تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چک غرامت شهدای مسجد‌الحرام در سازمان ملل/ در مورد عمره بحثی نشد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آنچه در مذاکرات حج 1440 بین مسئولان ایرانی و عربستانی رخ داد و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص حج آتی، محور نشست خبری امروز علی‌رضا رشیدیان رئیسجدید سازمان حج و زیارت بود.

وی با اشاره به دعوت صورت گرفته از سوی وزیر حج و عمره عربستان برای مذاکره در خصوص حج آتی، گفت: در سه دوره مذاکرات انجام شد. ابتدا ما به صورت مکتوب مطالب و پیشنهادهای خود را ارسال و پاسخ طرف سعودی را دریافت کردیم، در مرحله دوم کارشناسان دو طرف در خصوص مسائل حج گذشته و برنامه‌های حج آینده صحبت و مذاکره کردند و در مرحله سوم طی یک روز توافقنامه حج 98 به امضای مسئولان دو طرف رسید.

وی مهم‌ترین محور تفاهم‌نامه حج سال 98 را تأمین امینت، عزت و کرامت حجاج ایرانی عنوان کرد که مورد تأکید طرف ایران و تأیید طرف عربستانی رسید و ادامه داد: آسیب‌شناسی حج سال جاری و پیگیری مسائل مرتبط با شهدای مسجدالحرام و شهدای منا از دیگر محورهای مذاکرات بود که پیرو پیگیری‌های قبلی طرف سعودی غرامتی که باید به خانواده شهدای مسجدالحرام پرداخت شود را به دفتر نمایندگی عربستان در سازمان ملل پرداخت کرده ما نیز وکالت‌نامه‌ها و مدارک خانواده‌ها را به دفتر سازمان ملل تحویل داده‌ایم و پیگیر هستیم تا هرچه زودتر این غرامت به دست خانواده‌ها برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: از 10 شهید حادثه منا که محل دفن آنها مشخص نبود با انجام آزمایش DNA محل خاکسپاری پنج شهید به صورت قطعی مشخص شده، محل خاکسپاری دو شهید نیز تقریباً تأیید شده است و محل خاکسپاری سه شهید دیگر نیز در دست پیگیری است. با طرف سعودی در خصوص وجوه شرعیه‌ای که باید به خانواده شهدای منا نیز پرداخت شود نیز صحبت کردیم.

وی اعلام کرد: در این مذاکرات تعداد زائران اعزامی حج آینده 84 هزار نفر تعیین شد که با تعداد خدمه و کارگزاران حج 86 هزار و 500 نفر به حج اعزام خواهند شد البته خواستار افزایش 10 هزار نفری سهیه حج ایران شده‌ایم و قرار است عربستان پس از بررسی درخواست ما نتیجه را اعلام کند.

رشیدیان در پاسخ به این سؤال که وضعیت عمره چه خواهدشد؟ گفت: محور مذاکرات صحبت و بحث در خصوص حج سال آینده بود و نه از طرف ما و نه طرف عربستان بحثی در مورد عمره نشد.

این خبر در حال تکمیل است ... 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چک غرامت شهدای مسجد‌الحرام در سازمان ملل/ در مورد عمره بحثی نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..