تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا 

در اینبخش عجیب ترین خانه هاي دنیا و همچنین عجیب ترین مکان هاي دنیا رابه شـما معرفی می‌کنیم. جهانی کـه مـا در آن زندگی می‌کنیم بـه خودی خود دارای شگفتی هاي بسیاری می‌باشد، دراین بین انسان هم گاهی اوقات و بـه هر نحوی دستی دراین شگفتی ها دارد، از رسوم و ظواهر عجیب‌وغریب گرفته تا ساختن منازل و سازه هاي عجیب و جالب. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

خانه‌ ای در وسط رودخانه

این خانه کـه روی سنگی در رودخانه‌ي درینا «Drina River» ساخته شده اسـت، در نزدیکی شهر باجینا باستا «Bajina Basta» از شهر هـای صربستان قرار دارد کـه حدود 160 کیلومتر از بلگراد «پایتخت صربستان» فاصله دارد.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

درسال ۱۹۶۸ گروهی از مردان جوان این خانه را روی این سنگ ساختند. بـه گفته‌ي یکی از مالکان خانه کـه از افرادی بود کـه در ساخت آن مشارکت داشت، سازندگان خانه عقیده داشتند کـه این سنگ در وسط رودخانه محل ایده‌آلی برای ساخت پناهگاهی کوچک اسـت.

خانه‌ ای به شکل توالت فرنگی

Haewoojae خانه‌اي بـه شکل دستشويي فرنگی اسـت کـه بـه معنی خانه‌اي برای برطرف کردن اضطراب و نگرانی‌هاي فرد اسـت. این خانه کـه یکی از عجیب ترین خانه هاي دنیا اسـت، در شهر سوون «Suwon، شهری در کره‌ي جنوبی» حدود ۴۶ کیلومتری جنوب سئول قرار دارد.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

فعالان بهداشتی کره‌ي جنوبی ساخت ساختمانی بـه شکل دستشويي را آغاز کردند و اولین خانه‌ي شبیه دستشويي فرنگی در جهان را ساختند.

خانه‌ ای به شکل هواپیما

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

دراین تصویر خانه‌اي بـه شکل هواپیما را مشاهده میکنید کـه درروستای مزیارة در لبنان قرار دارد. درروستای مزیارة خانه‌هاي مسکونی جالبی را می توان یافت کـه شبیه معبدهای یونان باستان و خرابه‌هاي مصر هستند و این یکی نیز بـه شکل ایرباس A380 ساخته شده اسـت.

خانه‌ ای در پشت‌ بام ساختمانی مسکونی

در این جا ساختمانی را میبینید کـه ظاهراً غیرقانونی ساخته شده اسـت. این خانه با گیاهان سبزی کـه آنرا پوشانده‌اند در بالای ساختمان مسکونی ۱۹ طبقه‌اي در گوانگژو واقع در استان گوانگدونگ چین قرار دارد و یکی از عجیب ترین خانه هاي دنیا اسـت.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

این ساختمان کـه مساحتی حدود ۴۰ کیلومتر مربع را دربرمی‌گیرد، ۱۰ سال پیش ساخته شده اسـت. بـه گزارش رسانه‌هاي محلی، مراجع قانونی مربوطه درسال ۲۰۱۲ این خانه را کشف کرده‌اند، ولی ازآن زمان نتوانسته‌اند مالک آنرا پیدا کنند.

خانه‌ خورشیدی

دراین تصویر نمای داخلی اتاقی در داخل هلیودوم‌ «Heliodome» را مشاهده می کنید کـه خانه‌ي خورشیدی زیست‌اقلیمی «bioclimatic» اسـت کـه در Cosswiller «شرق فرانسه» در حومه‌ي Alsacian ودر نزدیکی شهر استراسبورگ فرانسه قرار دارد. این خانه بـه صورت ساعت آفتابی سه‌بعدی طراحی شده اسـت کـه در زاویه‌ي ثابتی نسبت بـه حرکت‌هاي خورشید تنظیم شده اسـت.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

این مسئله موجب می شود کـه در طول ماه‌هاي تابستان داخل خانه سایه باشد و دمای آن خنک بماند. درطول پاییز، زمستان و بهار نیز نور خورشید از پنجره‌هاي بزرگ خانه وارد آن می شود، زیرا دراین فصل‌هاي سال موقعیت خورشید در آسمان پایینتر اسـت و بنابر این فضای داخل خانه گرم میشود.

خانه‌ های گنبدی

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

در این جا منظره‌اي از حدودا ۷۰ خانه‌ي گنبدی را مشاهده می کنید کـه بنیاد گنبدهایی برای جهان «Domes For The World Foundation» برای روستاییانی ساخته اسـت کـه در زمين لرزه‌اي درروستای Sumberharjo، در نزدیکی شهر باستانی یوگیاکارتا «Yogyakarta» در اندونزی خانه‌هاي خودرا از دست داده بودند.

خانه‌ ای به شکل تمساح

دراین تصویر تیری آتا «Thierry Atta» را مشاهده میکنید کـه اطراف خانه‌ي خودرا جارو می کند. این خانه کـه بـه شکل کروکوديل ساخته شده اسـت، در پایتخت سابق کشور ساحل عاج، یعنی شهر آبیجان قرار دارد.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

آتا شاگرد موسی کالو «Moussa Kalo» بود. موسی کالو هنرمندی بود کـه این خانه را طراحی کرد و ساخت و اکنون فوت کرده اسـت.

خانه‌ های درختی

این کابینی درحال ساخت اسـت کـه در محل هتل درختی «Treehotel» در روستایی در سوئد بنام هارادز «Harads» قرار دارد. این هتل مرتفع درروستای دورافتاده‌ي هارادز در شمال سوئد ساخته شده اسـت.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

هدف از ساخت این هتل، تبدیل کردن خانه‌هاي درختی ساده بـه مقصدی جهانی برای مسافرانی اسـت کـه بـه طراحی‌هاي متفاوت و جالب علاقه دارند.

خانه‌ ای قابل حمل، ساخته شده از کیسه زباله و بامبو

در این جا لیو لینگ‌چاو «Liu Lingchao»، مرد ۳۸ ساله‌اي را مشاهده میکنید کـه خانه‌ي موقتی خودرا حمل می کند. دراین تصویر او در حال راه رفتن در امتداد جاده‌اي در شهرستان شاپو «Shapu» در شهر لیوژو «Liuzhou»، واقع در منطقه‌ي خودمختار گوانگشی ژوانگ چین اسـت.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

۵ سال پیش لیو تصمیم گرفت کـه از شهر شنژن «Shenzhen» کـه زمانی در آن بـه‌عنوان کارگر مهاجر کار میکرد، با پای پیاده بـه زادگاه خود، شهرستان رونگان «Rongan county» در گوانکشی برگردد. لیو با بامبو، کیسه‌هاي پلاستیکی و ملحفه برای خود «اتاق قابل‌حملی» بـه پهنای ۱/۵ متر و ارتفاع ۲ متر و وزن ۶۰ کیلو گرم ساخت.

خانه‌ ای خشتی با سقفی از سنگی بزرگ و قطور

دراین تصویر لوسرو هرناندز «Lucero Hernandez» نوه‌ي بنیتو هرناندز «Benito Hernandez» و همسرش، سانتا مارتا دِ لا کروز ویارئال «Santa Martha de la Cruz Villarreal» را مشاهده میکنید کـه در درگاه خانه‌ي خانوادگی‌شان در نزدیکی سن خوزه دِ لاس پیدرس «San Jose de Las Piedras» در ایالت کواویلا «Coahuila» در شمال کشور مکزیک ایستاده اسـت.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

خانوادۀ هرناندز بیش از 30 سال در خانه‌ي آجری خشتی عجیبی زندگی کرده‌اند کـه از سنگی بزرگ با قطر 40 متر بعنوان سقف آن استفاده شده اسـت. این خانه در نزدیکی شهر سن خوزه دلاس پیدرس قرار دارد کـه منطقه‌ي دورفتاده‌ اي واقع در صحرای خشک کواویلا اسـت و حدودا در 80 کیلومتری مرز میان کشور مکزیک و تگزاس قرار دارد.

خانه‌ ای به شکل توپ فوتبال

دراین تصویر یکی از مجریان تلویزیونی ژاپن بـه خانه‌ي ژاپنی نگاه میکند کـه شبیه توپ فوتبال ساخته شده ودر برابر بلایای طبیعی مقاوم اسـت.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

شرکت مسکن کیمیدوری «Kimidori» در شهر گیفوی ژاپن این خانه را طراحی کرده اسـت. این کره‌ي ژئودسیک 32 وجهی کـه شناور میشود و از استحکام ساختاری لازم برای مقاومت در برابر زمين لرزه برخوردار اسـت، کمتر از 15۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده اسـت.

در ادامه عجیب ترین مکان های دنیا

در گوشه‌وکنار دنیا جاهایی وجود دارند کـه تا بـه‌ چشم نبینید، باورتان نمیشود کـه طبیعت یا حتی گاهی خود بشر میتواند، همچین جلوه‌هاي عجیب و زیبایی را رقم بزند. در ادامه‌ي مقاله، عجیب ترین مکان هاي جهان رابه شـما معرفی خواهیم کرد کـه در نوع خود کم‌نظیر یا حتی بی‌نظیرند.

مثلث برمودا «The Bermuda Triangle»، اقیانوس اطلس شمالی

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

مثلث برمودا کـه «مثلث شیطان» نیز لقب دارد، پهنه‌ي اقیانوسی وسیعی بین برمودا، فلوریدا و پورتو ریکوست. سالها می گفتند کـه ده‌ها کشتی و هواپیما دراین منطقه بـه‌طرز مرموزی ناپدید شده‌اند و هیچ ردی از آن ها پیدا نیست، اما امروزه این شایعات براساس تحقیقات انجام‌شده منسوخ دانسته میشوند.

جزیرۀ سوکوترا «Socotra Island»، یمن

این جزیره‌ي دورافتاده کـه شبیه لوکیشن فیلم‌هاي علمی‌تخیلی اسـت، شش میلیون سال پیش از قاره‌ي آفریقا جدا افتاد. تنوع زیستی این منطقه‌ي اعجاب‌انگیز اسـت.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

این تنوع زیستی گیاهان و درختان بی‌نظیری را شامل می شود کـه هیچ‌کجای دنیا لنگه ندارند. ازجمله عجایب این منطقه میتوان بـه درخت خون اژدها و درخت ستبر بطری اشاره کرد.

دست صحرا «The Hand in the Desert»، شیلی

این اثر هنری عجیب کـه از وسط صحرای آتاکامای شیلی در ۷۴ کیلومتری شهر «آنتوفاگاستا» بیرون زده اسـت بـه «ماریو ایرارازابال» مجسمه‌ساز شیلیایی تعلق دارد.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

آثار «ایرارازابال» با رنج‌هاي انسانی در ارتباط‌اند و این مجسمه‌ي غول پیکر نیز بـه‌خاطر محل متروکه‌ي آن حس تنهایی را منتقل میکند.

تپه‌ های شکلاتی جزیرۀ بوهول «Chocolate Hills of Bohol Island»، فیلیپین

این جزیره شامل حدود ۱۷۰۰ تپه‌ي مخروطی اسـت کـه وسط آن سربرآورده‌اند. ارتفاع تپه ‌ها متفاوت اسـت، اما بـه‌قدری شکل‌ منظمی دارند کـه انگار مصنوعی ساخته شده‌اند.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

یونسکو میگوید کـه این تپه ‌ها فراخاست رسوبات مرجانی هستند و بر اثر فرسایش آب باران بـه‌ این شکل درآمده‌اند. تپه‌هاي مذکور بـه‌خاطر تغییر رنگ پوشش گیاهی‌شان از سبز بـه قهوه‌اي در فصل خشک شکلاتی نامیده میشوند.

ساحل سرخ «Red Beach»، پانجین، چین

این ساحل با نوعی جلبک دریایی بـه‌نام سوئِدا پوشیده شده اسـت کـه در پاییز بـه رنگ قرمز روشن درمی‌آید. این تالاب‌هاي کِشَندی کـه در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی «پانجین» قراردارند از مقاصد اصلی پرندگان مهاجرند.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

فقط بخش کوچکی از این ساحل برای بازدید عموم آزاد اسـت، اما از طریق پیاده‌راهی چوبی‌ کـه بـه‌سمت دریا میرود، نیز می توانید دراین منطقه گردش کنید.

دشت خمره‌‌ ها «Plain of Jars»، لائوس

در سطح استان «ژینگ خوآنگ» می توانید شاهد دسته‌هاي یک تا صدتاییِ خمره‌هاي سنگی عجیبی باشید کـه گفته میشود در دوران باستان در مراسم تدفین استفاده می‌شده‌اند، اما در روایات محلی آمده اسـت کـه این خمره‌هاي استوانه‌اي در تهیه‌ي شراب برنج مخصوص غول‌ها کاربرد داشتند.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

آمریکایی‌ها لائوس شمالی را در دهه‌ي ۱۹۶۰ بمباران هوایی کردند، اما خیلی وقت نیست کـه عده اي از این مناطق پاکسازی شدند و اکنون از ایمنی کافی برای بازدید برخوردارند.

پارک ایالتی درۀ اجنه «Goblin Valley State Park»، ایالت یوتا، آمریکا

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

این جا مریخ نیست، بلکه دره‌اي خالی از سکنه در ۳۴۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر دریاچه‌ي نمک در یوتاست. ماسه‌سنگ‌هاي نرم این منطقه طی سالیان دراز بر اثر فرسایش باد و باران بـه‌ شکل قله‌ها و هودوهایی «هودو بـه نوعی از فرسایش سنگ‌ها گفته می شود» درآمده‌اند کـه بـه‌اعتقاد عده‌اي از مردم بـه اجنه می مانند. این منطقه فقط حدود ۱/۵ متر در ۳ متر وسعت دارد و بـه دیدنش می‌ارزد.

باریک‌ راه استخوان نهنگ «Whale Bone Alley»، سیبری

قسمتی از سواحل شمالی جزیره‌ي دورافتاده‌ي «تیگران» واقع در ۸۲ کیلومتری سواحل آلاسکا محل یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌هاي گردشگری این منطقه اسـت.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

استخوان‌هاي آرواره‌‌ها، دنده‌ها و مهره‌هاي نهنگ عظیم‌الجثه‌اي در زمین این جا کاشته شده‌اند کـه حال‌وهوای هولناکی دارند. قدمت این محل بـه قرن چهاردهم یا پانزدهم می رسد و معلوم نیست کـه آیا بومیان منطقه این جا را مکان مقدسی می‌دانسته‌اند یا صرفا کشتارگاه موجودات دریایی بوده اسـت.

ساحل شیشه‌ ای «Glass Beach»، ایالت کالیفرنیا، آمریکا

ساحل شیشه‌اي کالیفرنیا سالها بـه‌عنوان محل تخلیه‌ي آشغال‌ها استفاده می‌شده اسـت. در دهه‌ي ۱۹۶۰ تخلیه‌ي آشغال‌ها دراین محل متوقف شد، اما تا آن زمان حجم وسیعی از انواع آشغال‌ها اعم از لوازم الکتریکی و بطری‌ و قوطی بـه‌ داخل دریا راه پیدا کرده بودند.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

آشغال‌هاي شیشه‌اي طی سالها بر اثر فرسایش امواج بـه قطعات رنگی ریز و تراش‌خورده تبدیل شدند و اکنون یکی از جاذبه‌هاي گردشگری این منطقه محسوب می شوند. فقط این کـه اگر قرار باشد هر گردشگری یک مشت از سنگ‌ریزه‌مانندهای شیشه‌اي ساحل رابا خودش ببرد، دیگر چیزی از این جاذبه‌ي گردشگری باقی نخواهد ماند!

دخمۀ مردگان «The Catacombs»، پاریس، فرانسه

این جا شبکه‌اي از تونل‌هاي زیرزمینی اسـت کـه بقایای حدود شش میلیون پاریسی را در خود بـه یادگار دارد. بیشتر این اسکلت‌ها نام‌ونشانی ندارند ودر طول قرن‌هاي هیجدهم و نوزدهم از آرامستان‌هاي پرازدحام شهر بـه این جا آورده شده‌اند.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

زمانی کـه مسئولین فرانسه بـه ظرفیت این مکان برای جذب گردشگر پی بردند، جمجمه‌ها و استخوان ‌ها رابه‌شکلی کـه امروز مشاهده میکنید آرایش دادند.

آب‌ فشان فلای «Fly Geyser»، ایالت نِوادا، آمریکا

«آب‌فشان فلای» در زمینی خصوصی در حاشیۀ صحرای سیاه‌سنگ در «نِوادا» قرار دارد. این آب‌فشان درسال 1964 بـه‌طور تصادفی در خلال حفاری‌هاي یک شرکت انرژی کـه در جست‌وجوی آب‌هاي زمین‌گرمایی بود ایجاد شد.

عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا

ارتفاع فوران آب از این آب‌ فشان بـه حدود 1/5 متر می رسد و مخروط آب‌فشان نیز هر سال بر اثر رسوب املاح معدنی اندکی بزرگ تر میشود. رنگ قرمز و سبز آن نیز بـه‌خاطر وجود جلبک‌ هاي گرماگر اسـت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عجیب ترین خانه های دنیا + عجیب ترین مکان های دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..