تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افسردگي به اندازه سيگار کشيدن مضر است

افسردگي به اندازه سيگار کشيدن مضر است

خبرگزاري آريا – طبق نتايج يک مطالعه جديد، افسردگي و اضطراب همانند سيگارکشيدن و چاقي، ريسک بيماري قلبي و سکته را افزايش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، يافته هاي محققان دانشگاه کاليفرنيا نشان مي دهد افراد داراي اضطراب و افسردگي ۶۵ درصد در معرض ريسک بالا مشکلات قلبي، ۶۴ درصد در معرض سکته، ۵۰ درصد در معرض فشارخون بالا و ۸۷ درصد در معرض آرتروز قرار دارند.
«آندره نيلز»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي گويد: «افزايش اين ريسک ها همانند شرکت کنندگاني است که سيگاري يا چاق هستند.»
با اين حال محققان عنوان مي کنند ابتلا به سرطان در اين مورد استثناء است و در شرايط افسردگي و اضطراب با چاقي و سيگار کشيدن يکسان نيست.
به گفته نيلز، «يافته هاي ما همانند بسياري از مطالعات نشان مي دهد که ناراحتي روانشناختي فاکتور قوي اي در ابتلا به بسياري از انواع سرطان ها نيست.»
همچنين تيم تحقيق دريافت علائمي نظير سردرد، ناراحتي معده، کمردرد و تنگي نفس در رابطه با استرس و افسردگي بالا افزايش مي يابد. به عنوان مثال، سردرد در اين گروه از افراد، ۱۶۱ درصد بيشتر است.
محققان با توجه به اين يافته ها، بر درمان اختلالات و مشکلات روانشناختي نظير افسردگي و اضطراب تاکيد دارند. در اين مطالعه، داده هاي سلامت مربوط به بيش از ۱۵ هزار فرد مسن در يک دوره ۴ ساله بررسي شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افسردگي به اندازه سيگار کشيدن مضر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..