تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میوه‌فروشی آنلاین، حذف دلالان یا گرانفروشی بی دردسر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، میدان میوه آنلاین مدعی است که با حذف دلالان و اصلاح شبکه توزیع تصمیم دارد میوه را با قیمت ارزان‌تری به دست مشتری‌ها برساند، اما قیمت‌ها آنچنان هم که میوه‌فروشی آنلاین ادعا دارد، ارزان‌تر نیست.

میوه‌فروشی آنلاین، حذف دلالان یا گرانفروشی بی دردسر

بیشتربخوانید  : شبکه‌هاى اجتماعى‌ اینستاگرام و تلگرام محبوب‌ترین بستر براى‌ فروشندگان داروهاى‌ تقلبى‌ و غیرمجاز است

باغداران ایرانی بارها به رسانه‌ها گفته‌اند که قیمت میوه از باغ تا سبد خرید مردم چند برابر می‌شود و حذف دلالان می‌تواند کمک بزرگی به جیب مصرف‌کننده کند، اما میوه‌فروش آنلاین درحالی ادعا می‌کند که میوه را بدون دلالان به دست مردم می‌رساند که قیمت‌هایش آنچنان تفاوتی با مغازه‌های سطح شهر ندارد.

در سایت فروش آنلاین میوه قیمت موز ١٣هزار تومان است و در مغازه‌های سطح شهر ١٥هزار تومان، خرمالو ٧هزار و ٤٠٠تومان و در سطح شهر تا ٩‌هزار تومان هم به فروش می‌رسد. البته نباید از یاد برد که این قیمت‌ها استان به استان هم متفاوت است.با این حال، این موضوع درحالی رخ می‌دهد که اتفاق‌های مشابه در بازار ایران بی‌سابقه نیست.

علی حاج فتحعلی، دبیر اتحادیه بارفروشان میوه در این زمینه می‌گوید: «فروش آنلاین میوه می‌تواند برای مردم به‌صرفه‌تر باشد، چراکه با حذف دلالان نقش بسیار زیادی در کاهش قیمت‌ها دارد.»

او ادامه می‌دهد: «در بازار سنتی دلالان میوه سال‌هاست مشکل‌ساز می‌شوند، اما اگر فروشگاه‌های آنلاین راه بیفتد، هم باغداران می‌توانند به سود معقول‌تری برسند و هم خریداران میوه را ارزان‌تر بخرند، اما معمولا این اتفاق رخ نمی‌دهد و همه به دنبال این هستند که سودهای گزاف به دیگری نرسد و به آنها برسد!»

گرانفروشی فروشگاه‌های آنلاین ایرانی

فروشگاه‌های اینترنتی با این تعریف به بازار جهان وارد شدند که با حذف هزینه‌هایی مانند اجاره مغازه، بیمه، رفت‌وآمد و ... برای مشتری‌ها ارزان‌تر تمام شوند، اما در ایران گویا برعکس ماجرا رخ داده است و فروشگاه‌های بزرگی که در اینترنت بسیار هم پرسروصدا شدند، بعد از مدتی ارزانفروشی تغییر رویه داده و درحال حاضر قیمت‌هایشان گران‌تر از بازار سنتی است.
آنها در آغاز فعالیتشان قیمت‌های ویژه‌ای برای اجناس خود قرار دادند و پس از آن‌که مشتریان خود را پیدا کردند، کم‌کم قیمت‌ها را بالا بردند. اتفاقی که البته در بازار ایران دور از انتظار نیست و بارها تجربه شده است.

حالا میوه‌فروشی‌های آنلاین هم با همین دست فرمان شروع کرده‌اند و قیمت‌هایی که برای میوه‌هایشان گذاشته‌اند، قیمت‌هایی ارزان‌تر از بازار است. آنها می‌گویند با حذف دلالان و واسطه‌ها و شیوه توزیع مویرگی قیمت‌هایشان را پایین آورده‌اند، اما در آینده می‌توان گفت که منظور آنها از حذف هزینه دلالان و اصلاح شبکه توزیع چیست و آیا آنها می‌خواهند این هزینه‌ها را به جیب خود سرازیر کنند یا اصول مشتری‌مداری را رعایت کنند؟ با این وجود یک پرسش اساسی می‌ماند و آن این‌که مسئول نظارت بر تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی کیست؟

گران بود نخرید!

رضا الفت‌نسب، عضو هیأت‌مدیره کسب‌وکارهای اینترنتی به «شهروند» می‌گوید: «مردم برای پیگیری تخلفات این دسته از فروشگاه‌ها می‌توانند به سازمان تعزیرات مراجعه کنند.»

مسأله‌ای که در این میان وجود دارد، گرانفروشی برخی از سایت‌هاست. اما ما در صورت مشاهده گرانفروشی باید چه کنیم و به کجا شکایت کنیم. الفت‌نسب در این زمینه توضیح می‌دهد: «درصورتی که قیمت اجناس گران‌تر باشد، مردم خریداری نمی‌کنند. اما در صورتی که فردی بخواهد کالایی گران خریداری کند و نیاز به ضمانت داشته باشد، تن به گرانی می‌دهد، در غیراین صورت از خریداری اجناس ممانعت می‌کند.» او در ادامه با اشاره به این‌که درصورت گران بودن اجناس از خریداری امتناع کنیم، توضیح می‌دهد: «باید توجه داشت که مجوز را اتحادیه اعطا می‌کند و در صورت بالا رفتن نجومی قیمت‌ها و شکایت از سایت مورد نظر، اتحادیه این موضوع را بررسی می‌کند. در غیر این صورت باید به تعزیرات شکایت کرد، چراکه برای اجناسی که قیمت‌های معینی ندارند، ما نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.»

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میوه‌فروشی آنلاین، حذف دلالان یا گرانفروشی بی دردسر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..