تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود لیزر به ایران به سختی انجام می‌شود/ حدود ۶۰۰ دندان پزشک آموزش‌های لازم استفاده از لیزر را دیده‌اند

حدود ۶۰۰ دندان پزشک آموزش‌های لازم برای استفاده از لیزر را دیده‌اند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا فکرآزاد رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دبیر انجمن جهانی لیزر‌تراپی در حوزه علوم پزشکی در نشست خبری که به بهانه رونمایی از جایزه علی جوان بعد از ظهر امروز در ساختمان انجمن علمی پزشکی لیزری ایران برگزار شد، درباره سی‌امین سالگرد فدراسیون جهانی لیزر در دندان پزشکی اظهار کرد: سی‌امین سالگرد فدراسیون جهانی لیزر در دندان پزشکی در اکتبر امسال مهرماه در کشور آلمان برگزار شد؛ در این فدراسیون از سال 2006 میلادی نماینده‌ای از کشور ایران حضور پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در مراسم انجمن جهانی لیزر تراپی در حوزه علوم پزشکی (walt) در حوزه علوم پزشکی از سال 2006 میلادی نماینده ایرانی حضور دارد، در سال 2012 میلادی انجمن علمی پزشکی لیزری ایران در کشور استرالیا، کاری فرهنگی انجام داد، در مراسم اختتامیه فرشی اهدا شد که این فرش اکنون به عنوان سنبل صلح و دوستی است.

رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران افزود: 24 سال از تاسیس انجمن جهانی walt می‌گذرد، علی جوان در تاریخ علم ایران ارزش در جایگاه خاصی دارد، او نخستین لیزر بازی هلنیوم_نئون را کشف کرده است و از سال 1960 میلادی تا کنون 12 برنده جایزه نوبل فیزیک مربوط به حوزه لیزر است، یک مجله‌ای در اروپا وجود دارد که نام علی جوان را جزو 15نفر باهوش زنده دنیا آورده بود، علی جوان در سپتامبر 2016 میلادی جان خود را از دست داده است.

تاریخچه ثبت جهانی جایزه علی جوان

فکرآزاد اظهار کرد: جایزه علی جوان به عنوان جایزه جهانی به محققان داده می‌شود، این جایزه را هر دو سال یکبار 5 نفر ( 2 نفر پیش‌گامان لیزر، دو نفر افرادی که بیشترین مقالات را در ده سال اخیر در حوزه علوم پایه و بالینی دادند و یک نفر محققان جوان زیر 40 سال) داده می‌شود، جایزه علی جوان ثبت جهانی شده است و برای نخستین بار در 6 اکتبر 2018 میلادی در فرانسه به 5 نفر اهدا شد، این جایزه در سال 2020 میلادی هم در کانادا به 5 نفر اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود 24 سال از تاسیس انجمن جهانی لیزر تراپی در حوزه علوم پزشکی می‌گذرد، انجمن جهانی لیزر تراپی در حوزه علوم پزشکی مقید کرده است که گروهی که متشکل از 20 کشور به سرپرستی ایران تشکیل پیدا کند که در آن گروه به دندان پزشکان دنیا آموزش داده می‌شود که از چه پروتکل درمانی و چه نوع لیزری استفاده کنند.

رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران افزود: طبق تحریم‌ها برای تکنولوژی‌های پیشرفته ورود لیزر به ایران ممنوع است اما ورود لیزر به ایران به سختی انجام می‌شود.

ایران صاحب بهترین لیزرهای حوزه دندان پزشکی و چشم پزشکی

فکرآزاد تاکید کرد: بهترین لیزرهای حوزه دندان پزشکی و چشم پزشکی در منطقه خاورمیانه متعلق به ایران است و بهترین درمان‌های لیزیک در منطقه خاورمیانه در ایران انجام می‌شود.

وی درباره کاربردهای لیزر در حوزه علوم پزشکی تصریح کرد: لیزر سه کاربرد اساسی در حوزه علوم پزشکی دارد؛ از لیزر در تشخیص تومورهای سرطانی، بیماری‌های مختلف، پوسیدگی‌ها و بیماری‌های عفونی استفاده می‌شود. کاربرد دوم لیزر درحوزه جراحی است، حسن لیزر انتخابی عمل کردن آن است، لیزر حتی می‌توانند سخت‌ترین ماده بدن (مینای دندان) را نیز بتراشد، لیزر برای حذف اسکار (جای زخم) کاربرد دارد، سومین کاربرد لیزر را لیزرهای کم توان دانست و گفت: لیزر یک تکنولوژی (فناوری) است، از لیزرهای کم توان برای کاهش درد و کمک به ترمیم زخم استفاده می‌شود.

رئیس انجمن علمی پزشکی لیزری ایران درباره گروه‌های هدفی که با لیزر سر و کار دارند، اظهار کرد: لیزر در حوزه‌هایی مانند چشم پزشکی، فیزیوتراپی، پوست و زیبایی و زنان کاربرد دارد، در حوزه پوست و زیبایی از لیزرها برای برداشتن انواع خال‌ها و در زمینه فیزیوتراپی و توانبخشی از لیزرها برای کاهش درد استفاده می‌شود.

فکرآزاد یادآوری کرد: حدود 15 سال است که از یک لیزر به شکل مستقیم در حوزه دندان پزشکی استفاده می‌شود، 500 تا 600 دندان پزشکی در کشور آموزش دیدند که از لیزر بتوانند به نحو احسنت استفاده کنند، آموزش‌های لیزر در حوزه پزشکی در حیطه وظایف سازمان نظام پزشکی و انجمن‌ها است بنابراین افراد برای گذراندن دروه‌های لیزر در حوزه پزشکی باید به انجمن‌های متولی در سراسر کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود لیزر به ایران به سختی انجام می‌شود/ حدود ۶۰۰ دندان پزشک آموزش‌های لازم استفاده از لیزر را دیده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..