تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰ اشتباه رایج هنگام استفاده از سشوار که صدمات زیادی به موها می زند

۱۰ اشتباه رایج هنگام استفاده از سشوار که صدمات زیادی به موها می زندبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای آرایش و حالت دادن موها همیشه اولین انتخاب استفاده از سشوار است. اما سشوار هم مانند هر وسیله ی حرارتی دیگری، در صورتی که از آن درست استفاده نشود می تواند صدماتی جدی به موهای ما بزند. خشکی، شکستن و وز شدن شدید موها از عواقب استفاده ی نادرست از سشوار هستند. در ادامه به ۱۰ اشتباه رایج هنگام سشوار کشیدن موها می پردازیم که آسیب زیادی به آن ها می زند.

۱- از برس نامناسب استفاده می کنید

استفاده از برس های گرد یا پارویی هنگام سشوار کشیدن موها می تواند صدمات زیادی به آن ها بزند.

این برس ها اگر خیلی خیس باشند، موها بیش از اندازه کش می آیند و رطوبت بسیار زیادی را از دست می دهند، در نتیجه مو حالت نمی گیرد و صاف و بی حالت می ماند.

۲- اجازه نمی دهید موهایتان خود به خود خشک شوند

متخصصان توصیه می کنند بعد از حمام اجازه دهید موها خود به خود خشک شوند چون این کار از صدمه دیدن موها به مرور زمان جلوگیری می کند.

اگر آب اضافی موهایتان را نگیرید، سشوار کشیدن موهایتان بیشتر طول می کشد و همین مسأله فشار زیادی به موها وارد می کند.

اگر عجله دارید، موهایتان را به صورت کلی و نامنظم سشوار بکشید تا بیشتر رطوبت موها گرفته شود. اگر بخواهید موهای کاملا خیس تان را سشوار بکشید زمان بیشتری صرف خواهد شد، در حالی که وقتی ۹۰ درصد موها خشک شده باشند، سشوار کشیدن جداگانه ی هر قسمت از موها و صاف کردن آن ها زمان کمتری می برد.

۳- موها را از ریشه به نوک سشوار نمی کشید

بعضی ها موقع سشوار کشیدن موها، به جای آنکه این کار را از بالای موهایشان شروع کنند، اول سراغ پایین موها می روند. اما این روش درست نیست و شما همیشه باید سشوار کشیدن را از بالای سر شروع کنید و از ریشه ی موها به سمت نوک آن ها بروید.

۴- موها را تقسیم نمی کنید

تقسیم کردن موها نقشی کلیدی در فرآیند سشوار کشیدن موها دارد.

اگر می خواهید مانند آرایشگرهای حرفه ای موهایتان را سشوار بکشید، باید موها را به سه یا چهار دسته تقسیم کنید که البته تعداد دسته ها به حجم موهایتان بستگی دارد. بعد از آن هر دسته از موها را با یک برس گرد متوسط یا بزرگ سشوار بکشید. برس را تا نزدیک ترین نقطه به ریشه ی موها بچرخانید. با این کار می توانید تا جایی که ممکن است موهایتان را سشوار بکشید. اگر فرصت کافی دارید، در انتهای کار هر دسته از موها را با باد سرد هم سشوار بکشید. این کار باعث می شود موها دیگر به پرواز درنیایند، فولیکول های مو سفت و موها درخشان شوند.

۵- سشوار را بیش از حد داغ می کنید

استفاده از داغ ترین و سریع ترین حالت سشوار گرچه کار سشوار کشیدن را سریع تر می کند، اما صدمه ی خیلی زیادی به موهایتان می زند و آن ها را به شدت خشک می کند.

نحوه ی تنطیم دما و سرعت باد سشوار به نوع موهایتان بستگی دارد. اگر موهای نازکی دارید دما و سرعت باد سشوار را متوسط تا پایین تنظیم کنید. اما اگر موهای ضخیمی دارید سرعت باد را کم اما دمای آن را بیشتر کنید و همیشه در انتهای کار یک دور موهایتان را با باد سرد سشوار بکشید.

۶- از محصولات محافظ مو استفاده نمی کنید

قبل از سشوار کشیدن، زمانی که موهایتان هنوز مرطوب هستند از محصولات بهداشتی ای استفاده کنید که مخصوص محافظت از مو در برابر حرارت هستند. علاوه بر این، می توانید از دیگر محصولاتی که برای حفظ رطوبت و افزایش حجم موها هستند هم استفاده کنید. هنگام سشوار کشیدن این مواد به طور یکسان به همه جای موهایتان پخش می شوند و می توانید بعد از سشوار کشیدن هم دوباره آن ها را به موهایتان بزنید.

۷- از سشوار خوبی استفاده نمی کنید

همه ی سشوارها کیفیت یکسانی ندارند. سشوارهای ارزان قیمت می توانند صدمه ی بیشتری به موها بزنند.

۸- بعد از خشک شدن موها باز هم به سشوار کشیدن ادامه می دهید

بیشتر افراد بعد از خشک شدن موهایشان هم به سشوار کشیدن ادامه می دهند تا موها را صاف تر کنند، اما این کار باعث خشکی زیاد موها و صدمه دیدن آن ها می شود. اگر هنگام سشوار کشیدن موهایتان به پرواز در می آیند و وز می شوند، کافی است از یک سرم مو استفاده کنید تا پیچ و تاب های مو صاف شوند.

۹- نوک موها را درست سشوار نمی کشید

بیشتر افراد انتهای موهایشان را سرسری سشوار می کشند اما یک روش مناسب وجود دارد که با آن می توانید جلوی وز شدن یا خشکی نوک موها را بگیرید.

برای این منظور، نوک موها را به وسیله ی برس، ابتدا با باد داغ و بعد با باد سرد سشوار بکشید. این کار از بد شکل شدن نوک موها جلوگیری می کند و ظاهری یکدست به موهایتان می دهد.

۱۰- سشوارتان را تمیز نمی کنید

برای آنکه سشوارتان به خوبی کار کند همیشه آن را تمیز کنید.

کرک و گرد و غبار زیادی در پشت سشوار جمع می شود و این مسأله می تواند مسیر باد سشوار را تغییر دهد و در نتیجه سشوار به درستی کار نکند. علاوه بر این، اگر سشوار را تمیز نکنید، ممکن است باد سشوار بیش از حد داغ شود.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰ اشتباه رایج هنگام استفاده از سشوار که صدمات زیادی به موها می زند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..