تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌های تکمیل نماز

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فهرج مطرح کرد:

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام علیرضا لطفیان سرگزی، گفت: برای تکمیل نمازهای‌مان لازم است آسیب‌شناسی از نمازهای خود داشته باشیم که چرا نمازهای ما از اول تکلیف تاکنون تغییری نکرده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام علیرضا لطفیان سرگزی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج استان کرمان، دوم دی‌ماه در کارگاه آموزشی «راه‌های تکمیل نماز» در جمع جوانان این شهرستان، گفت: برای تکمیل نمازهای‌مان لازم است آسیب‌شناسی از نمازهای خود داشته باشیم که چرا نمازهای ما از اول تکلیف تاکنون تغییری نکرده است.
وی با بیان اینکه حقیقت نماز، یادآوری خداوند متعال است و قرآن کریم، نماز را فریادگری می‌داند که نمازگزار را به پرهیز از گناه دعوت می‌کند، افزود: باید به این موضوع توجه داشت که آیا نماز ما با غفلت همراه است، کارایی لازم را دارد، بازدارنده از گناه است و فریادش چنان رسا است که ما را در مواجهه با گناه در جا‌ی‌مان میخکوب کند.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فهرج اظهار کرد: از جمله راهکارهای تکمیل نماز، توجه به این نکته است که نماز، هم سخن شدن با پروردگار است و انسان با درک آثار و برکات فراوان نماز در دنیا و آخرت، اشتیاق و انگیزه‌اش نسبت به اقامه نماز افزون می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه نماز گفت: امر به نماز، بیشترین تکرار را در متون دینی دارد و از این تأکید‌ها معلوم می‌شود که عملی مؤثرتر از نماز در سلوک آدمی وجود ندارد.
لطفيان سرگزی با اشاره به اینکه توجه به معانی و اسرار نماز، یادگیری و رعایت احکام نماز شرط اساسی گام نهادن در مرحله صحت و رسیدن به فضای تکمیل نماز است، بیان کرد: اذان یک دعوت عمومی به نماز نیست، بلکه دعوتی است که هر کدام از ما را به صورت فردی و خصوصی به گفت‌وگوی با خداوند دعوت می‌کند.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فهرج ادامه داد: برای نماز آداب باطنی و درونی وجود دارد مثل اخلاص، نیت قربت و حضور قلب در نماز. در کنار درک عظمت و خوف از مقام الهی، نمازگزار باید دلی سرشار از امید به رحمت بی‌کران خداوند داشته باشد.
وی گفت: نمازگزار مؤمن، نه به عمل خود مغرور و نه از لطف خداوند ناامید می‌شود‌. براساس آیه 29 سوره مبارکه معارج «وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ»، نمازگزاران واقعی، مسلط بر شهوات وغرایز خود هستند چون به این درک رسیده‌اند که بی‌عفتی در عاقبت و سرانجام آنان تأثیرگذار است.
لطفیان سرگزی بیان کرد: همچنین بر اساس آیه 32 این سوره «وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ»، نمازگزاران مهدی‌یاور و مهدی‌باور امانتدار هستند و بر تمام تعهدات خود پایبند بوده والتزام به رعایت آن دارند.
وی اظهار کرد: نصیب هر فرد از اعمالی که انجام داده، به چگونگی نیت آن عمل است؛ کسی که برای کسب آنچه نزد خداست تلاش می‌کند، پاداشش بر عهده خداوند است. اخلاص رازی از راز‌های خداوند است که در دل کسی قرار می‌دهد که دوستش دارد.
محمود لطفیان
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌های تکمیل نماز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..