تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خالی کردن حساب شهروندان با شگرد ارائه اینترنت رایگان

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه  مبلغ ۲۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد، برای دریافت اینترنت رایگان در یک کانال تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مبلغ ۱۰ هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کردم، اما مدتی پس ازآن  متوجه شدم علاوه بر این که هدیه ای دریافت نکردم، کل موجودی حسابم که ۲۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، جعلی بوده و  اطلاعات حساب بانکی شاکی توسط دائر کننده این درگاه  به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و جستجوهای علمی خود در فضای سایبر موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و وی را در عملیاتی ویژه دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی به کاربران اینترنت در خصوص ورود به درگاه های بانکی جعلی هشدار داد و گفت:  مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان قیمت و ... می فروشند که بیشتر این لینک ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می دهند.

این مقام انتظامی بیان کرد:  یکی از راه های تشخیص سایت های فیشینگ بررسی قسمت URL سایت است که کاربران باید حتماً دقت کنند در کنار آدرس سایت، عبارت https وجود داشته باشد و اگر غیر از آن بود درگاه پرداخت الکترونیکی آن جعلی است

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خالی کردن حساب شهروندان با شگرد ارائه اینترنت رایگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..