تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنترل فشار خون با رژیم سبزیجات سبز/ با اسفناج به کبد چرب مبتلا نشوید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ترکیب موجود در سبزیجات دارای برگ سبز از جمله کاهو و اسفناج می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب یا گسترش آن شود.

محققان نتیجه استفاده از سبزیجات دارای برگ سبز بر سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی را با آزمایش برروی موش‌های آزمایشگاهی به دست آورده اند که قابل تعمیم به انسان هاست.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، سبزیجات دارای برگ سبز، چون کاهو و اسفناج دارای میزان فراوانی از نیترات در ترکیب خود هستند که به سلامت کبد کمک می‌کند.


بیماری کبد چرب غیر الکلی یا به اختصار (NAFLD) به وضعیتی گفته می‌شود که چربی در کبد متراکم می‌شود، آمار‌ها نشان می‌دهند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از بزرگسالان در آمریکا مبتلا به این بیماری هستند.

محققان کبد چرب را از جمله شایع‌ترین علل بیماری‌های مزمن کبدی در کشور‌های غربی می‌دانند که به دلیل رژیم خوراکی ناسالم، افزایش وزن و ابتلا به بیماری سندروم متابولیک ایجاد می‌شود.

اکنون درمان تایید شده و قطعی برای این بیماری وجود ندارد و در دراز مدت می‌تواند زمینه ساز ابتلا به هپاتیت، فیبروز و سیروز کبدی پیشرفته شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری کنترل دقیق بر وزن خود داشته باشند، خوراکی‌های سالم مصرف کنند و فعالیت فیزیکی بیشتری در طول روز داشته باشند تا از تجمع چربی در کبدشان جلوگیری شود.

بررسی اثربخشی مصرف سبزیجات دارای برگ سبز بر جلوگیری از ابتلا و پیشرفت بیماری کبد چرب حاصل پژوهش دانشمندان موسسه کارولینسکا (the Karolinska Institutet) درکشور سوئد است.

کارشناسان در این پژوهش به بررسی سه گروه موش آزمایشگاهی پرداخته و رژیم خوراکی متفاوتی را در اختیار آن‌ها قرار داده اند.

گروه اول رژیم خوراکی معمولی، گروه دوم رژیم خوراکی با چربی بالا و گروه سوم رژیم خوراکی با چربی همراه با مکمل نیترات به شکل سبزیجات دریافت کرده اند.

موش‌هایی که رژیم خوراکی غربی شامل چربی و قند بالا دریافت کرده اند میزان چربی موجود در کبدشان بالا رفته است، اما آن دسته از موش‌ها که در کنار رژیم خوراکی مکمل نیترات مصرف کرده اند دچار افزایش میزان چربی درکبدنشده اند.

افزون بر جلوگیری از افزایش چربی موجود در کبد، داشتن رژیم خوراکی حاوی برگ‌های سبز سبب کنترل فشار خون و حساسیت به انسولین و در نتیجه جلوگیری از افزایش قند خون می‌شود.


پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف بیشتر میوه و سبزیجات سبب سلامت قلب و عروق خونی می‌شود.
از جمله سبزیجاتی که دارای بیشترین میزان غلظت نیترات سالم در ترکیب خود هستند می‌توان کرفس، اسفناج و کاهو را نام برد.
با وجود توصیه‌های پزشکان به افراد برای گنجاندن مواد خوراکی سالم از جمله میوه و سبزیجات در رژیم خوراکی روزانه بیشتر افراد به مصرف خوراکی‌های آماده و فرآوری شده علاقه‌مند هستند

نتیجه‌های این مطالعه در مجله (the journal Proceedings of the National Academy of Sciences) منتشر شده است.

منبع: medicalnewstoday

انتهای پیام/

درمان کبد چرب با سبزیجات دارای برگ سبز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنترل فشار خون با رژیم سبزیجات سبز/ با اسفناج به کبد چرب مبتلا نشوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..