تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خلاء امنیتی جدید اینستاگرام رمز عبور کاربران را لو می‌دهد

خلا امنیتی جدید اینستاگرام، رمز عبور کاربران را نمایش می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم‌ترین عنصر موفقیت شبکه‌های اجتماعی بزرگ، استفاده از امنیت ‌بالا و جلوگیری از فاش شدن اطلاعات خصوصی کاربران است. اما به نظر می‌رسد غول‌های بزرگ شبکه‌های اجتماعی از پس مهم‌ترین وظیفه خود هم بر نمی‌آیند. نمونه آن رسوایی بزرگ فیسبوک در رعایت نکردن حریم شخصی کاربران خود و استفاده‌ شرکت کمبریج آنالتیکا از این اطلاعات که در پیروزی ترامپ در انتخابات گذشته امریکا نقش داشت و باعث کاهش 50 میلیارد دلاری ارزش سهام این شرکت شد.

البته این تنها مورد از این مشکلات امنیتی نبوده و این شرکت کاربران زیادی را در چند سال گذشته به خاطر مشکلات امنیتی از دست داده است. حال مشکلات امنیتی و حفظ حریم خصوصی گریبان‌گیر اینستاگرام نیز شده است، طبق اخبار منتشر شده، اینستاگرام با مشکلی امنیتی مواجه شده که ممکن است رمزعبور کاربران را برای دیگران به نمایش بگذارد.اینستاگرام که در آپدیت آوریل خود قابلیتی شبیه فیسبوک به شبکه اجتماعی خود اضافه کرده اجازه می‌دهد تا کاربران یک نسخه اطلاعات، تصاویر، فیلم‌ها و فعالیت‌های خود در اینستاگرام را دانلود کنند و در رایانه شخصی خود داشته باشند. مسئولان فیسبوک زمان استفاده‌ کاربران اینستاگرام از این قابلیت، متوجه شدند که پسورد آن‌ها در یک متن ساده درون URL قرار گرفته می‌شود و بنا به دلایلی در سرور‌های فیسبوک هم ذخیره می‌شود. البته در اخبار آمده که به دلیل پاک شدن این اطلاعات و به روزرسانی این ابزار، این اتفاق فعلا رخ نمی‌دهد.

پس از این اتفاق یکی از سخنگویان اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد:" این مشکل برای تعداد محدودی از کاربران رخ داده است" هرچند اگر این افراد از یک رایانه به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند یا خط شبکه آن‌ها آسیب پذیر است، ممکن است اطلاعات حساب کاربری آن‌ها به راحتی قابل دسترسی باشد. اگر شما تاثیر یا تغییر خاصی در اکانت خود نمی‌بینید احتمالا کسی به اطلاعات شما دسترسی پیدا نکرده، اما هنوز در بخش مهمی مانند رمزعبور حساب کاربری، شکاف‌های امنیتی وجود دارد که شاید در آینده سایر کاربران را نیز درگیر کند.

گفتنی است؛ کاربران نیز نیاز است که به حریم شخصی و رمز عبور خود اهمیت دهند و به این منظور باید یک نرم افزار مدیریت رمزعبور برای هر تارنما یا سرویس اینترنتی داشته باشد، اما اغلب کاربران به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و ادامه‌دار شدن چنین مشکلاتی از سوی فیسبوک و اینستاگرام هر روز از اعتبار این شبکه های بزرگ اجتماعی می‌کاهد.

خلا امنیتی جدید اینستاگرام، رمز عبور کاربران را نمایش می‌دهد

بیشتر بخوانید: گوشی گیمینگ Black Shark شیائومی در تاریخ 25 آبان عرضه می‌شود +تصویر 

انتهای پیام/

باگ جدید اینستاگرام و نمایش رمز عبور کاربران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خلاء امنیتی جدید اینستاگرام رمز عبور کاربران را لو می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..