تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکارهایی پیش پا افتاده که شما را به آرامش درونی می‌رساند+ اینفوگرافی

چگونه به آرامش برسیم+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، رسیدن به آرامش درونی کار سختی است ولی همیشه راهی برای آرام کردن بدن وجود دارد، این راهکار‌ها اگرچه قادر به از بین بردن دلایل اصلی استرس شما نیستند، اما می‌توانند در کنار آمدن و مسلط شدن به آن‌ها به شما کمک کنند.

ورزش

میانبر رسیدن به ذهنی آرام داشتن بدنی ریلکس و آرام است؛ بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه پزشکی هاروارد، بدنی که آرام باشد می‌تواند سیگنال‎ها و نشانه‌هایی را به مغز برساند و سبب آرامش ذهنی فرد نیز بشود.

یکی از راهکارهای آرام  کردن جسم این است که تمرین‌ها و فعالیت‌های بدنی انجام دهید. این تمرین‌ها به بدنتان کمک خواهد کرد تا هورمون‌های مرتبط با تغییرات خلقی از جمله «اندورفین»، «آدرنالین» و «کورتیزول» را آزاد کنید که باعث کاهش میزان استرس در شما می شود.

دوش آب گرم

اگر روز بسیار پراسترسی را در محل کارتان گذرانیده اید، یک دوش آب گرم بگیرید؛ بر اساس مطالعات انجمن سلامت ملی آمریکا، دوش آب گرم می تواند جریان خون را افزایش دهد و باعث کاهش میزان درد و برطرف کردن گرفتگی عضلانی شود. زمانی هم که درد کمتری در بدن احساس کنید، می توانید در ذهن خود نیز آرامش بیشتری داشته باشید.

سونا

سونا هم می‌تواند باعث کاهش میزان استرس و تنش درونی شود و به ذهن کمک می‌کند که به آرامش برسد. مطالعات فراوان انجام شده در این زمینه نشان داده که افرادی که از بیماری‌هایی چون آسم، برونشیت‌های مزمن و یا ناراحتی‌های قلبی و آرتروز رنج می‌برند، رفتن به سونا می‌تواند حال آنها بهتر کند.

چه زمانی برای به آرامش رسیدن مناسب است؟

به طور کلی هر زمانی را می‌توان به این کار اختصاص داد. با این‌حال توصیه می‌شود که بعدازظهر و هنگام غروب، زمانی که اندکی از شلوغی‌های روزانه کم شده است را برای تمرین‌های رسیدن به آرامش اختصاص بدهید. زمانی که درگیر کار و فعالیت‌های روزانه نیستید، اطرافتان خالی است و فرصتی برای نشستن یا خوابیدن دارید و یا می‌توانید تنها باشید بهترین موقعیت برای انجام تمرین‌های آرامش بخش است. ‏

خلاقیت راهی برای کاهش نگرانی

افرادی که استرس و نگرانی زیادی دارند معمولا از انجام و ادامه علاقمندی‌های خود فاصله می‌گیرند. ممکن است بخاطر فشار زیادی که متحمل می‌شوید انگیزه، انرژی و توان کافی برای پیگیری علاقمندی‌های خود احساس نکنید و یا گمان کنید این کارها یا سرگرمی‌ها تاثیری در بهبود وضعیت‌تان ندارند؛ این برداشت تا زمانی درست است که هدف شما از انجام علاقمندی‌هایتان رفع نگرانی باشد. داشتن سرگرمی راهی برای لذت بردن از زندگی است.

زمانی که به کارهای مورد علاقه‌تان می‌پردازید باید آن را صرفا برای لذت بردن انجام بدهید نه راهی برای فرار از مشکلات و نگرانی‌ها.

انجام کاری که از آن لذت می‌برید به این دلیل که کاری لذت بخش است باعث آرامش، تخلیه روانی، احساس خوشایند به خود و در نهایت رفع نگرانی‌هایتان خواهد شد.

به چه کاری علاقمند هستید؟ حتی اگر خود را بسیار پرمشغله و درگیر می‌دانید و یا فکر می‌کنید انرژی ندارید زمانی را صرف پرداختن به علاقمندی‌هایتان کنید و هرگز آن را به بهانه‌های دیگر متوقف نکنید.‏

چگونه به آرامش برسیم+اینفوگرافی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکارهایی پیش پا افتاده که شما را به آرامش درونی می‌رساند+ اینفوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..