق تاريخي علاقمند هستيد يا به ديدن مکان هاي مدرن و پيشترفته؟

مکان های تاريخي و قديمي براي من خيلي جذاب و ديدني است. متاسفانه هنوز نتوانستم خيلي از شهرهاي ايران منجمله غرب ايران را ببينم که خيلي هم دوست دارم به تمام آن نقاط سفر داشته باشم.

اگر بدانيد يک ساعت ديگر بيشتر زنده نيستيد چه کار مي کنيد؟

قطعا فرصتي براي انجام کار خاصي نيست. فقط با آنهايي که دوستشان دارم خداحافظي مي کنم و فکر مي کنم آماده شدن براي پذيرش اين موضوع دشواريست چرا که بايد از زندگي که به آن عادت داريم جدا شويم و پا به محيطي ناشناخته بگذاريم.

معيار اصلي شما براي ازدواج چيست؟

قطعا مهم‌ترين معيار درک شخص مقابل از حرفه و احساسات من است.

دوست داريد صاحب چند فرزند هم بشويد؟

با اينکه مردم بچه دار شدن را مسئله راحتي مي پندارند ولي بنظر من مسئوليت دشواريست البته در شرايط خاص بايد به اين سوال پاسخ گفت.

ماندگارترين جمله اي که شنيده ايد؟ يا حتي يک بين شعر که در ذهن شما جاودانه شده است؟

شعر ابراهيم در آتش از احمد شاملو که مي گويد:

من بودم و شدم

نه زان گونه که غنچه گلي يا دانه ای که برگي

راست بدان گونه که عامي مردي شهيدي تا آسمان بر او نماز کند.

اين شعر براي من هميشه سرمشق بوده است.

کلا آدم احساساتي هستيد؟

بله خيلي با اينکه هميشه سعي مي کنم با عقلم حرکت کنم ولي ما شرقي ها ذاتا احساساتي هستيم.

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

اهل فوتبال هم هستيد؟

قبلا که ورزش مي کردم خيلي پيگير فوتبال بودن همین حالا کمتر

قرمز يا آبي؟

شديدا آبي و استقلالي. من جزو گروهي هم بودم که به ورزشگاه رفتيم و بازي ايران و بحرين را ديديم. به همراه خانم نونهالي و خانم ذکريا و خانم حميدي و ….

نزديکترين دوست بازيگر شما چه کسي است؟

شهرزاد جوهري و کمند اميرسليماني البته بيتشر دوستان قديمي من بازيگر نيستند.

پس قديمي ترين دوست شما چه کسي است؟

شبنم حسيني خواهر شهاب حسيني که از ۱۲ الي ۱۳ سالگي باهم دوست هستيم.

خانم اسکندري دوست داشتيد الان چند ساله بوديد؟

دهه بيست کلا خيلي خوبه دوست داشتم به اوايل ده بيست برمي گشتم

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

شما که اهل قلم و نقاشي هستيد از کدام يک از نقاشان بزرگ دنيا تاثير گرفته ايد؟

باگوگن خيلي ارتباط برقرار مي کنم و شاگال با فضاي فانتزي کارهايش هم برايم خيلي جذاب است و از استاد استادان يعني پيکاسو هم بهره بسياري برده ام

رنگ حاکم بر نقاشي هايتان چه رنگي است؟

همانگونه که مي بينيد آبي

خانم اسکندري لباستان هم که آبي است؟

بله لباس آبي نقاشي آبي و تيم هم آبي.

عکس های لاله اسکندری

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری

لاله اسکندری در کنار بازیگر تائتر

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش | عکس و زندگی شخصی لاله اسکندری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..