تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با خواص ميوه کاج آشنا شويد

با خواص ميوه کاج آشنا شويد

خبرگزاري آريا – ميوه درخت کاج را تقريبا همه ما مي شناسيم در کارهاي تزئيني تا کنون زياد از اين ميوه استفاده کرده ايم ، اما تقريبا هيچ از ما با خواص ميوه کاج آشنا نيستيم که در اين مطلب با خواص آن آشنا مي شويم
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از سلام دکتر، ميوه درخت کاج، مخروط چوبي خشک، قهوه‌اي و پولکي است که دانه‌ها بين پولک‌ها قرار گرفته‌ و به دليل همين شکل قرار گرفتن دانه‌ها، کاج جزو خانواده بازدانگان است.نام هاي ديگر کاج عبارت است از: راتيناج، سرو سياه صنوبر و کاج نوئل.صمغ درخت کاج را راتيناج مي گويند، اين صمغ معمولا لزج، نيمه مايع، شفاف به رنگ هاي زرد مايل به سبز يا قرمز عقيقي است.
طعم آن تلخ و بوي آن، تند و نافذ است و اگر خورده شود دهان بوي بنفشه مي گيرد. ميوه کاج مخروطي و شبيه قلب گوسفند است و پس از رسيدن فلس هاي آن خشک و از هم باز مي شود. در وسط آن بادام کوچکي قرار دارد که پس از شکستن، مغز آن را مي خورند. کاج همانند گردو داراي کالري نسبتا بالايي است پس در مصرف آن بايد اعتدال را رعايت کرد.
خواص درماني
طبيعت راتيناج که صمغ درختان کاج است، سرد و خشک است.از صمغ کاج براي از بين بردن خلط سينه و جذب فضولات بيني استفاده مي شود به اين منظور بايد صمغ گياه کاج (راتيناج) را مکيد.اسانس راتيناج براي رفع درد سياتيک و ديگر درد هاي مربوط به عصب مفيد است.تسکين درد عضلات بين دنده اي و تسکين درد روماتيسم عضلاني از ديگر خواص کاج است، براي اين کار بايد ازحمام بخار راتيناج استفاده کرد.
از خواص کاج براي درمان کرم هاي روده اي، التيام جراحت و زخم، زخم روده و معده و جلوگيري از خروج بيش از اندازه اسپرم استفاده مي شود.ضماد راتيناج براي درمان گل مژه مفيد است.ميوه کاج در پيشگيري و درمان درد هاي مفصلي، پوکي استخوان، سنگ کيسه صفرا، بواسير و درمان پروستات نيز آثار مفيدي دارد. عصاره ميوه کاج در پيشگيري از تشکيل سنگ هاي کليوي و درمان آن مفيد است.
دانه کاج که در ميوه مخروطي آن قرار گرفته، منبع غني از پروتئين است و اسيد هاي آمينه موجود در آن، اين دانه را تبديل به يک منبع غذايي مفيد کرده است. همچنين منيزيم فراوان دانه کاج، کمک زيادي به کاهش خستگي، تنش و گرفتگي عضلات مي کند.دانه کاج منبع سرشاري از «اسيد پينولئيک» است که با تحريک هورمون ها باعث کاهش اشتها مي شود.از خواص کاج، کاهش کلسترول خون است.
درمان پروستات
دانه کاج نيز همچون اسپند از ابتلا به پروستات پيشگيري و در صورت وجود، آن را درمان مي کند. اگر به طور مرتب از آن استفاده شود به مرور بزرگي پروستات و تکرر ادرار نيز درمان مي شود.
خاصيت ضد پيري
يکي از خواص دانه کاج و خواص تخم کتان اين است که سرشار از آنتي اکسيدان است. اين ترکيبات، خاصيت ضد سرطاني و ضد پيري دارد و از آسيب رساندن راديکال هاي آزاد به سلول هاي بدن و در نتيجه سرطاني يا پير شدن آن ها جلوگيري مي کند.
عوارض جانبي کاج
افراط در خوردن راتيناج توليد سنگ مثانه مي کند و همچنين باعث ضعيف شدن نيروي جنسي مي شود.وقتي ميوه کاج رسيد، دانه ها چيده مي شود و به مدت ۲۰ روز در نور آفتاب قرار مي گيرد تا خشک شود. دانه هاي کاج در وسط فلس هاي خشک شده نمايان مي شود که با شکستن آن ها مي توان از مغزشان استفاده کرد. اين مغز کالري بالايي دارد و براي بهره بردن از خواص دانه کاج بهتر است اعتدال را در خوردن آن رعايت کنيد.دانه ها داراي فوايد زياد و موادي مثل کربوهيدرات، فيبر، فسفر، زينک، تيامين يا ويتامين B1، نياسين يا ويتامين B3، ويتامين B12 و ويتامين E است.
مصرف دانه کاج باعث کاهش اشتها مي شود. براساس مطالعات انجام شده دو ترکيب مهم موجود در اين دانه باعث احساس سيري و مانع از افزايش وزن مي شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با خواص ميوه کاج آشنا شويد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..