تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازی پدر با نوزاد، شش تا نه ماهگی

در حدود شش ماهگی کودکان شروع به مشغول کردن خود برای مدت طولانی تری می کنند. زیرا یک توانایی بسیار مهم مربوط به رشد در آنها به وجود آمده است : آنها میتوانند بدون حمایت دیگران بنشینند. حالا دیگر میتوانید کودک را روی زمین بنشانید و او برای مدت نسبتا طولانی ( معمولا پنج تا ده دقیقه) میتواند بنشیند و با بازیهای جالب خودش را سرگرم کند.

حلقه ی بازی پدر:

بین شش تا هشت ماهگی کودک را رو به روی خود بنشانید تعدادی اسباب بازی جلویش بگذارید و پاهایتان را دور او حلقه کنید . در این فضای دوستانه پدر و فرزند میتوانند از یک بازی نزدیک و دست در دست در حالی که روی زمین نشسته اند لذت ببرند.

بالا رفتن از بابا:

از شش تا نه ماهگی کودکان شروع به سینه خیز و بالارفتن از چیزها می کنند. روی زمین دراز کشیده و کودکتان را نزدیکتان بنشانید. یک اسباب بازی جالب آن طرف خود گذاشته کودک را تشویق کنید با بالا رفتن از شما به اسباب بازی دست یابد.

کودکتان بزودی در خواهد یافت که بالارفتن از بابا لذتبخش است . برای ایجاد تنوع در بالارفتن کودکان در این سن می آموزند که در نیمه راه متوقف شده و روی سینه ی پدر بنشینند. اکنون شاید بخواهید با بالاانداختن بچه تفریح بیشتری کنید!

خزیدن روی پدر:

 توانایی مهم دیگر در رشد کودک در سن شش تا نه ماهگی به وجود می آید سینه خیز رفتن است که انجام فعالیت های همراه با پدر را لذتبخش تر می نماید. در اینجا چگونگی یادگیری موارد مربوط به سینه خیز رفتن کودک را شرح می دهیم.

نوع سینه خیز رفتن کودک همانند شخصیت او منحصر به فرد است. اولین تلاش کودکان حرکات متناسب بازوها ، پاها و اندام است. این حرکات زمانی انجام می شود که کودک می آموزد آنها (( چرخ هایی)) هستند و اینکه چگونه میتواند آنها را (( بچرخاند)).

دستها و پاها با حرکات شنا مانند در جهت بدن و نه به سمت زمین ، باز و بسته میشود. ابتدا کودکان نمیتوانند شکم خود را از روی زمین بلند کنند. آنها مانند خزیدن یک کماندو فقط با استفاده از کمر و دستهایشان روی زمین غلت زده ، بالاتنه شان را چرخانده و حرکات دایره ای به آن می دهند و این در حالی است که باسن و پاهایشان را روی زمین می کشند. بعضی کودکان از پاهایشان برای فشار دادن به سمت جلو و دستهایشان برای چرخیدن استفاده می کنند.

به هنگام تقویت هنر سینه خیز رفتن کودک به تدریج میتواند بیشتر و بیشتر بدنش را از روی زمین بلند کند. ابتدا شکم از روی زمین بلند می شود و کودک میتواند روی زانوها و آرنج هایش به جلو و عقب خم شود.

 با گذشت زمان و تمرین بیشتر کودک خزیدن به جلو و عقب و خزیدن همراه با چنگ زدن روی دستها و زانوهایش را یاد می گیرد. کودک به تدریج با رشد مهارت خزیدن ضربدری – دست راست با پای چپ و برعکس – توانایی حرکت خود را افزایش می دهد.

در این زمان کار لذتبخشی برای پدر وجود دارد- خزیدن ضربدری همراه با کودک. نزدیک کودک روی زمین خوابیده و با او سینه خیز بروید. متوجه می شوید که این نوع خزیدن از همه موثرتر ، سریع تر و منظم تر است. تماشای ضربدری خزیدن پدر و کودک در طول اتاق ممکن است واکنش تماشاچیان را برانگیزد .

رشد توانایی های حرکتی ، نه تنها کودک را قادر می سازد تا از محلی به محل دیگر برود بلکه تمرینی برای حل مشکلات ، و نشانه ای از پیدایش هوش در حال ظهور کودک است. 

اگر کودک اسباب بازیی را می خواهد که چند متر از او دور است باید بیاموزد که از اعضای بدنش برای حرکت موثری که او را قادر می سازد به اسباب بازی برسد ، استفاده کند. بازی (( بیا اسباب بازیت را ببر)) را با کودک انجام دهید. اسباب بازی جالبی را دور از کودک قرار داده و فاصله ی آن را مرتب بیشتر کنید و کودک را تشویق کنید به طرف آن بخزد.

در حدود هفت ماهگی دیگر کودک علاقه ای به بودن در میان بازوها و روی پای شما ندارد . او اغلب می خواهد که روی زمین گذاشته شود تا بتواند به چیزهایی که برایش جالب است نزدیک شود. کودک میخواهد که پدرش هم با او روی زمین باشد.

بازی با روزنامه: 

اغلب مادران از اینکه شوهرانشان وقت زیادی را به مطالعه روزنامه می گذرانند شکایت دارند. کودکان هم عاشق این هستند که روی پای پدر نشسته و با او روزنامه بخوانند !به یاد داشته باشید کودکان علاقه ی زیادی به تماشای چیزهایی دارند که دارای تضاد رنگ سیاه و سفید است.

رنگ روزنامه ها یکی از مواردی است که در این مقوله می گنجد . خواندن روزنامه را خیلی طول ندهید زیرا کودک به طرف روزنامه یورش برده به آن چنگ زده و پاره اش می کند. اگر پدر و کودک با هم روزنامه بخوانند مادران دیگر از وقت زیادی که پدر برای خواندن روزنامه صرف می کند شکایت نخواهند کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازی پدر با نوزاد، شش تا نه ماهگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..