تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص روغن آرگان برای پوست صورت لب و ناخن

خواص روغن آرگان برای پوست ،لب و ناخن چیست ؟روغن آرگان از میوه درختی که در مراکش می روید بدست می آید. روغن آرگان سرشار از ویتامین e و آنتی اکسیدان است که برای پوست مو و ناخن مفید است. ما در مبحث گذشته به بررسی خواص روغن آرگان برای مو پرداختیم و در اینجا شما عزیزان را با خواص این روغن بینظیر برای پوست و ناخن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست :مرطوب کننده برای شب 

این روغن که سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و اسید های چرب ضروری، خواص ترمیم‌کننده‌ی بی‌نظیری دارد. فقط قبل از این‌که به رختخواب بروید کمی از آن را بر روی پوست خود بمالید و آن را ماساژ بدهید تا پوستی نرم، سالم و درخشان به دست بیاورید.

روغن آرگان به سرعت جذب پوست می‌شود و بدون اینکه چربی اضافی روی پوست شما ایجاد کند به درخشندگی و لطافت فوق العاده پوست شما کمک می‌کند. کافی چند قطره روغن آرگان را هر صبح و شب روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اساژ دهید و درخشندگی و اثر ضد چروکی آن را بر پوست خود ببینید.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست مبارزه با پیری زودرس 

سطح هشدار‌دهنده و رو به افزایش آلودگی و اشعه‌ی مضر خورشید، آسیب زیادی به پوست ما می‌رسانند. در نتیجه پوست‌مان از رادیکال‌های آزاد پر می‌شود. این رادیکال‌های آزاد رطوبت پوست را کاهش می‌دهند و سبب خشک شدن پوست می‌شوند. همین موضوع از سوی دیگر، سبب پیری زودرس پوست می‌شود. در حالی که ویتامین E در روغن آرگان مانع آسیب ناشی از رادیکال آزاد می‌شود، ساپونین‌های موجود در آن نیز میزان رطوبت پوست را افزایش می‌دهند و کمک می‌کنند که پوست سفتی، کشسانی و درخشش خود را از دست ندهد.

 روغن آرگان گزینه بسیار خوب برای پوست حساس 

پوست حساس نیاز به یک برنامه‌ی بسیار دقیق برای تمیز و مرطوب شدن دارد. و روغن آرگان بهترین ماده برای این کار است. خیلی ساده هر شب قبل از خواب کمی از این روغن را بر روی پوست خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تاپوست‌تان را تغذیه و رطوبت‌رسانی کنید. شما حتی می‌توانید از یک پاک کننده‌ی دارای روغن آرگان در برنامه‌ی حمام خود استفاده کنید.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست درمان آکنه 

این روغن که غنی از ویتامین E است و به مقدار فراوانی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف دارد، یک ماده‌ی ضد التهابی کامل است. افراد مبتلا به آکنه می‌توانند از طبیعت ضد التهابی این روغن برای مبارزه با آکنه استفاده کنند. در نهایت جای جوش‌ها نیز کم‌کم محو می‌شوند و از بین می‌روند.

از بین بردن ترک های پوستی توسط روغن آرگان 

به نگرانی خود بابت ترک‌های روی پوست‌تان پایان بدهید. فقط مقدار کمی از روغن آرگان را در مناطق آسیب‌دیده به طور مرتب ماساژ دهید و تفاوت را مشاهده کنید. معروف است که Triterpenoidهای موجود در این روغن جای زخم را درمان می‌کنند و از پوست در برابر ابتلا به عفونت‌ها محافظت می‌کنند.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست درمان ضد التهاب 

طبیعت ضد التهابی روغن آرگان همراه با خواصی که پوست را شاداب می‌کنند و به آن لطافت می‌دهند، سبب شده که این روغن درمانی طبیعی برای بیماری‌های مختلف التهابی پوست، مانند آبله مرغان و اگزما باشد.

لایه برداری پوست توسط روغن آرگان 

شما به راحتی می‌توانید یک لایه‌بردار عالی در خانه درست کنید که به راحتی قابل استفاده است. به علاوه، لایه‌بردارهای طبیعی در مقایسه‌ با محصولات موجود در بازار ارزان‌تر هستند. برای بهره بردن از تمام فایده‌های روغن آرگان در لایه‌برداری، کافی است چند قطره از این روغن را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای در دستان خود مخلوط کنید.

این مخلوط را روی صورت خود در حرکتی دوار به مدت سه تا پنج دقیقه بمالید، و توجه و تمرکزتان بیشتر بر روی نواحی خشک و مستعد ابتلا به جوش باشد. سپس با استفاده از آب گرم آن را کاملا بشویید، و به آرامی خشک کنید.یادتان باشد لایه‌برداری منظم و آرام به شما کمک خواهد کرد از شر سلول‌های مرده خلاص شوید و به طرز قابل توجهی ظاهر چروک‌ها و خطوط چهره را بهبود خواهد بخشید. این به پوست و رنگ چهره‌ی شما ظاهری درخشان‌تر، با طراوت‌تر، و جوان‌تر می‌بخشد.با کمک شکر قهوه‌ای، مواد مغذی موجود در روغن آرگان با سهولت و به سرعت بیشتری در پوست‌تان جذب می‌شوند. به علاوه، می‌توانید از این لایه‌بردار طبیعی در سایر قسمت‌های بدن‌تان نیز استفاده کنید.به عنوان مثال اگر پاشنه‌های پا یا آرنج‌های‌تان خشک است، کمی از این مخلوط را روی ناحیه‌ی خشک پوست بمالید و ماساژ دهید تا مشکل تان بر طرف شود.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان مرطوب کننده کل بدن 

مرطوب‌سازی موثر و کارآمد نه تنها برای پوست صورت بلکه برای کل بدن‌تان، به خصوص در زمستان، حیاتی و ضروری است. و شما می‌توانید از روغن آرگان با این منظور استفاده کنید. ما امیدواریم که شما از قبل از مرطوب کننده‌های طبیعی مانند روغن نارگیل برای صاف و نرم نگه داشتن بدن‌تان استفاده کرده باشید تا از خودتان در برابر مواد شیمیایی مضری که اغلب در مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌ها یافت می‌شود از خودتان محافظت کنید.

فقط کافی است چند قطره روغن آرگان را با هر روغن معطر دیگری به انتخاب خودتان (مثلا روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن زیتون، یا روغن کنجد) مخلوط کنید تا بتوانید از فایده‌های متعدد روغن آرگان بهره‌مند شوید. در صورتی که روی آرنج‌ها، پاشنه‌ها، یا سایر قسمت‌های بدن‌تان دچار لکه‌های خشکی هستید، یک یا دو قطره از این روغن را روی ناحیه‌ی مبتلا به خشکی ماساژ بدهید تا سریعا به نتیجه‌ی مطلوب خود دست پیدا کنید. در طول فصل زمستان از این روغن بیشتر استفاده کنید، آن وقت متوجه خواهید شد که لکه‌های خشکی ظرف چند روز از بین خواهند رفت.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان التیام بخش زخم ها 

آنتی اکسیدان‌ها برای تسریع التیام زخم بسیار عالی هستند. و به همین خاطر است که روغن آرگان معجزه‌ی خود را به نمایش می‌گذارد. از ترکیب قدرتمند ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ّهای موجود در این روغن می‌توان برای درمان بسیار سریع‌تر زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید مکمل‌های روغن آرگان بسیار مختلفی را به صورت منظم استفاده کنید تا از این فایده‌ی جادویی روغن آرگان و تاثیر آن در سرتاسر بدن‌تان بهره‌مند شوید.

اگر پس از اصلاح صورت یا بدن تان دچار جراحت یا آسیب دیدگی و سوزش ناشی از تیغ شدید طبیعی ترین و سالم ترین و بهترین درمان می تواند روغن ارگان باشد. بلافاصله چند قطره از روغن ارگان را روی مقداری پنبه بریزید و روی قسمتهای اصلاح شده بدن و صورت تان بمالید. می بینید که علاوه بر رفع جراحت و سوزش و ناراحتی حالت درخشانی و لطافت فوق العاده ای هم به پوست تان داد.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان درمان راش پوستی

روغن آرگان به طرزی باورنکردنی حاوی خواص ضد التهابی است چون محتوای اسید لینولئیک بالایی دارد. به همین خاطر روغن آرگان می‌تواند به نحو موثری التهاب ناشی از مشکلات آلرژیک را کاهش دهد و باعث شود سلول‌های پوستی جدید تولید شوند. بار بعد که شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان دچار راش پوستی شد، کمی از روغن آرگان را به آرامی روی ناحیه‌ی مربوطه بمالید، و آن وقت شاهد از بین رفتن کامل راش در صبح روز بعد خواهید بود. به منظور استفاده‌ی بهینه و حداکثری از خواص ضد التهابی روغن آرگان، آن را با روغن‌های بابونه‌ی آبی، دکمه‌ طلایی، یا بومادران آبی استفاده کنید. از نتایج شگفت انگیز آن به وجد خواهید آمد. همچنین می‌توانید روغن آرگان را با گیاهی به نام گل همیشه بهار که خاصیت تسکین دهندگی فوق‌العاده‌ای دارد نیز ترکیب کنید.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

لایه بردار قوی برای لبها

کافی است یک قطره روغن آرگان را به لب های خود بمالید تا صاف و براق بودن لب هایتان را تجربه کنید. برای این کار می‌توانید چند قطره روغن آرگان را با شکر قهوه ای و عصاره وانیل مخلوط کنید و به شکل دایره ای لب هایتان را ماساژ دهید. هنگام ماساژ مراقب باشید که به لبهایتان آسیب نرسانید و این کار را با دقت انجام دهید. پس از چند دقیقه لبهایتان را بشویید و تاثیر آن را ببینید.

بیشتر بدانید: لایه برداری لبها 

خواص روغن آرگان سفت کردن پوست صورت 

برای سفت کردن پوست صورت و گردن تان می توانید این ماسک را تهیه کنید. به این صورت که یک قاشق روغن آرگان را با سفیده یک تخم مرغ و سه قاشق شیر تازه مخلوط کنید و سپس ۲ قاشق شکر به آن اضافه کنید. این خمیر عالی را روی گردن و صورت تان بمالید و حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس صورتتان را کاملا بشویید و با چند قطره روغن آرگان ماساژ دهید و مرطوب کنید. تاثیر این ماسک بی نظیر است

خواص روغن آرگان  ماسک روشن کننده پوست 

برای درخشان و روشن شدن رنگ پوستتان می توانید از یک ماسک عالی آرگان استفاده کنید. به این صورت که ۵ قطره روغن آرگان به علاوه یک قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را با هم مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه روی پوست تان ماساژ دهید و سپس با آب سر بشویید. پس از چندبار تکرار خواهید دید چه تاثیر شگرفی در رنگ پوست تان داشته است.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای ناخن‌ها

وقتی به طور منظم از روغن آرگان برای ناخن‌های دست و پای‌مان استفاده کنیم، کمک می‌کند ناخن‌ها به صورت طبیعی سالم‌تر و قوی‌تر شوند. این به خاطر آن است که روغن آرگان سرشار از ویتامین E است. به علاوه، ویژگی‌های ضد التهابی و ضد باکتریایی این روغن می‌تواند با عفونت‌های پوست و ناخن که به سلامت و بهداشت بد ناخن مربوط می‌شوند مبارزه کند.

همچنین این ویژگی روغن آرگان را به یک مرطوب‌کننده‌ی چرب برای پوست و ناخن‌تان تبدیل می‌کند.قبل از استفاده‌ی روغن مطمئن شوید که هر گونه لاک یا چیز اضافی را از روی ناخن‌های دست و پای‌تان کاملا پاک کرده‌اید. روی هر ناخن فقط یک قطره‌ی کوچک بریزید، و بعد آن را روی سطح ناخن و پوست اطراف آن به آرامی بمالید. بگذارید یکی دو دقیقه بماند و بعد دست و پای‌تان را کاملا بشویید.روغن آرگان به نرم و براق کردن ناخن‌های‌تان کمک خواهد کرد و پوست اطراف ناخن‌تان را کاملا مرطوب نگه می‌دارد که از کنده شدن ریشه‌ی ناخن جلوگیری می‌کند.

خواص روغن آرگان نرم کننده پاشنه پا 

ترک کف پا علاوه بر اینکه بسیار دردناک و ناراحت کننده است ظاهر بسیار زشتی هم به پاهای شما می دهند. برای اینکه از شر این مشکل خلاص شوید میتوانید قبل از خواب چند قطره سخاوتمندانه از این روغن را کف پایتان بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با یک جوراب کلفت پاهایتان را بپوشانید . پس از چند روز تکرار می بینید که زیبایی و سلامت به پاشنه پای شما برمی گردد.

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای پوست

عوامل تشخیص روغن اصل آرگان  

روغن آرگان باید دارای غلظت بالا باشد

رنگ روغن آرگان طلایی مانند است و از خرید روغن هایی که شفافیت کمی دارند خودداری نمایید .

روغن آرگان تحت هیچ شرایطی نباید در بسته بندی تیره قرار نگیرد زیرا در صورتی که این روغن در بسته بندی با رنگ روشن تهیه گردد فاقد خواص است .

برای استفاده از تمام مزیت های روغن آرگان آن را روزانه بر روی پوست و موی خود قرار دهید.

روغن ارگان از بین برنده جوش و لک ، درمان آکنه و به عنوان عنصر ضد پیری شناخته می شود.

بسیار مهم است که در هنگام خرید روغن آرگان ، روغن با کیفیت خریداری شود.

در خرید روغن آرگان به دنبال روغن ۱۰۰% خالص که به طور فوری سرد شده باشد بگردید.

بطری های روغن ارگان را به دور از نور مستقیم آفتاب نگه داری کنید.

توصیه می شود از شیشه های سیاه برای بسته بندی روغن ارگان استفاده نمایید.

برای خرید روغن آرگان حتما از فروشگاه های معتبر که دارای ضمانت نامه می باشند ، خریداری کنید.

گروه مد و زیبایی نماگرد 

مطالب متنوع دیگر

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (تابحال امتیازی داده نشده است)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص روغن آرگان برای پوست صورت لب و ناخن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..