تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قَلب واقعیت تروریسم توسط فرانسوی‌‌ها

ساعت: 10:30 منتشر شده در مورخ: 1397/09/29 شناسه خبر: 1439565

از وارونگی‌‌های دنیای امروز این که در روزهایی التهاب خیابان‌‌های پاریس، کاخ الیزه مرگ یک عضو گروه تروریستی را" بخشی از کارزار آزار و تهدید فزاینده علیه مدافعان حقوق بشر در ایران" معرفی می‌‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، موضوع جنبش جلیقه زردها در فرانسه که مهد دموکراسی در غرب به‌شمار می‌‌رود، مدت‌‌هاست که تیتر یک رسانه‌‌ها شده است. جنبش جلیقه زردها در فرانسه که تقریبا در یک ماه گذشته ادامه داشته است، در اعتراضی گروهی از مردم به افزایش بی‌رویه‌‌ی قیمت سوخت شروع شده است.

 

در مدت یک ماه گذشته مردم فرانسه و به ویژه پاریس، منطقه شانزه‌لیزه را به عنوان مرکز تجمعات و اعتراضات خود انتخاب کرده و از یک "جلیقه ی زرد" هم به عنوان نماد اعتراض استفاده کرده‌اند. علت آن هم در دسترس بودن جلیقه‌ی زرد در فرانسه به جهت لزوم وجود یک جلیقه‌ی زرد رنگ، درخودروهای فرانسوی برای استفاده در مواقع لزوم می‌باشد.

 

مقصد نگارش این نوشته، تحلیل جنبش جلیقه زردها و دلایل وقوع و موفقیت های آن ها نمی باشد.ولی دستگیری قریب به 5 هزار نفر از معترضان فرانسوی و کشته شدن تعدادی از آنها در خیابان و در عین حال اعتراض فرانسه به ایران در مورد برخورد با یک عضو گروه تروریستی، می تواند مورد مداقّه قرار بگیرد.

 

موضع رسمی وزارت خارجه از زبان قاسمی سخنگوی این وزارت در گفتگو با رادیو تهران، به این عنوان اعلام شده است که: "جریان جلیقه‌زردها بحث داخلی کشور فرانسه است و ما کمتر علاقه‌مندیم درباره این مسایل صحبت کنیم. ما علاقه داریم این کشورها یاد بگیرند در مسایل داخلی دیگر کشورها دخالت نکنند."

 

این موضع منفعلانه وزارت خارجه در حالی است که بنا بر ادعای رسانه های غربی دولت فرانسه، خواستار توضیح ایران در مورد مرگ یک عضو گروه تروریستی شده اند!

 

سایت آر اف آی فرانسه در تیتر یک خود به نقل از دولت متبوعش نوشته است:"دولت فرانسه از جمهوری اسلامی ایران خواست که در مورد مرگ وحید صیادی نصیری، وبلاگ نویس و فعال مدنی ایرانی، در زندان توصیح بدهد."

 

 

 

از وارونگی های دنیای امروز یکی هم این است که در روزهایی که خیابان های پاریس، به کارزار مردم دست خالی و پلیس تا بُن دندان مسلح تبدیل شده است،کاخ الیزه مرگ یک عضو گروه تروریستی را" بخشی از کارزار آزار و تهدید  فزاینده علیه مدافعان حقوق بشر در ایران" معرفی می کند.

 

البته این که دولت فرانسه یک عضو گروه تروریستی را وبلاگ نویس و فعال مدنی می خواند،چندان مورد اعتراض نیست چرا که از آن ها انتظاری جز این هم نمی رود، اما مایه ی افسوس است که وزارت خارجه ی ما منفعلانه حتی از اعلام نظر صریح در مورد تظاهرات خیابانی در فرانسه و کشته و دستگیر شدن تعداد زیادی از مردم خودداری می کند و نهایتا به یک جمله ی کلیشه ای مانند "دعوت به آرامش بسنده" می کند اما وزارت خارجه ی فرانسه با قَلب حقیقتِ مرگ یک تروریست،جمهوری اسلامی را ملزم به روشن کردن موضوع می داند!

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قَلب واقعیت تروریسم توسط فرانسوی‌‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..