تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پلیس آب چه وظایفی دارد؟

پلیس آب چه وظایفی دارد؟به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس آب، شامل گشت‌های بندر، پلیس بندر، پلیس دریایی، گشت‌های دریایی یا پلیس رودخانه است.

افسران پلیس در این حیطه معمولا یک گروه از سازمان پلیس هستند که گشت و محافظت از منابع آبی را انجام می‌دهند که این مناطق می‌تواند آب‌های شیرین، ساحلی، رودخانه، فواره، بندر، دریاچه، کانال‌های آبی و یا ترکیبی از این موارد باشد.

از زمان‌های گذشته، افرادی به عنوان پلیس آب با عناوین مختلف و وظایف مرتبط به خود وجود داشته‌اند، اما در سال‌های اخیر بیشتر توجه این افراد به موضوع کاهش مصرف آب و برخورد با مشترکان پرمصرف متمرکز شده است.

وظایف و عملکرد پلیس آب

پلیس آب، معمولا اجرای قوانین مربوط به آب و جلوگیری از جرم‌های مرتبط با آن در مواردی مانند کشتی و ساحل را بر عهده دارد و همچنین اجازه دسترسی به مکان‌هایی که از طریق زمینی ممکن نیست را دارد.

پلیس آب نقش مهمی در پیشگیری از حوادث آبی در کشتی‌های دریایی، قایق‌های تفریحی، کشتی‌های ماهیگیری و کشتی‌های تجاری در بندر‌ها را دارد.

پلیس حفاظت از آب، نظارت، مدیریت و بهبود محیط زیست را در راستای کار‌های مرتبط با آب‌های زیرزمینی، زیستگاه‌های تالاب و مواردی نظیر آن‌ها را انجام می‌دهد.

این پلیس‌ها گاهی در نجات جان غواصان و سرنشینان قایق‌ها هم نقش دارند.

کیپ تاون در آفریقای جنوبی، پس از خشکسالی، اولین پلیس آب در جهان را معرفی کرد.

اوضاع آب در این منطقه به شدت وخیم و منابع آبی رو به اتمام است. مسئولان این شهر، تصمیم به تغییر قوانین گرفتند و یک سری محدودیت در ارتباط با آب ارائه دادند که در هیچ جای جهان سابقه نداشته است.

این شهر که نزدیک به چهار میلیون نفر جمعیت دارد، سه سال بدون بارندگی قابل توجه بوده و تعداد ۶ سد در این منطقه در وضعیت خطر کم آبی هستند.

در این شهر، شست‌وشوی اتومبیل با آب شهری و پرکردن استخر، غیر قانونی است و افراد در صورت عدم صرفه‌جویی آب تنبیه می‌شوند.

در این شهر، بیش از ۶۰ افسر پلیس به عنوان بازرس تخصصی آب کار می‌کنند و اولین پلیس‌های آب در جهان هستند.

با گرم شدن هوای زمین، کیپ تاون تنها شهری نیست که با این مشکل مواجه است، ولی این شهر با بحرانی بزرگ روبه‌رو است. بر اساس گزارش صندوق جهانی حیات وحش، به دلیل گرمای شدید زمین، دو سوم جهان تا سال ۲۰۲۵ با کمبود آب و خشکسالی روبه‌رو خواهند شد و پلیس آب می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف آب و پیشگیری از بحران‌های آبی داشته باشد.

پلیس آب با هدف آگاهی بخشی و هشدار به مشترکان پرمصرف ایجاد شده است.

در سال‌های اخیر با توجه به کمبود آب و خشکسالی در مناطقی از جهان مانند کالیفرنیا هم شغلی با عنوان پلیس آب ایجاد شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پلیس آب چه وظایفی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..