تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه اندازی مرکز درمان سرپائی در کهک و قنوات قم

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به اثرات مخرب اعتیاد بر جامعه از تلاش مجموعه بهزیستی استان برای کیفیت بخشی به خدمات این حوزه خبر داد وگفت: طبق قانون صدور مجوز کمپ‌های ترک اعتیاد و نظارت بر فعالیت این کمپ‌ها بر عهده بهزیستی است و بهزیستی بعد از انجام نیازسنجی‌های لازم اقدام به صدور مجوز و پروانه فعالیت برای متقاضیان می‌نمایدکه در حال حاضر ۸ کمپ اختیاری در قالب ماده ۱۵ و یک کمپ اجباری (زنان و مردان) قمرود در قالب ماده ۱۶ فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه علاوه بر ۹ کمپ فوق الذکر که در ۶ ماهه اول امسال به بیش از ۲۲۵۰ نفر خدمات ارائه داده‌اند،عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۸۵ مرکز ترک اعتیاد سرپایی معتادین در استان قم فعالیت دارد که ۶۸ مرکز دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و ۱۷ مرکز دارای مجوز فعالیت از بهزیستی می‌باشند و در ۱۷ مرکز مذکور در بازه زمانی ۶ ماهه اول سال ۹۷ حدود ۱۲۷۵ نفر از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به همکاری بهزیستی، دادگستری و نیروی انتظامی در زمینه اداره کمپ اجباری و جمع آوری و درمان معتادین متجاهر اضافه کرد: معتادان متجاهر به معتادانی اطلاق می‌شود که با وجود بستر مناسب برای درمان برای ترک اقدام نمی‌کنند لذا به این مرکز ارجاع می‌شوند و به مدت ۴۵ روز در مرکز بستری هستند و علاوه بر طی مراحل درمان از خدمات مشاوره ای و مددکاری مرکز برخوردار می‌شوند.

وی یادآورشد: بهزیستی علاوه بر ارائه خدمات در زمینه درمان اعتیاد و کاهش آسیب‌های ناشی از آن در شهر اقدام به راه اندازی دو مرکز درمان سرپائی در مجتمع‌های غیردولتی خدمات بهزیستی کهک و قنوات نموده است که موجبات کاهش ترددهای غیرضرور و رضایتمندی بهبودیافتگان روستایی این بخش‌ها را درپی داشته است.

وی ضمن تشریح خدمات این اداره کل در خصوص کاهش آسیب،تصریح کرد: در حال حاضر یک مرکز باشگاه مثبت با مدیریت بخش غیردولتی عهده‌دار ارائه خدمات به ۲۰۰ نفر از بیماران مبتلا به ایدز می‌باشد که خدمات مددکاری، مشاوره‌ای، آموزشی و... را به بیماران و خانواده ایشان ارائه می‌نماید و دو مرکز DIC امین و نسیم هم در دو منطقه شهر قم عهده‌دار ارائه خدمات کاهش آسیب، سرپناه، خوابگاه، یک وعده غذای گرم، ارائه رایگان اقلام بهداشتی و سرنگ و آموزش‌های لازم به معتادین پرخطر بلامکان و فاقد سرپناه هستند که در ۶ ماهه اول سال ۹۷ به تعداد ۸۳۸ نفر معتاد پرخطر خدمات ارائه کرده‌اند.

سلیقه در تشریح دوره حضور معتادان در مراکز اقامتی میان مدت(کمپ‌ها) اشاره کرد: هر یک از معتادان در این مراکز، حداقل به مدت یک دوره یک ماهه حضور دارند و از خدمات موجود بهره‌مند می‌شوند که طبق بخشنامه ابلاغی بهزیستی کشور تعرفه درمانی کمپ‌های اختیاری ۵۰۰ هزار تومان برای یک دوره می‌باشد و تعرفه کمپ اجباری که بیمار یا خانواده موظف به پرداخت آن هستند هم ۲۷۵ هزار تومان برای یک دوره است.

مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به خدمات بهزیستی به بهبودیافتگان جهت پایداری بهبودی و بازگشت ایشان به خانواده بیان کرد: طبق قانون به تمامی بهبود یافتگانی که در مراکز بهزیستی ترک کرده باشند و دارای مهارت یا پروانه کسب باشند تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود که در همین راستا در سال ۹۶ در استان قم ۱۴۵ نفر از بهبودیافتگان جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و ۱۱۶ نفر موفق به اخذ تسهیلات شدند و در ۸ ماهه گذشته از سال ۹۷ هم ۶۴ نفر معرفی شده‌اند که ۱۶ نفر تا کنون موفق به دریافت وام و راه‌اندازی کسب و کار شده‌اند.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۹ کمپ ترک اعتیاد در قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه اندازی مرکز درمان سرپائی در کهک و قنوات قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..