تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جانی دوباره در کالبد پل تاریخی «سعید آباد»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از مرمت و احیای پل تاریخی «سعیدآباد» شهرستان بستان آباد خبر داد.

«مرتضی آبدار» در خصوص مرمت و بازسازی این پل تاریخی، اظهار کرد: در این پل، با توجه به آسیب ها و تخریب های صورت گرفته و عوامل آسیب رسان که هم چنان بنا را تهدید می کنند، حفاظت و مرمت آن پس از تهیه طرح مرمت و حفاظت مناسب و جامع در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت. 

این پل که در ادوار مذکور برای ورود چارپایان و کاروانیان طراحی شده بود، با توجه به گذشت سالیان زیاد و نیز فرسودگی مصالح و ملات های بکار رفته، دچار خستگی مواد و مصالح و نیز در سال های اخیر بر اثر عبور وسایل سنگین موتوری دچار شکست پایه ها و طاق ها شده بود، از این رو میراث فرهنگی برآن شد تا این اثر ارزشمند را مرمت و حفظ و به یکی از جاذبه های تاریخی استان تبدیل نماید. 

آبدار در ادامه به اهم اقدامات صورت گرفته در راستای مرمت این پل تاریخی اشاره کرد و گفت: پس از تهیه طرح مرمت و حفاظت از پل تاریخی «سعیدآباد»، مرمت پایه های مدور، نما، طاق های شکسته پل هم چنین بسترسازی پل و اجرای سیل بند اجرا شده است. 

پل سعید آباد معروف به «پل شیخ آباد» در تاریخ ۶ اسفندماه سال ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۷۵۰۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جانی دوباره در کالبد پل تاریخی «سعید آباد»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..