تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهید مدنی نقش موثری در آزادسازی سوسنگرد داشت/ بنی‌صدر خائن اجازه‌ی شکست حصر را نمی‌داد

ساعت: 15:42 منتشر شده در مورخ: 1397/08/27 شناسه خبر: 1429467

امام جمعه تبریز در مراسم بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد؛

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شهید محراب آیت‌الله مدنی و رهبر انقلاب اسلامی نقش مهمی را در آزادسازی سوسنگرد و جلوگیری از سقوط خوزستان ایفا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شکست محاصره و آزادسازی سوسنگرد که در پارک‌موزه دفاع مقدس آذربایجان‌‌‌‌شرقی برگزار می‌شد، با اشاره به اهمیت سوسنگرد در جنگ تحمیلی، عنوان داشت: امام خمینی(ره) دو بار از کلمه باید برای شهرها تحت اشغال و نفوذ دشمن استفاده کردند که یکی مربوط به آبادان و دیگری مربوط به سوسنگرد بود.

وی افزود: با تعبیر حضرت امام که فرمودند «تا فردا باید سوسنگرد آزاد شود»، این شهر اولین شهری بود که از محاصره دشمن درآمد و آزاد شد به‌طوری که سوسنگرد کلید فتح خوزستان شد و اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد، در حمیدیه شکست می‌خوردیم و اگر حمیدیه از دست می‌رفت، تکلیف خوزستان معلوم نبود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نقش اشخاص و نیروها در آزادسازی سوسنگر بسیار مهم بود، اظهار داشت: مردان عزیز لشگر٣١عاشورا، شهید علی تجلایی و ناصر بیرقی و بسیاری از رزمندگان دیگر سهم به سزایی در آزادسازی سوسنگرد داشتند که همواره باید قدردان این عزیزان بود.

وی ادامه داد: شهید محراب آیت الله مدنی و همچنین مقام معظم رهبری نیز به عنوان شخصیت‌های تاثیرگذار نقش فعالی در شکستن حصر و آزادی سوسنگرد ایفا کردند.

آل‌هاشم با اشاره به شرایط دشوار و عدم حمایت آن زمان دولت از رزمندگان، تصریح کرد: آن زمان نیاز بود که نیرو وارد منطقه شود و کمک کند اما بنی‌صدر خائن اجازه این کار را نمی‌داد و تا زمانی که مقام معظم رهبری شبانه به صورت تلفنی با حضرت امام صحبت می‌کنند و اجازه می‌گیرند و این باعث می‌شود که مقام معظم رهبری به همراه شهید چمران در منطقه مستقر شوند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای آزادسازی سوسنگرد علاوه بر رزمندگان لشکر عاشورا از لشکر اهواز هم نیرو برای این عملیات نیرو وارد شد، تاکید کرد: آنچه باعث شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد شد، اتحاد نیروهای مسلح بود و همه یک شعار در ذهنشان بود و آن اینکه باید سوسنگرد آزاد شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهید مدنی نقش موثری در آزادسازی سوسنگرد داشت/ بنی‌صدر خائن اجازه‌ی شکست حصر را نمی‌داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..