تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم؟

چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم؟به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چند بار برایتان پیش‌آمده در دل جنگل یا طبیعت باشید و کبریت یا هر نوع وسیله آتش زنه‌ای را فراموش کرده باشید؟ این رویداد به‌شدت ناراحت‌کننده است، زیرا بدون شک در چنین موقعیتی نمی‌توان کبریت پیدا کرد. اما اگر در ماشین امکاناتی همانند سیم ظرف‌شوئی، سیم، پیچ و میخ داشته باشید و لیموترش هم در بساط خوراکی‌هایتان موجود باشد، می‌توانید در هرکجا که باشید آتش درست نمایید.

جرقه در اثر اکسایش- کاهش، نوعی واکنش شیمیایی که در اثر حل شدن زینک در اسید است، ایجاد می‌شود. خود لیموترش به‌تن‌هایی توان تولید برق ندارد، اما از این میوه بسیار خوشمزه می‌توان برای چنین امری استفاده نمود. اسید موجود در لیموترش موجی ایجاد همان جرقه‌ای می‌شود که به آن نیاز دارید.

در ادامه این مطلب می‌توانید مراحل انجام این کار را مشاهده نمایید.

شما می‌توانید از لیموترش جریان برق یک ولتی بگیرید. برای این منظور، اتصال‌دهنده‌های مسی را درون میوه قرار دهید.

چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم؟

سپس چندین میخ در مقابل آن‌ها درون لیمو بگذارید.

چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم؟

با استفاده از سیم بدون روکش، به‌صورت مورب اتصال‌دهنده و میخ را به هم وصل کنید.

چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم؟

در انتهای کار، یک سیم روکش‌دار را به اتصال‌دهنده مسی در یک سر و سیمی دیگر را به میخ زینک در انتهای دیگر وصل نمایید.

چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم؟

در آخر، دستمال، کاغذ یا برگ خشک را روی هیزم‌ها گذاشته و سیم‌های متصل به لیموترش را روی آن‌ها به هم وصل کنید تا جرقه زده و به‌موجب آن کاغذ‌ها آتش بگیرند. به همین سادگی می‌توانید آتش درست کنید.

چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم؟

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

آتش درست کردن بدون کبریت و با کمک یک عدد لیموترش



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..