تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارنامه پربار جلالی در ملاقات با پرسپولیس

۷۹۸۲۷۷

۱۱۴ بازدید

وب‌سایت نود: پرسپولیس تهران که به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۳ بازی‌اش در لیگ برتر عقب افتاده است اولین بازی عقب افتاده‌ی خود را روز دوشنبه مقابل پیکان تهران برگزار می‌کند. دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که پیکان در دو بازی گذشته خود در لیگ برتر ناکام بوده و با ۲ شکست پیاپی به بازی مقابل پرسپولیس تهران می‌آید.

این بازی تقابل مجید جلالی سرمربی پیکان با پرسپولیس هم است. جلالی که یک مربی با سابقه در لیگ برتر است همراه با امیر قلعه‌نویی با ۸ برد بیشترین بردها را در تاریخ لیگ برتر مقابل پرسپولیس داشته‌اند. به بهانه بازی پرسپولیس و پیکان، جدال‌های خاطره‌انگیز پرسپولیس مقابل مجید جلالی را مرور کرده‌ایم.

برد خاطره‌انگیز جلالی

یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های پرسپولیس با مجید جلالی به دوره‌ی سوم لیگ برتر برمی‌گردد. در آن فصل هدایت پرسپولیس بر عهده‌ی وینگو بگوویچ کروات بود و مجید جلالی هم هدایت پاسی‌ها را بر عهده داشت. بازی رفت دو تیم که یک دیدار جنجالی بود دو بر یک به سود پاس شد.

در بازی برگشت پاس برای قهرمانی تلاش می کرد و آن تقابل به یکی از خاطره‌انگیزترین بازی های تاریخ لیگ ایران تبدیل شد. پاسی‌ها بازی را با گلزنی جواد نکونام در دقایق ابتدایی بازی آغاز کردند. آن‌ها با همان یک گل در نیمه اول از پرسپولیسی‌ها جلو بودند که در دقیقه ۴۱ بازی حمید استیلی با تکلی همبازی سابق خود در تیم ملی؛ خداداد عزیزی را متوقف کرد و علی خسروی داور بازی با نشان دادن کارت زرد دوم استیلی را از زمین اخراج کرد تا سرخپوشان ۱۰ نفره به بازی ادامه دهند.

با وجود ۱۰ نفره شدن، پرسپولیسی‌ها موفق شدند در وقت‌های تلف شده‌ی نیمه اول روی گل به خودی پاسی‌ها بازی را به تساوی بکشند. در نیمه دوم شاگردان مجید جلالی در تیم پاس دو گل دیگر به پرسپولیس زدند. پرسپولیسی‌ها که تا دقیقه ۸۱ با نتیجه‌ی ۳ بر یک از حریف خود عقب بودند در کمتر از ۴ دقیقه دو گل به پاس زدند تا همه چیز به تساوی کشیده شود. پاسی‌ها به گل سوم پرسپولیس که توسط علی دایی به ثمر رسید شدیدا اعتراض داشتند و می‌گفتند دایی آن گل را با دست زده است.

بعد از اینکه پرسپولیسی‌ها بازی را به تساوی کشیدند، در دقیقه ۸۸، تیر آخر را برای پاسی‌ها خداداد عزیزی به پرسپولیسی‌ها زد تا آن‌ها ۴ بر ۳ از حریف خود پیش بیفتند. پرسپولیسی‌ها که ۴ بر ۳ بازی را باخته بودند، در دقیقه ۹۳ بازی شدیدا به تصمیم علی خسروی اعتراض داشتند و اعتقادشان این بود که بازیکن پاس روی پژمان جمشیدی خطای پنالتی کرده است اما خسروی آن پنالتی را نگرفت تا بازی با همان نتیجه‌ی ۴ بر ۳ به پایان برسد.

بعد از بازی پرسپولیسی‌ها شدیدا نسبت به قضاوت علی خسروی که یک بازیکن آن‌ها را اخراج کرده بود و یک پنالتی هم برایشان نگرفته بود، اعتراض داشتند. پاسی‌ها در آن فصل در نهایت همراه با مجید جلالی برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شدند.

هموار شدن راه قهرمانی

اولین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر همراه با برانکو ایوانکوویچ به لیگ شانزدهم برمی‌گردد. پرسپولیسی‌ها که در لیگ پانزدهم با تفاضل گل کمتر قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرده بودند، در لیگ شانزدهم ۳ هفته زودتر از پایان بازی‌ها قهرمانی خود را قطعی کردند. پرسپولیسی‌ها در آن فصل در هفته بیست و ششم به مصاف پیکان تهران در ورزشگاه آزادی رفتند.

شاگردان برانکو موفق شدند در آن بازی با دو گل علی علیپور و مهدی طارمی شاگردان مجید جلالی را از پیش روی بردارند. سیامک نعمتی و گادوین منشا دو بازیکن این روزهای پرسپولیس، در آن بازی با لباس پیکان مقابل این تیم قرار گرفتند. آن برد قهرمانی پرسپولیس را در لیگ برتر محتمل کرد و سرخپوشان پایتخت با شکست دادن ماشین سازی در هفته‌ی بعدی قهرمانی خود را در لیگ برتر قطعی کردند.

دو شب تلخ همراه با قطبی

در لیگ هفتم هدایت پرسپولیس بر عهده‌ی افشین قطبی بود و این تیم در هفته‌ی بیست و هفتم در اهواز به مصاف استقلال اهواز رفت. هدایت استقلالی‌ها در آن فصل بر عهده‌ی مجید جلالی بود. شاگردان جلالی در یک بازی خانگی در آن بازی یکی از بدترین شب‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر را رقم زدند و موفق شدند با نتیجه‌ی ۴ بر یک این تیم را شکست دهند. بعد از آن بازی بود که پرسپولیسی‌ها متحد شدند و در نهایت توانستند همراه با افشین قطبی قهرمانی لیگ برتر شوند. قهرمانی‌ای که دومین قهرمانی این تیم در لیگ برتر بود.

فصل بعد و در لیگ هشتم مجید جلالی به باشگاه فولاد خوزستان رفت. پرسپولیس با هدایت افشین قطبی دوباره به خوزستان سفر کرد و اینبار مقابل فولاد قرار گرفت. مجید جلالی در آن بازی بازهم توانست پرسپولیس افشین قطبی را شکست دهد و با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سرخپوشان پایخت گذشتند. محمد قاضی که در بازی روز دوشنبه امید اول گلزنی پیکان است و سابقه‌ پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم در کارنامه دارد، گل سوم فولاد به پرسپولیس را در آن بازی زد.

نکته‌ی جالب در آن بازی گلزنی پائولو دی کارمو مهاجم خارجی پرسپولیسی‌ها بود. دی کارمو که یکی از خریدهای پرسپولیس قطبی در آن فصل بود و با انتقادهای شدیدی هم عملکرد او رو به رو شده بود، تنها گلش در لیگ برتر برای پرسپولیس را مقابل فولاد خوزستان در اهواز به ثمر رساند.

آمار بهتر پرسپولیس

در تقابل‌های پرسپولیس و مجید جلالی در لیگ برتر با وجود اینکه مجید جلالی در کنار امیر قلعه‌نویی بیشتر از هر مربی‌ای دیگری پرسپولیس را برده، اما پرسپولیس عملکرد بهتری داشته. پرسپولیسی‌ها در ۲۴ بازی مقابل جلالی ۹ برد بدست آورده‌اند، ۸ بار مجید جلالی آن‌ها را برده و ۷ تقابل جلالی و پرسپولیس هم به تساوی انجامیده است.

در این ۲۴ تقابل سهم سرخپوشان پایتخت ۳۱ گل بوده است که به طور میانگین ۱.۲۹ گل زده در هر بازی می‌شود. شاگردان جلالی هم در این ۲۴ بازی ۲۸ گل به پرسپولیس زده‌اند که به طور میانگین ۱.۱۶ گل زده در هر بازی می‌شود.

مجید جلالی اگر بتواند در بازی روز دوشنبه از سد لشگر نصفه و نیمه‌ی پرسپولیس بگذرد، ضمن اینکه به تنهایی مربی‌ای می‌شود که بیشترین برد را در تاریخ لیگ برتر مقابل این تیم داشته است، در تعداد برد و باخت هم در لیگ برتر با پرسپولیسی‌ها برابر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارنامه پربار جلالی در ملاقات با پرسپولیس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..