تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهارمین جشنواره فیلم پرواز اسفندماه برگزار می‌شود

چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پروازبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پرواز با موضوع معلولیت با حضور رحمت الله معمار اردستانی مجری طرح جشنواره، بابک نوری دبیر، ابراهیم صنوبر مدیر اجرایی، مهدی کریمی تفرشی عضو شورای راهبردی و اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدا اردستانی مجری طرح این جشنواره گفت: جشنواره پرواز تک موضوعی است. همه تمرکز این جشنواره بر بحث معلولیت است. موضوعی که ممکن است برای همه پیش بیاید؛ بنابراین هرچه در توان دارید، بگذارید و به این مسئله بپردازید. فراخوان شرکت در این جشنواره از از ۲۴ آذر تا ۲۴ دی منتشر شد. این دوره جشنواره در روز‌های ۷، ۸ و ۹ اسفند برگزار می‌شود.

سپس نوری دبیر جشنواره پرواز بیان کرد: شما صاحبان اصلی قلم راه ارتباطی ما با مردم و معلولین خواهید بود. من از الان شمارش معکوس برای برگزاری رویدادی بزرگ را آغاز کردم؛ چون رویکرد و هدف مهم و بزرگی را دنبال می‌کند.ما و معلولان جدا از هم نیستیم؛ همه ما باید کنار هم باشیم و به نطرم عنوان جشنواره نباید ما را از هم جدا کند. من بار سنگین امانتی را بر دوش دارم که سه دوره برگزار شده و قرار است چهارمین دوره آن نیز به خوبی پیش برود. پس شما باید پل ارتباطی ما و مردم باشید و این بسیار مهم است. 

وی افزود: محل برگزاری جشنواره در باغ موزه قصر خواهد بود. بجز استفاده از داوران و هیئت انتخاب خوب در عرصه هنر و سینما، از هنرمندان سال های قبل هم بهره خواهیم برد. 110 داور معلول هم داریم.

تفرشی عضو شورای راهبردی جشنواره عنوان کرد: موضوع اصلی ما معلولان هستند. کسانی که کمترین رفاه و خدمات را در کشور دارند. تلاش می کنیم که چهارمین دوره جشنواره را پرتوان تر و محکم تر از قبل برگزار کنیم. ما دست همکاری و همیاری را به سوی همه ارگان ها و ... دراز کرده ایم تا بتوانیم قدمی خوب برای معلولان کشور برداریم. ققنوس طلایی، لوح تقدیر و جوایز نقدی و سه نشان جسارت جوایز ما در این جشنواره خواهد بود.

نوری در ادامه تاکید کرد: در سینمای ایران متاسفانه فیلم های کمی به موضوع معلولیت پرداخته اند. ما در این دوره، محدودیتی برای ارسال آثار از یک فیلمساز نداریم و زمان تولید اثر برای ما ملاک نخواهد بود و فقط اینکه در سه دوره ارائه نشده باشد. هدف ما البته حصور یک معلول در یک فیلم نیست؛ بلکه روایت درست از زندگی این عزیزان مهم است. ما به دنبال روایت ترحم آمیز از آنها نیستیم.

وی افزود: این جشنواره باید در هفته معلولان برگزار می شد؛ اما امسال این اتفاق به دلیل طولانی شدن روند دریافت مجوزها نیفتا. برگزاری این جشنواره در تهران بیشتر مورد استقبال قرار گرفت. البته پیشنهاد برگزاری جشنواره در دیگر شهرها هم اتفاق خوبی است و قطعاً خروجی خوبی خواهد داشت ولی نیاز به حمایت مالی فراوان دارد.

اردستانی همچنین درباره حضور فیلمسازان خارجی در این جشنواره بیان کرد: در دوره‌های قبل از کشور‌های خارجی آثار منتخبی داشتیم که جوایزشان را از طریق سفارت کشورشان اهدا کردیم. فیلم‌های خارجی که سال گذشته به دست ما رسید، حدود ۱۴۰ عنوان بود و در سال‌های قبل به حدود ۸۰۰ فیلم می رسید اما به دلایل مختلف نمی‌توانستیم از همه آن‌ها استفاده کنیم؛ چون با فرهنگ و قوانین ما همسو نبودند. تاکید کردم و می‌کنم که یکی از اهداف مهم ما دیده شدن فیلم هاست؛ چون تاثیرگذاری بسیار خوبی دارند. امسال هم سعی کردیم با وزارت آموزش و پرورش وارد مداکره شویم که با کمک این سازمان فیلم‌ها نمایش داده شوند.

نوری در پایان درباره انتخاب ۱۱۰ داور معلول و استفاده از آن‌ها در جشنواره گفت: شاید تعداد این عزیزان کمتر شود؛ اما قطعاً آقای اردستانی و همراهانشان این کار را با تخصص کامل انجام می‌دهند. اردستانی هم در این زمینه اضافه کرد: ما با تمام گروه‌های معلولان مشورت خواهیم کرد و به بهترین شکل کار را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهارمین جشنواره فیلم پرواز اسفندماه برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..