تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا هاشمی رفسنجانی پس از مرگ هم ترسناک است؟

روزنامه قانون: اكبرهاشمی بهرمانی، فردی كه سال‌ها قبل از انقلاب ایران با رژیم پهلوی درگیربود و بعد از 57 روزهای راحتی را پشت سر نگذاشت و بعد از 88 نیز دوران جدیدی از زندگی سیاسی وی رقم خورد و سبب شد تا او برای همیشه و حتی پس از مرگ نیز مورد غضب عده‌ای واقع شود.

نبرد با مردي كه رفته است!

ماجرای درگذشت حاشیه‌دار او و نیز رویدادهایی كه این روزها در جامعه حاشیه ایجاد كرده‌است نشان می‌دهد كه حتی هاشمی مرده نیز برای برخی واهمه برانگیز است و عده‌ای برای تسویه‌حساب‌های سیاسی با وی همچنان كینه‌ورزی می‌كنند. در همین حال، روزهای آخر آذر همزمان با سالروز درگذشت آیت‌ا...‌منتظری خبری منتشر شد كه مربوط به اكران مستندی با عنوان مستند «هاشمی زنده است» بود كه عصر 27 آذر در دانشگاه تهران رونمایی شد.

گفته می‌شود این مستند با معرفی و روایت جزییات زندگی اکبر هاشمی رفسنجانی از ابتدای نوجوانی تا درگذشت او به بررسی اقدامات وی در بین سال‌های ۱۳۲۰ تا دی ۱۳۹۵ می‌پردازد. باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب را منتشر كرد و مدعی شد كه قرار بود در این مراسم محمد هاشمی برادر مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یابد که با ارسال پیامی از حضور در این مراسم امتناع کرد.

محمد هاشمی در پیام خود اعلام کرد: به دلیل مشکلات متعدد و تخریب علیه مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی و حضرت امام(س) شرکت این‌جانب در جلسه دانشگاه تهران منتفی است. مستند «هاشمی زنده است» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی طادی، پژوهشگری حامد قلی‌پور، صداگذاری مهدی جمشیدی، تدوین علی مومن علایی، ساخت موسیقی توسط رامتین وطن‌نیا، گویندگی ناصر طهماسب، روابط عمومی بهنام توفیقی و طراحی پوستر توسط محمد روح الامین تولید شده است و رسانه‌های نزدیك به جریان اصولگرا تبلیغ فراوانی برای این مستند داشتند. تهیه كننده وكارگردان این مستند سابقه چندانی ندارد وكار خود را از سال 94 آغاز كرده و تنها در فیلم یتیم‌خانه ایران حضور داشته است.

دروغ بزرگ

از این مسائل كه بگذریم باید اشاره شود كه رونمایی و اكران، ابتدای ماجرا بود و در ادامه بعد از آنكه محتوای این مستند علنی شد، اعتراض‌ها و انتقادها نیز علنی شد. اولین واكنش مربوط به یاسرهاشمی بود كه در گفت‌وگو با روزنامه آرمان مطالبی را بیان كرد. یاسر هاشمی درباره ساخت مستند«هاشمی زنده است» گفت كه این مستند از سوی ارگان‌های خاص بیشتر در جهت تخریب آیت‌ا... هاشمی بود و جنبه انتقادی نداشت و متاسفانه صحنه‌ها، تصاویر و اطلاعات دروغ در این فیلم بسیار زیاد بود و این فیلم مجوز وزارت ارشاد را هم نداشت.وی درباره عدم حضور در مراسم رونمایی از این مستند نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت كه از خانواده یعنی ما، دعوت کرده بودند که در مراسم پخش این مستند شرکت کنیم اما هنگامی که از محتوای این مستند باخبر شدیم در این مراسم حضور پیدا نکردیم و با پخش آن هم به مخالفت پرداختیم.

نبرد با مردي كه رفته است!

هزینه میلیاردی برای پروژه تخریب

در ادامه اعتراض‌ها محمدهاشمی، برادر مرحوم هاشمی ضمن انتقاد از مستند «هاشمی زنده است» گفت: سازندگان این مستند قصد دارند بگویند که یک انحراف در نظام در دولت سازندگی به وجود آمده و ادامه دارد. محمدهاشمی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره مستند « هاشمی زنده است» و واکنش بیت آیت‌ا... به این مستند ،گفت: روز دوشنبه از انجمن اسلامی دانشگاه تهران با من تماسی گرفته شد و دعوت کردند که به عنوان مهمان ویژه در مراسم رونمایی مستندی به نام «هاشمی زنده است» شرکت و سخنرانی کنم و به سوالاتی که پیش می‌آید، پاسخ دهم. وی تاکید کرد: در پاسخ به این دوستان گفتم چون این مستند را ندیده‌ام نمی‌توانم قول شرکت در این برنامه را به شما بدهم، بنابراین اجازه دهید آن را مشاهده کنم سپس به شما برای شرکت در برنامه پاسخ دهم. وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته قرار شد صبح سه‌شنبه مستند را به دفترم بیاورند تا آن را ببینم که اگر مورد تایید واقع شد، عصر در مراسم شرکت کنم. صبح مستند را به دفتر آوردند و من آن را مشاهده کردم.

رییس پیشین سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه سازندگان مستند «هاشمی زنده است»، بخشی از فعالیت‌های آقای هاشمی را به طور ناقص نقد کرده‌اند، عنوان کرد: سازندگان مستند «هاشمی زنده است» دولت سازندگی را تفسیر و تحلیل کرده‌اند و بحث را به اینجا کشانده بودند که در دولت سازندگی انحرافی در نظام حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و سیاست به وجود آمده است که تا دولت‌های بعد ایشان مانند دولت آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی ادامه داشته و دارد. هاشمی با بیان اینکه سازندگان مستند «هاشمی زنده است» عنوان می‌کنند «هاشمی زنده است، چون این انحراف زنده است»، گفت: متولیان ساخت این مستند چنین موضوعی را بیان کرده‌اند و به نوعی گفته معروف امام را که فرمودند «بدخواهان بدانند نهضت زنده است چون هاشمی زنده است» را دستمایه اهداف و تمسخر خودشان قرار داده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازندگان این مستند واژه نهضت را به انحراف تبدیل کرده‌اند و در حقیقت می‌خواهند بگویند که نهضت اسلامی از اول پایه انحرافی داشته است، گفت: هنگامی که مشاهده کردم این مستند چنین قصدی را دارد، اعلام کردم که در مراسم مذکور شرکت نمی‌کنم اما دیدم بدون اینکه ذکری از قرارمان داشته باشند در سایت‌های خودشان خبر خلاف واقع را مطرح کردند. وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی سازنده این مستند هستند، گفت: افرادی که پیش من آمدند هر سه دانشجو بودند و گفتند که ما خودمان این مستند را تهیه کردیم، یکی از آن‌ها گفت دانشجوی دانشگاه شریف بوده است و هنر خوانده است. از آن‌ها سوال کردم چه کسی از شما حمایت کرده است، گفتند هیچ‌کس با پول خودمان این مستند را ساخته‌ایم.

هاشمی تاکید کرد: این مستند یک ساعت و چهل دقیقه است و با ملاک صوتی و تصویری امروز باید حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه برداشته باشد حال دو دانشجو از کجا چنین پولی را آوردند نمی‌دانم. البته به نظرم در تیتراژ فیلم از صفیر فیلم یا صفیران فیلم تشکر کرده بودند. وی خاطرنشان کرد: مسائلی را که از آقای هاشمی در این مستند نشان می‌دادند مختص به آرشیو صدا و سیما بود که هرکسی دسترسی به آن‌ها را ندارد اما به طور کامل در اختیار این افراد بود .

اعتراض به دستكاری تاریخ

محسن‌هاشمی رفسنجانی نیز كه این روزها به عنوان رییس شورای شهر تهران فعالیت می‌كند در واكنشی محافظه‌كارانه درباره طرح برخی ادعاهای تاریخی در خصوص مرحوم هاشمی رفسنجانی، گفت: اظهار نظر و انتقاد حق هر جریان و شخصی است و ما نه تنها مخالف اظهار نظر افراد نیستیم بلکه از آن استقبال می کنیم، اما باید مراقبت کنیم اگر اظهار نظرمان مربوط به تاریخ و گذشته است براساس مستندات و شواهد و قرائن قابل بررسی وتحقیق توسط پژوهشگران باشد.

وی ادامه داد: این‌طور تلقی نشود که ما تغییر کرده ایم و دیگر عملکرد خود در دهه های گذشته را قبول نداریم اما برای اینکه مسئولیت آن را نپذیریم، با طرح ادعاهای غیر مستند، می خواهیم آن را به گردن فرد دیگری مانند مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی بیاندازیم. دست‌کاری در تاریخ و روایت های مجعول و بی پشتوانه، اگرچه ممکن است برای برخی محبوبیت های کوتاه مدت را به همراه داشته باشد اما در کلان به انقلاب و جامعه و قضاوت نسل های آینده آسیب می‌زند.

نبرد با مردي كه رفته است!

هاشمی با بیان اینکه بزرگ‌ترین آرزوی تحقق نیافته آیت ا... هاشمی رفسنجانی، رفاه مردم ایران و زندگی در شأن این مردم با حذف فقر و در حد سرمایه های ایران زمین بود، گفت: در دولت سازندگی، حرکت به سمت این هدف آغاز شد اما اکنون شاید به نظر برسد ما نه تنها به سمت این هدف پیش نمی رویم بلکه نسبت به ۲۰ سال قبل، فاصله بیشتری با انتظارات مردم و آهنگ پیشرفت و توسعه جهان داریم. برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده ایم که پاسخگوی آن نیستیم و مسئولیت را به گردن یکدیگر می گذاریم و همه تبدیل به اپوزیسیون شده ایم که امیدواریم با وحدت، همدلی و هم افزایی جریانات سیاسی و مسئولان این کندی جبران شود.

نیت‌های مساله‌دار

این طیف كه فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه تخریب افرادی دارند كه قدرتی در این دنیا ندارند و از بین رفته اند هر روز برای یكی از شخصیت‌های مطرح انقلاب ایران حاشیه‌سازی می‌كنند. آن‌ها با برنامه‌هایی كه در دستور كار دارند می‌كوشند تا شاید بتوانند به اهداف خود برسند و فضا را به سمتی ببرند كه اقدامات انجام شده در دوره‌های گذشته را به نام عهده‌ای به پایان برسانند یا اینكه آن‌ها را منفور جلوه دهند و بگویند كارهایی كه باید را انجام نداده اند. مستند هاشمی زنده است نیز مانند مستند قائم مقام می‌تواند با اهداف خاصی ساخته شده باشد ولی اینكه تاریخ معاصر كه هنوز شاهدان آن در قید حیات هستند را عده‌ای تحریف كنند و به سمتی دیگر بكشانند جای نقد است. از طرفی دیگر نكاتی كه محمدهاشمی به آن اشاره كرده‌است نیز نباید نادیده گرفته شود. اینكه یك فرد ناشناس و بی‌سابقه با 20 میلیارد هزینه یكی از اركان جمهوری اسلامی را بدون مجوز تخریب كند جای سوال دارد و نباید به راحتی از آن چشم‌پوشی كرد.

عقوبت سكوت

بی‌شك انتقادهای فراوانی به شیوه حاكمیت و مدیریت هاشمی‌رفسنجانی در سال‌های پس از انقلاب ایران وارد است ولی این فرد برای ابقای نظام جمهوری اسلامی فعالیت‌های گسترده‌ای داشت. اینكه برخی می‌گویند دلیل بخشی از تخریب‌ها و توهین‌ها علیه او عقوبت سكوت و خنده در برابر هجمه‌های ناعادلانه به مهدی‌بازرگان در مقابل چشمان اكبرهاشمی رفسنجانی است شاید برگرفته از خصوصیات دنیاست و آن‌هایی كه این روزها و در برابر تخریب‌ها و بی‌حرمتی‌های عده‌ای سكوت می‌كنند امكان دارد كه در آینده‌ای نزدیك دچار همان عقوبتی شوند كه هاشمی قدرتمند در روزگاری به آن دچار شد و امروز نیز كه دستش از دنیا كوتاه است باز برخی گریبان وی را در این دنیا رها نمی‌كنند؛ هرچند كه آخرت حساب و كتاب ویژه خود را دارد.

نبرد با مردي كه رفته است!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا هاشمی رفسنجانی پس از مرگ هم ترسناک است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..