کمپانی خودروسازی ژاپنی هوندا مانند همیشه که خودروهای باکیفیت و خوبی تولید می کرد این بار نیز دست به تولید مدل جدید هوندا آکورد زده است که این خودرو نسب به مدل قدیمی تر خود بیشتر در مشخصات فنی تغییر پیدا کرده است. در ادامه در نیک صالحی می خواهیم درباره این خودرو بیشتر توضیح دهیم.
هوندا آکورد مدل ۲۰۱۹هوندا آکورد ۲۰۱۹ از اول نوامبر وارد نمایندگیهای فروش میشود و مدل پایهی آن قیمت ۲۳۷۲۰ دلاری خواهد داشت.
مشخصات هوندا آکورداما مدل تورینگ مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو هم قیمت ۳۵۹۵۰ دلاری داشته و برای اولین بار در کلاس خود با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و همچنین سیستم تلماتیک هوندا لینک عرضه میشود. این سیستم به راننده اجازه میدهد از طریق گوشی هوشمند خود و تقریباً از هرجایی بتواند خودرو را باز و بسته کند.
معرفی هوندا آکورداز جمله تجهیزات استاندارد آکورد ۲۰۱۹ میتوان به چراغهای جلو و عقب LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، صفحه دیجیتال ۷ اینچی، استارت دکمهای و بستهی ایمنی مخصوص هوندا اشاره کرد. همچنین برفپاککنهای حساس به باران، اطلاعات نقاط کور و هشدار توجه راننده از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.
طراحی داخلی هوندا آکورد ۲۰۱۹یک صفحهنمایش ۸ اینچی لمسی که از سیستمهای اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند در آکورد ۲۰۱۹ به چشم میخورد. این خودرو همچنین از هدآپ دیسپلی ۶ اینچی، جفت سازی خودکار بلوتوث گوشی، شارژ بیسیم و نسل جدید دستیار هوندا لینک با وای فای داخل گوشی سود میبرد.
نمای جلوی هوندا آکورد ۲۰۱۹خریداران میتوانند قوای محرکهی گوناگون شامل ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری ۱۹۲ اسبی،
۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۵۲ اسبی و قوای محرکه هیبریدی متشکل از پیشرانه ۲ لیتری
و واحدی الکتریکی با مجموع خروجی ۲۱۲ اسب بخاری را انتخاب نمایند.
به منظور تأکید روی خصیصههای اسپورت آکورد، یک گیربکس ۶ سرعته دستی با
تعویضهای کوتاه نیز برای مدلهای غیرهیبریدی ارائه شده است. همچنین
گیربکس ۱۰ سرعته یاد شده و یک گیربکس CVT نیز در دسترس خریداران قرار دارد.
سرانجام خودروی هوندا آکورد ۲۰۱۸ پس از پیش نمایش ماه گذشته، به صورت رسمی
رونمایی شد. در ادامه، ویژگیهای نسل دهم این سدان محبوب ژاپنی را بررسی میکنیم.
هوندا آکورد (Honda Accord)، سدان محبوب و پرفروش ژاپنی است که اکنون با طراحی پیچیده، پیشرانههای جدید و فناوریهای بهروز، وارد دهمین نسل خود شده است. در این نسخه از پلتفرم آلومینیومی استفاده شده که موجب سبکتر شدن خودرو در عین بزرگتر شدن ابعاد آن میشود. قابل ذکر است که در نسل جدید، دیگر نسخه کوپه برای این مدل تولید نخواهد شد.
هوندا آکورد ۲۰۱۸ به ویژه در مدل تورینگ با چراغهای LED به محصولات آکورا بیشتر شبیه شده است. فاصله محوری نسل جدید این سدان ژاپنی نسبت به قبل، ۵۵ میلیمتر بیشتر شده اما طول کلی آن ۱۰ میلیمتر کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، به دلیل افزایش ۱۰ میلیمتری عرض و کاهش ۱۵ میلیمتری ارتفاع، استایل نسل جدید آکورد اسپورتتر از نسلهای قبلی آن شده است. وزن خودرو نیز به لطف استفاده از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بسیار بالا در شاسی، بین ۵۰ تا ۸۰ کیلوگرم بسته به هر تیپ، سبکتر شده است.
در طراحی هوندا آکورد ۲۰۱۸ میتوان نشانههایی از مدل کلاریتی را مشاهده کرد. جلوپنجره برجسته در نمای جلویی خودرو دیده میشود و در زیر آن نیز یک ورودی هوای بزرگ قرار گرفته است. کاپوت عضلانی، سقف اسپورتتر و لچکیهای منحصربهفرد پس از پنجرههای جانبی عقب از دیگر نکاتی است که در طراحی خودرو به چشم میخورد. در قسمت عقب خودرو نیز چراغهای LED، اسپویلر یکپارچه با درب صندوق عقب و سر اگزوزهای دوگانه کرومی به کار رفته است.
مشخصات هوندا آکورد ۲۰۱۸همانطور که گفته شد، فاصله محوری نسخه جدید آکورد نسبت به قبل بیشتر شده
و همین موضوع باعث بیشتر شدن فضای داخلی خودرو شده است. اکنون فضای پای
سرنشینان عقب به میزان ۵۱ میلیمتر بیشتر شده و علاوه بر آن، صندلیهای جلو
نیز در مکان پایینتری نصب شده تا فضای زانو و شانههای سرنشینان جلو نیز افزایش پیدا کند.
ستونهای A بیست درصد باریکتر از قبل شدهاند و این مساله موجب بهبود دید بیرونی خود میشود.
فضای صندوق بار نیز در نسخههای مجهز به پیشرانه درونسوز به میزان ۲۸ لیتر و
در نسخه هیبریدی به میزان ۹۰ لیتر نسبت به نسلهای پیشین بیشتر شده است.
علت افزایش ۹۰ لیتری حجم صندوق بار در نسخه هیبریدی، قرار گرفتن باتریها در کف صندوق است.
پیشرانههای هوندا آکورد ۲۰۱۸ به کلی تغییر پیدا کردهاند. اکنون در تیپ پایه، یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر، جای موتور ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار را گرفته است. این موتور با گیربکس CVT عرضه میشود اما یک نمونه ۶ سرعته دستی نیز برای تیپ اسپورت ارائه شده است. همچنین به جای موتور ۳٫۵ لیتری وی ۶ تنفس طبیعی با قدرت ۲۷۸ اسب بخار در نسل قبلی، یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر در اختیار رانندگان قرار میگیرد. این موتور به همراه گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جدید عرضه میشود و در تیپ اسپورت نیز گیربکس ۶ سرعته دستی قابل سفارش است.
بانک اطلاعات خودرو و خبر فارسی