تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برپایی نشستی با محوریت «خلیج فارس برای ملت های خلیج فارس»

بنیاد ایران شناسی در ادامه سلسله نشست های تخصصی دوشنبه های ایران شناسی، همایش ملی «خلیج فارس برای ملت های خلیج فارس» را با هدف بررسی و پژوهش های وجوه مختلف مسائل این منطقه جغرافیایی برگزار می کند.

محورهای این همایش در پنج بخش «فرهنگی»، «سیاسی»، «حقوقی»، «تاریخی» و «گردشگری» در ۱۲ آذر برگزار می شود. علاقمندان می توانند مقالات خود را به دفتر دبیرخانه همایش، معاونت پژوهشی دفتر فصلنامه مطالعات خلیج فارس یا ایمیل «mags@iranology.ir» ارسال کنند.

این همایش در بخش «فرهنگی» با محورهای «مهاجرت و جابجایی اقوام در خلیج فارس با تاکید بر ایرانی تبارهای ساکن کرانه های جنوبی خلیج فارس، اجتماع و فرهنگ، نقش زنان در عرصه ی زندگی خلیج فارس»، «جایگاه ایران در تحولات فرهنگی خلیج فارس»، «بررسی مولفه ها و توان های فرهنگی تمدنی و تبیین جایگاه آن در عرصه بین المللی»، « هنر و معماری ایرانی در حوزه خلیج فارس»، «گویش و ادبیات در حوزه خلیج فارس»، «آینده نگری مولفه ها و رویکردهای تحولات فرهنگی منطقه خلیج فارس» و «ارتباطات میان فرهنگی ساکنان خلیج فارس» برگزار می شود.

در بخش «سیاسی» نیز محورهای «سیاست های منطقه ای و تاثیرات متقابل ان با سیاست های ایرانی»، «ریشه ها، دلایل، پیامدها و نتایج خروج بریتانیا از خلیج فارس در سال ۱۹۷۱ میلادی، نقش امنیت منطقه ای خلیج فارس در اهداف خلیج فارس»، «تبار شناختی و بررسی پیامدهای تاریخی با ایران، شیعیان» و «تاثیر استعمار در میراث منطقه ای خلیج فارس» اعلام شده است.

در بخش «حقوقی»، با محورهای «حقوق فرهنگی، سیاسی و مدنی ایرانی تبارهای ساکنان خلیج فارس بر مبنای حضور تاریخی و کنونی»، «بررسی میراث حقوقی و مالکیت سرزمینی ایران در منطقه» و «کنوانسیون ها و رژیم های حقوقی و بین المللی خلیج فارس» برگزار می شود.

در بخش «تاریخی»، با محورهای «نگرش های تحلیلی – تطبیقی درباره دانش خلیج فارس شناسی مطالعات منطقه ای»، «منابع، بن مایه ها و اسناد و مدارک خلیج فارس»، «روایات و مستندات جدید معتبر تاریخی»، «جزایر خلیج فارس، حاکمیت و مالکیت ایرانی» و «راه ها و بنادر تاریخی در قلمرو فعالیت های بازرگانی و اقتصادی منطقه خلیج فارس» برپا می شود.

و در بخش «گردشگری»، محورهای «طبیعت خلیج فارس، فرصت های گردشگری،آسیب های زیست محیطی» و «جایگاه خلیج فارس در صنعت توریسم جهانی» برشمرده می شود.

بنیاد ایرانشناسی از پژوهشگران و علاقمندان به حوزه مطالعاتی دعوت کرده تا برای ارسال مقالات خود حداکثر تا ۳۰ آبان، با توجه به محورهای همایش اقدام کنند.

آثار برگزیده در شمارگان فصلنامه علمی مطالعات خلیج فارس و اثر برگزیده در دومین جشنواره کتاب سال خلیج فارس منتشر می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برپایی نشستی با محوریت «خلیج فارس برای ملت های خلیج فارس»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..