تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهمیت نمای ساختمان و نگاهی به انواع نمای ساختمان

 نمای مدرن

طراحی نمای ساختمان در سبک نمای مدرن، گرایشی است که همراه با تغییرات حوزه معماری در دوره معاصر ، مورد استقبال قرار گرفته است.

در دوره معاصر، معماری از سبک سنتی به سبک مدرن تغییر یافته و طراحی نمای ساختمان نیز متناسب با تغییرات به وجود آمده، به سمت مدرن شدن پیش رفته است. سبک و ویژگی های طراحی نما در گذشته، منحصر به فرد بوده و با گذر زمان، علم و معماری پیشرفت کرده است و سبک های معماری نیز تغییر یافته است و با استفاده از تکنولوژی و خلاقیت، طراحی نمای مدرن گسترش یافته .

ویژگی های معماری مدرن در طراحی نمای مدرن دیده می شود.؛ از ویژگی های متمایز کننده ساختمان با نمای مدرن، ساده تر شدن و همچنین حذف تزئینات است؛ در طراحی و اجرای سبک مدرن بر خلاف نمای کلاسیک بیش از یک متریال مورد استفاده قرار می گیرد؛ در طراحی نمای مدرن بر سادگی تاکید می شود؛ از دیگر ویژگی های این سبک، ایجاد شکستگی در نمای ساختمان است؛ این ویژگی ها موجب تمایز نمای مدرن با سایر نما ها از جمله نمای کلاسیک و نمای رومی می شود.

در طراحی نمای ساختمان علاوه بر ذوق و سلیقه هنری طراح معمار، رعایت اصول و قواعد و مقررات نیز حائز اهمیت است.  و در طراحی نمای مدرن نیز آرشیتکت می بایست با خلاقیت و توجه به اصول و مقررات، نمایی زیبا برای ساختمان خلق کند. از اصول طراحی نما مدرن، توجه به فرم به جای توجه به تزئینات است

اهمیت نمای ساختمان

نمای خارجی هر ساختمان، جلوه بصری ساختمان است که بر بیننده تاثیرگذار است؛ اهمیت نمای ساختمان از یک سو به علت تاثیرگذاری بر مخاطب است؛ و از سوی دیگر به علت تاثیر نمای ساختمان بر نمای شهر می باشد.؛ با توجه به اهمیت نمای ساختمان، توجه به اصول طراحی و همچنین به کارگیری خلاقیت در طراحی، بسیار حائز اهمیت است. طراحان بر حسب سلیقه می توانند از نمای مدرن و یا نمای کلاسیک استفاده کنند.

نمای ساختمان به صورت مستقیم بر محیط تاثیرگذار است و برای ساختمان نیز ارزش اقتصادی ایجاد می کند. بنابراین خلاقیت و دقت در طراحی نمای ساختمان باید مورد توجه قرار بگیرد.

انواع نمای ساختمان

نمای رومی، نمای کلاسیک،  نمای مدرن  و نمای مینیمال از سبک های مطرح در طراحی نمای ساختمان است؛ هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی هایی است؛ همچنین متریال مورد استفاده در سبک های مختلف، متفاوت است؛ افراد متناسب با سلیقه خود و با در نظر گرفتن کاربری ساختمان و همچنین موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی می توانند برای انتخاب سبک و متریال نمای ساختمان تصمیم گیری کنند.

نمای ساختمان

نمای ساختمان

در نمای کلاسیک، استفاده از سنگ طبیعی پرکاربرد است و به همین دلیل القاء کننده فضایی لوکس به مخاطب است. نمای کلاسیک در ایران باستان و سایر کشورها پیشینه ای طولانی دارد. امروزه نیز نمای کلاسیک مورد استقبال طراحان نمای ساختمان و مخاطبان قرار دارد. و استفاده از سنگ در نمای ساختمان رواج دارد.

در سال های اخیر طراحی های منحصر به فرد، ساده، زیبا و خاص در نمای ساختمان،  با طراحی نمای مدرن به چشم می خورد.

نمای رومی و نمای مینیمال نیز ویژگی های متفاوت از نمای کلاسیک و مدرن دارد.

متریال مورد استفاده در نمای مدرن

عوامل و فاکتورهای زیادی در انتخاب متریال مورد استفاده در نمای ساختمان تاثیر گذار است. هزینه اجرا، زیبایی و مقاومت، موقعیت جغرافیایی از جمله عواملی است که به هنگام انتخاب متریال نمای ساختمان مورد توجه قرار می گیرد.

نمای استرچ متال: به کار گیری پوسته های فلزی در ساختمان ها با نمای مدرن دیده می شود. به کار بردن استرچ متال به عنوان یکی از جدیدترین پوسته های فلزی در نمای مدرن، با ایجاد انوع بصری با معماری مدرن تناسب دارد. مزایایی مانند عدم احتیاح به مراقبت از ویژگی هایی است که موجب کاربرد این متریال در نمای مدرن شده است.

نمای ساختمان

نمای ساختمان

نمای پانچ متال: در طراحی نمای مدرن، پانچ متال نیز مورد توجه طراحان قرار دارد. پانچ متال القا کننده سادگی و بی آلایشی و تنوع است؛ این سادگی از مهمترین ویژگی های نمای مدرن است. هزینه مناسب و سرعت بالای اجرا نیز از دیگر ویژگی های به کار بردن نمای پانچ متال در نمای مدرن است. شرکت اکوآرک با دارا بودن دستگاه های مختلف پانچ و لیزر کات تجهیزات کاملی برای تهیه و تولید نمای مدرن را بر روی آهن و آلومینیوم دارد.

استیل گالوانیزه: استیل گالوانیزه یکی از متریال های مورد استفاده در نمای مدرن است که در برابر تغییرات حرارتی، مقاومت زیادی دارد؛ استیل گالوانیزه به شکل ورق مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن در شکل و اندازه مورد نظر امکان پذیر است. ترکیب استیل گالوانیزه در کنار چوب نیز در نمای مدرن، زیبایی منحصر به فردی خواهد داشت. اجرای آسان از عوامل استقبال از استیل گالوانیزه است.

نمای سفالی تراکوتا: نمای سفالی تراکوتا  نیز از دیگر متریال های مورد استفاده در نما است. تنوع موجود در طرح و رنگ در چوب از عوامل محبوبیت استفاده از تراکوتا در نمای ساختمان می باشد. کاربرد تراکوتا در نمای ساختمان و در برابر تابش آفتاب رنگ خود را حفظ می نماید؛ و برخلاف برحز دیگر از متریال های جدید نیازمند مراقبت دوره ای سالانه شدید نمی باشد.

نمای شیشه کرتین وال : استفاده از شیشه نیز در نمای مدرن کاربرد دارد؛ شیشه می تواند عنصر اصلی در نمای ساختمان باشد که بسیار جذاب و شیک  است. در نمای مدرن استفاده از شیشه در نمای ساختمان با استفاده از سازه کرتین وال در سطوح وسیع  قابل اجرا شده است.برای استفاده از نمای شیشه در ساختمان باید مواردی مانند مقاومت در برابر شکستن، جلوگیری از ورود اشعه های مضر و عایق بودن مورد توجه قرار بگیرد؛ اکوآرک به عنوان مجموعه ای پیشرو در زمینه اجرای نماهای کرتین وال شیشه ای همواره سیستم های سازه ای جدیدی را در این حوزه ارائه نموده است.

ورق های کامپوزیت و فلز نیز در سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.

ترکیب و تلفبق متریال برای رسیدن به نمای مدرن نیاز است، ترکیب های بسیار متنوعی از متریال برای طراحی نما در سبک مدرن وجود دارد؛ سنگ و چوب، آجر و سنگ، کامپوزیت و آجر و سنگ، از جمله متریال هایی است که می تواند در این سبک ترکیب شود؛  این ترکیب متریال متناسب با خلاقیت و سلیقه و کاربری ساختمان می باشد.

متریال مورد استفاده در نمای مدرن متناسب با سلیقه و نوع کاربری متفاوت می باشد؛ نوع کاربری از عوامل بسیار مهم در انتخاب متریال مورد استفاده در نما است؛ برای مثال متریال مورد استفاده در طراحی نمای مدرن یک ساختمان تجاری متفاوت از متریال مورد استفاده در طراحی فضای مسکونی می باشد. پایان رپورتاژ آگهی/

نمای ساختمان

نمای ساختمان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهمیت نمای ساختمان و نگاهی به انواع نمای ساختمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..