تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توانمند سازی جوامع محلی با توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان/۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان زنجان به کشت گل محمدی اختصاص یافت

ساعت: 16:15 منتشر شده در مورخ: 1397/08/27 شناسه خبر: 1429522

رئیس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان:

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به برنامه های اداره کل منابع طبیعی زنجان در توانمند سازی جوامع محلی گفت: در این راستا 10 هکتار از مزارع کشاورزی استان زنجان به کشت گل محمدی اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مجید معانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمند سازی جوامع محلی اظهار  کرد: این اداره کل به منظور بالابردن فرهنگ عمومی کشت گیاهان دارویی و توانمند سازی جوامع محلی و در راستای اجرای پروژه‌های مربوط به صندوق توسعه ملی، با مشارکت و همکاری روستائیان اقدام به کشت گل محمدی در حوزه آبخیز چسب واقع در ایجرود به مساحت 10 هکتار کرد.

وی با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی در بهبود وضعیت معیشتی روستائیان و حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی اظهار کرد: گرایش جهانی گیاهان دارویی در سال‌های گذشته افزایش یافته و کشورها تلاش کردند تا مصرف گیاهان دارویی را در کشور خود افزایش دهند.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان ابراز کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ۱۱۰ کشور از ۱۹۳ کشور عضو این سازمان استراتژی‌هایی را در جهت ترویج مصرف داروهای سنتی تدوین و اجرا کرده‌اند این در حالی است که تعداد این کشورها در سال ۱۹۸۶ حدود ۱۴ کشور بوده است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر 71 درصد از داروهای مصرفی آلمان، ۶۶ درصد از داروهای فرانسه گیاهی هستند میزان مصرف داروهای گیاهی در سوئیس ۳۵ درصد، انگلستان ۲۵ درصد و در هند بیش از ۵۰ درصد است. 

معانی با اشاره به اینکه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از داروهای مصرفی در چین گیاهی بوده است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت مطلوب اقلیمی و شرایط خاص توپوگرافی و زون های متفاوت آب و هوایی و تنوع پوشش گیاهی در کشور ایران و به خصوص استان زنجان، این استان از غنای گونه‌ای زیادی برخوردار بوده و همین امر سبب شده است که اهالی استان از گذشته بسیار دور به استفاده از گیاهان دارویی توجه ویژه داشته باشند‌.

وی خاطر نشان کرد: به طوری که سالیانه به صورت سنتی کتیرا، ثعلب، گل محمدی‌، موسیر و گیاهان دارویی دیگر توسط روستائیان برداشت می‌شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: در صورتی که با شناخت توانمندی های موجود و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان ضمن تامین مواد اولیه جهت کارخانه‌ها و شرکت‌های داروسازی و کاهش وابستگی کشور در این زمینه به خارج داروی مورد نیاز کشور را از فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی تهیه و صنایع مرتبط با این بخش را تقویت کرده و در عین حال به امر حفاظت محیط زیست نیز توجه کرد.

وی ابراز کرد: استان زنجان مستعد در زمینه گیاهان دارویی است؛ لذا باید کوشید تا کشاورزان به کاشت این محصولات گرایش پیدا کنند که این مهم نیازمند ترویج و اطلاع رسانی بیشتری است.

این مسئول عنوان کرد: متاسفانه بنا به دلایل متعدد، توسعه کشت گیاهان داوریی و صنعتی کردن آنها در سطح استان به صورت بسیار محدود و جزئی صورت گرفته و ضروری است در این راستا گام های اساسی توسط مسئولان کشوری و استانی برداشته شود.

معانی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در همین راستا به جهت بالابردن فرهنگ عمومی کشت گیاهات دارویی و توانمند سازی جوامع محلی با مشارکت و همکاری روستائیان اقدام به کشت گل محمدی در سطح 10 هکتار کردند تا این امر به صورت الگو و زمینه ساز بالارفتن فرهنگ کشت گیاهان دارویی در سطح استان شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توانمند سازی جوامع محلی با توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان/۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان زنجان به کشت گل محمدی اختصاص یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..