تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با خواص شگفت‌انگیز "

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در میانه تنه نخل، مغز ترد و شیری‌رنگی وجود دارد که شیرین و گس است که به آن "پنیر نخل" گفته می‌شود و بسیار مقوی و گران‌قیمت است.

پنیر نخل که در اصطلاح محلی به آن غاپ می‌گویند با رنگ سفید برای دستیابی به آن معمولا سر درخت را می‌اندازند و برگ‌ها و لیف‌های دور برگ‌ها را تا رسیدن به میانه و پنیر نخل، جدا می‌کنند و در همه فصل‌های سال به دست می‌آید و در فصل‌های پر بارش از طعم شیرین‌تری برخوردار است.

در ابتدای بهار که نخل شکوفه می‌زند، شکوفه‌ها را که "تارونه" نام دارد، می‌‌چینند و از آن عرق تارونه می‌گیرند که مانند بقیه عرقیجات مفید و درمان‌گر دردهای معده است؛ عرق تارونه مقوی، گرم و برای قلب مفید است.

پنیر نخل یا همان غاپ، سوغات لذیذی که از دل نخل بیرون می‌آید و بسیار مقوی است؛ هر نخل 3 تا 10 کیلوگرم پنیر دارد و پنیر نخل تمام خواص خرما را دارد یعنی سرشار از قند، مواد معدنی، ویتامین کالری و آهن است‌.

پنیر نخل که در واقع مریستم انتهایی نخل بوده بسیار مقوی و عامل رشد و نمو و تولید برگ و میوه جدید است؛ مریستم که یکی از حساس‌ترین بخش‌های گیاهی بوده در صورت آسیب دیدن باعث مرگ گیاه می‌شود.

نخل‌داران آن دسته از نخل‌هایی را که زمان ثمردهی آنها تمام شده است، قطع می‌کنند و پنیر آن را که در قسمت انتهایی تنه نخل است بیرون آورده و استفاده می‌کنند.

از جمله خواص آن درمان نازایی، درمان بیماریهای عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون و درمان کم‌خونی و ضعف قوای جسمی و جنسی را می‌توان نام برد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با خواص شگفت‌انگیز "»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..