تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتادن سایه جنگ بر سر ایران توسط برجام

گروه سیاست و اقتصاد- مدیر موسسه مصاف گفت: اینکه می‌گویند برجام سایه جنگ را برداشته یک دروغ بزرگ است چراکه برجام سایه جنگ را بر سر ما قرار داده و دشمنان به‌صورت مسالمت‌آمیز قدرت هسته‌ای را از ما گرفتند و در حال حاضر از برجام یک لایک بیشتر نمانده است.

افتادن سایه جنگ بر سر ایران توسط برجام

به گزارش ایکنا از قزوین، علی‌اکبر رائفی‌پور کارشناس و نظریه‌پرداز مسائل سیاسی و اجتماعی در همایش «فرصت‌ها و تهدیدهای جمهوری اسلامی» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) روز گذشته 2 دی در سالن اجتماعات شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم ۲ جبهه را معرفی می‌کند، اظهار کرد: جبهه نور و ظلمت دو جبهه‌ای است که توسط خداوند مشخص شده و هرکدام دارای شاخصه‌هایی است که باید برای شناخت آن تلاش شود.
وی افزود: جریان دانشجو و دانشگاهی باید حق را شناخته و در عین اینکه تلاش می‌کند به سمت آن حرکت کند، باید بداند جریان حق نسبی گرایانه نیست.
این کارشناس و نظریه‌پرداز مسائل سیاسی و اجتماعی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی متفاوت تعاریف متفاوت از هم دارند، گفت: بذر انقلاب اسلامی در گلدان جمهوری اسلامی ایران کاشته شده است و انقلاب اسلامی بزرگ تر از جمهوری است و دامنه ان در جهان کشیده می شود.
وی اصافه کرد: انقلاب اسلامی یک تفکر و ایده و نگاه است اما متاسفانه بسیاری از مسئولان کشورمان هنوز نمی دانند که انقلاب چه می گوید و به دنبال چه بوده است.
رائفی‌پور با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است، عنوان کرد: طبق فرمایش خداوند در قران کریم صهیونیست ها بزرگترین دشمن مسلمانان هستند که دلیل ان روحیه استعماری و نزادپرستی ان است.
وی با انتقاد از روحیه نزاد پرستی در برخی از افراد در کشورمان بیان کرد: ساخت جوک های قومیتی نمونه بارزی از این روحیه زشت است که باید از ان پرهیز کرد.
مدیر موسسه مصاف افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی ما تنها با اسراییل و افریقای جنوبی رابطه نداشتیم که دلیل ان استعمار کشور فلسطین توسط رزیم صهیونیستی و حاکم بودن حکومت آپارتاید در افریقای جنوبی بود که بعد از نابودی آپارتاید در افریقای جنوبی رابطه ما با این کشور نیز برقرار شد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با مستکبران و نزادپرستان عالم مشکل دارد و ان را بر نمی تابد، ابراز کرد: امریکا در دستان اسراییل است و ساختار آن به گونه ای قرار گرفته که رزیم صهیونیتس بر ان سلطه کامل دارد.
رائفی‌پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی همواره مدافع تمامی مظلومان و مستضعفان عالم است، گفت: چند روزی است که رئیس‌جمهور آمریکا سخن از خروج از سوریه می‌زند این در حالی است که بیش از 7 هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده اما باوجوداین رقم سنگین و هزینه‌هایی که از سوی حامیان آن ازجمله اسرائیل، عربستان و برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس صورت گرفته آن‌ها دستاوردی در منطقه نداشته‌اند و این منطقه استراتژیک در دستان ماست.
وی بیان کرد: این یک حقیقت واضح است که دشمنان تلاش داشتند بعد از یمن به کشور ما حمله کنند لذا طی برنامه‌ریزی که آن‌ها کردند در ابتدا موضوع هسته‌ای را از ما گرفتند و بعد هم به دنبال گرفتن موشک‌های ما در قالب برجام 2 و 3 و شناسایی سلول‌های موشکی از طریق جاسوس‌هایی در پوشش حفاظت از محیط‌زیست بودند.
این کارشناس و نظریه‌پرداز مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان کرد: این هدف‌گذاری به دنبال آن بود که بعد از خالی کردن یمن و تصرف باب المندب به سراغ ایران بیاید چراکه اگر دست ما از باب المندب که یک منطقه فوق استراتژیک است برداشته می‌شد آن‌ها می‌توانستند به اهداف خود دست یابند.
وی ادامه داد: اینکه می‌گویند برجام سایه جنگ را برداشته یک دروغ بزرگ است چراکه برجام سایه جنگ را بر سر ما قرار داده و دشمنان به‌صورت مسالمت‌آمیز قدرت هسته‌ای را از ما گرفتند و در حال حاضر از برجام یک لایک بیشتر نمانده است.
رائفی‌پور تأکید کرد: بین عربستان و رژیم صدام 20 شباهت شناسایی‌شده است که ازجمله آن می‌توان به تسلیحات نظامی، صندوق ذخیره ارزی، رفتارهای ضد شیعه، حکومت فرمایشی، حمایت از غرب، توهم سیادت بر منطقه، احساس خطر از انقلاب اسلامی، اعدام رهبران شیعی، استفاده از حربه‌های قومی و مذهبی، محک خوردن در مذاکرات با غرب، تهدید و برخورد ناشایست با ایرانی‌ها، استفاده از مزدوران و جاسوسان را می‌توان نام برد.
وی بیان کرد: در پرونده یمن کوتاهی کرده‌ایم و باید در آن دنیا جوابگو باشیم چراکه در حال حاضر رژیم آل سعود در هر دقیقه کودکی را در یمن به قتل می‌رساند اما پابرهنگان و مردم این کشور با دفاع از خاک خود و مقابله با جنگ عربستان در حقیقت امنیت کشور ما را حفظ کردند.

دشمنان در یمن به بن‌بست رسیده‌اند

مدیر موسسه مصاف با انتقاد از سخن برخی از سلبریتی‌ها که می‌گویند در منطقه چه می‌کنید، عنوان کرد: این سخنان نشان می‌دهد آن‌ها فهم و شناختی از منطقه و موقعیت استراتژیک کشورمان و اهداف پشت پرده دشمنان ندارند، آن‌ها نمی‌دانند که موشک‌هایی آماده است تا بر سر ما فرود آید اما اراده الهی بر آن بوده که دشمنان در یمن به بن‌بست رسیده‌اند.
وی بابیان اینکه انتقاد از تمامی فعالیت‌های جمهوری اسلامی یک بی‌انصافی بزرگ است، گفت: تحریمی که علیه کشور ما انجام شده اگر در هر کشور برجسته اروپایی انجام می‌شد کمر آن‌ها را می‌شکست اما مردم کشور ما توانسته‌اند با تکیه‌بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و توکل بر خداوند متعال بر آن فائق آیند.
رائفی‌پور ادامه داد: ساختارهای ما مبتنی بر دیدگاه بلند انقلاب اسلامی تغییر نکرده است و ما هنوز برخی از رفتارهای غلط خود را اصلاح نکرده‌ایم برای مثال بانکداری و یا ساختار بهداشتی ما همچنان برگرفته‌شده از همان نظام سابق است که نیاز است در این عرصه به سمت تغییر آن در راستای اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند.
این کارشناس و نظریه‌پرداز مسائل سیاسی و اجتماعی خاطرنشان کرد: نهادسازی ما دچار اشتباهاتی است برای مثال دلار دونرخی نمونه بارزی از یک تصمیم اشتباه به شمار می‌رود که راه را برای دزدی و فساد برخی باز می‌کند.
وی بیان کرد: نهادسازی درست و اصلاح روندها منجر به حرکت بهتر جمهوری اسلامی خواهد شد و می‌تواند ما را در مسیر توسعه و پیشرفت رهنمون سازد.
رائفی‌پور اضافه کرد: استفاده از ظرفیت مردم در نظارت عمومی می‌تواند در اصلاح ساختارها و روندهای پیش رو در عرصه‌های مختلف بسیار کارگشا باشد لذا باید به این سمت حرکت کنیم.
مدیر موسسه مصاف با اشاره به طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس بیان کرد: 25 نماینده بر لزوم شفافیت آرا نمایندگان تأکید کردند اما در روز رأی‌گیری تنها 55 نفر به فوریت آن رأی دادند، حال این وظیفه دانشجویان است که در مسیر مطالبه گری نمایندگان خود را به دانشگاه بیاورند و نظر آن‌ها را در خصوص لزوم شفافیت آرای مردمی جویا شوند.
وی با انتقاد شدید از رفتار یکی از نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید خود نمایندگان در مسیر حمایت از کسی که قانون‌مداری کرده وارد شوند نه آنکه برای برخورد با کسی که آن فیلم را گرفته و یا کارمند گمرک قدم بردارند.
رائفی‌پور با اشاره به موقعیت استراتژیک و بالای ایران عنوان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند ما را حذف کند چراکه از 14 نقطه استراتژیک جهان دونقطه در ایران است و در 4 نقطه دیگر نیز اثر مستقیم دارد.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص دلایل حضور کشورمان در سوریه گفت: اگر ما در سوریه حاضر نبودیم امروز باید در ایران می‌جنگیدیم چراکه به اذعان سران و کارشناسان آمریکایی هدف از ایجاد داعش، ایران است و آن‌ها در تلاش بودند از تجزیه سوریه و عراق کشوری به سرکردگی داعش ایجاد شود تا بتواند به مقابله با ایران بپردازد.
این کارشناس و نظریه‌پرداز مسائل سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: دلایل دشمنی ما با اسرائیل و رژیم صهیونیستی را می‌توان در 4 سطح موردتوجه قرار داد اول آنکه اسرائیلی‌ها کشور بالای 15 میلیون نفری را در منطقه نمی‌پسندند و خود به دنبال کلید زدن شعار نیل تا فرات هستند، همچنین آن‌ها هر سال به خاک و خون کشیدن 77 هزار و 800 ایرانی را جشن می‌گیرند.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نسبت به بسیاری از شهرهای ایران ازجمله همدان، اصفهان، قزوین و شوش ادعا دارد و از سوی دیگر مشکل اصلی آن‌ها دین اسلام است و کشور ایران را با حاکمیت جمهوری اسلامی رقیب خود می‌دانند و در طول 200 سال اخیر هیچ‌کس به‌اندازه اسرائیلی‌ها به ایران ضربه نزده است.
رائفی‌پور بیان کرد: طبق آئین تشیع وظیفه هر مسلمان آن است که اگر صدای مظلومی را شنید به یاری‌اش بشتابد و اگر چنین نکند مسلمان نیست لذا رژیم صهیونیستی با این نگاه تشیع مشکل دارد.
وی عنوان کرد: طبق پیشگویی‌ها شیعیان بنیان رژیم صهیونیستی را بخواهند کَند ازاین‌رو آن‌ها در دشمنی با انقلاب اسلامی لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنند.
مدیر موسسه مصاف در پایان خاطرنشان کرد: آنفلوآنزای نیویورکی به دنبال آن است که هویت کشور ما را در عرصه‌های مختلف از ما بگیرد لذا توجه به هویت و داشته‌های ما کاری بس عظیم است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتادن سایه جنگ بر سر ایران توسط برجام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..