تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام آمار ثبت شده در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات/ توضیحات دبیر هیات درباره انتخاب احتمالی نماینده دولت

نظارت بر مطبوعاتبه گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از ساعاتی پیش سامانه انتخابات الکترونیک اعضای هیات نظارت بر مطبوعات فعال شده و تا ساعت ۶ عصر آرای واجدین شرایط را ثبت می کند.

علاء الدین ظهوریان دبیر هیات نظارت بر مطبوعات درباره آخرین آمار از آرای ثبت شده به خبرنگاران حاضر در مراسم گفت: ۳۴۱۵ نفر واجد شرایط هستند. تاکنون ۱۱۴۴ نفر در رای گیری شرکت کرده و حدود 2271 نفر رای نداده اند.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار رسانه دارای مجوز با ۷۰۰۰ مدیرمسئول جامعه مخاطبین ما را تشکیل می‌دهند و اگر یک مدیر مسئول همزمان صاحب چند نشریه و یا رسانه باشد، تنها یک حق رای دارد.

ظهوریان ادامه داد: مطابق تصمیمی که هیات ناظر برای انتخاب اخذ کرده اند، سامانه انتخاباتی پس از رسیدن به حد نصاب شرکت کنندگان بسته می‌شود و پس از تایید هیات نظارت نتیجه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخابات الکترونیک یک شیوه نامه ابلاغی است، ادامه داد: این آیین نامه سال ۹۵ ابلاغ شد. دوره پیش نخستین دوره‌ای بود که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شد. بعد از مراسم از شرکت کنندگان نظرسنجی کردیم که براساس نتایج به دست آمده ۹۳ درصد این شیوه را مثبت و کمتر از ۷ درصد شیوه سنتی را مورد قبول ارزیابی کردند.

دبیر انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات برگزاری مراسم انتخابات به شیوه الکترونیک را از امتیازات این حوزه دانست و گفت: در این دوره حضور گسترده تری از مدیر مسئولان را در بحث انتخابات شاهد بودیم که اگر به شیوه قبل عمل می شد، بی نظمی به وجود می‌آمد و عملاً نمی توانستیم این مراسم را برگزار کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه حسین انتظامی که نیروی دولتی است، آیا می تواند نماینده رسانه هم باشد؛ اظهار کرد: در قانون مانعی برای این کار ذکر نشده است. کسی که کاندید می شود در درجه اول باید مدیر رسانه باشد و بعد به تایید ۳ نفر هیات نظارت که متشکل از نماینده قوه قضائیه، قوه مقننه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، برسد.

ظهوریان افزود: این انتخابات است، نه انتصاب. یک وقت می‌گوییم که یک نفر دارای چند سمت است و همزمان به او سمت دیگری هم می‌دهند؛ اما این عمل کاملاً مربوط به مدیران رسانه هاست. هر آنچه آنان رای دهند اعمال خواهد شد. بنابراین تازمانی که قانون منعی برای این کار در نظر نگرفته، از نظر ما هم اشکال ندارد. افرادی که فکر می‌کنند این عمل درست نیست، تلاش کنند تا در قانون دخل و تصرف داشته باشند.

گفتنی است؛ بر اساس آمار سامانه انتخاباتی، بیشترین رای شهرستان‌ها مربوط به استان اردبیل، کمترین چهارمحال و بختیاری، میزان مشارکت هفته نامه‌ها ۶۰ درصد، دوهفته نامه ۴۷درصد، ماهنامه کمتر از ۲۰ درصد، دوماهنامه  درصد، فصلنامه کمتر از ۲۰ درصد، خبرگزاری‌ها ۲۹ درصد و پایگاه‌های خبری ۲۵ درصد است.

نتیجه رای گیری چند ساعت دیگر اعلام می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام آمار ثبت شده در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات/ توضیحات دبیر هیات درباره انتخاب احتمالی نماینده دولت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..