تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقبت از سلامت ذهن فرزندان را باید جدی گرفت/ فضای مجازی جایگزین مناسبی برای کتاب نیست

ساعت: 18:41 منتشر شده در مورخ: 1397/08/27 شناسه خبر: 1429583

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل؛

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل با انتقاد از توجه به بازی های رایانه ای خواستار توجه به سرانه مطالعه در کشور شد و گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیازمند افزایش سطح مطالعه در کشور است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از سبلان‌ما، حامد رضایی مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل بعداز ظهر امروز در نشست تخصصی کتاب و فضای مجازی در اردبیل گفت: فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کتاب و کتابخوانی باشد.

وی با اشاره به این‌که فضای مجازی سبب کم‌توجهی افراد به مطالعه شده است، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی نقش سازنده‌ای در هدایت جامعه دارد اما کم‌حوصلگی، وجود مشکلات متعدد و فضای مجازی موجب دوری افراد از مطالعه کتاب شده است.

رضایی نبود فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در میان مردم را سبب پیشی گرفتن تاثیرات منفی آن در جامعه دانست و گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیازمند افزایش سطح مطالعه در کشور است.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به رشد روز افزون تعداد کاربران در فضای مجازی  باید در کشور  استاندارد‌ لازم برای دسترسی و استفاده مناسب از اینترنت تبیین شود.

وی با بیان اینکه اولین محیطی که می‌تواند از آسیب‌ها و اعتیاد به فضای مجازی جلوگیری کند، محیط خانواده است، افزود: در صورت انتقال مناسب آموزش‌های لازم به والدین و آشنایی آنان با خطرات و در عین حال مزایا و محاسن فضای مجازی، می‌توان امیدوار بود که تا حدی اهداف پیش‌بینی شده محقق شود.

رضایی اعتیاد به فضای مجازی را مانند اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: با تغییر سبک استفاده از فضای مجازی و تعیین جایگزینی مناسب برای آن می‌توان تاثیرات مخرب آن را کاهش و میزان سرانه مطالعه را افزایش داد.

وی با بیان اینکه مراقبت از سلامت ذهن فرزندان را باید جدی گرفت و با تعریف نیاز مناسب برای کودکان  حس کنجکاوی‌شان را کنترل کرد، افزود: با پاسخ صحیح به نیاز کودکان می‌توان فضای حقیقی را برای‌ آنان لذت بخش و حضور در فضای مجازی را کمرنگ کرد.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل تصریح کرد: متاسفانه نسل جدید از بدو تولد با تکنولوژی و انواع رسانه‌ها آشنا می‌شوند لذا اگر این رسانه‌ در دسترس، برای این نسل، آموزش دهنده فرهنگ غلط باشد به طور قطع تاثیرات آن در جامعه بروز می‌یابد.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: بنیان‌های تفکر هر جامعه‌ای بر اساس میزان مطالعه در آن شکل می‌گیرد به نحوی که با پایین آمدن آمار مطالعه و سرگرم بودن افراد در فضای مجازی، ساختارهای تفکر افراد از رشد باز می‌ ایستند .

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقبت از سلامت ذهن فرزندان را باید جدی گرفت/ فضای مجازی جایگزین مناسبی برای کتاب نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..