تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدارس گواهینامه استاندارد می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد صبح امروز در سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امضای این تفاهم باعث ارتقای همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان استاندارد می‌شود، گفت: کیفیت از گسترده‌ترین مفاهیمی است که با استاندارد ارتباط تنگاتنگی دارد و وقتی علامت استاندارد را روی کالایی می‌بینیم تاییدی بر کیفیت آن است.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین خدمات در جامعه است و شاید پیش از این کمتر به موضوع کیفیت در نظام تعلیم و تربیت توجه می‌شد. یکی از دلایلی که باعث شده توجه به آموزش و پرورش افزایش یابد ارتقای شاخص‌های کمی آن است و امروز به لحاظ کمیت یکی از نظام‌های آموزش و پرورش مطلوب را داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: پوشش تحصیلی دوره آموزش و پرورش عمومی شاخصی خوب است و پوشش تحصیلی دختران نسبت به سال‌های قبل از انقلاب رشد داشته است و در بیشتر نقاط کشور، مدرسه حتی با یک دانش‌آموز داریم و اینها همه شاخص‌هایی است که از حیث کمیت موفقیت‌های قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بطحایی ادامه داد:  مدارس در طرح تعالی، شاخص‌های استاندارد را دنبال می‌کنند و تعدادی از مدارس توانستند شاخص‌های استاندارد را کسب کنند و به آن سطح و درجه از کیفیت برسند. نتیجه این کیفیت باید مستمر در اختیار مخاطبان قرار گیرد و والدین باید بتوانند وضعیت مدرسه فرزند را رصد کنند و از رتبه و کیفیت آن آگاه باشند.

وی تاکید کرد: نظام رقابتی در مدارس باید وجود داشته باشد و این رقابت باید مناسب، موثر و سالم باشد و اگر این رقابت نباشد، مدارس برای تعالی تلاش نمی‌کنند. این فضا، فضای رقابتی را ایجاد می‌کند تا براساس مدل‌های سازمان استاندارد کار را پیش ببریم و کسب گواهینامه‌های بالاتر منتج به برنامه‌های تشویقی می‌شود.رتبه‌بندی مدارس از 20 روز آینده اجرا می‌شود و  آنها با موقعیت قبلی خود ارزیابی می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت : هرچند تا قبل از برقراری تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد خالصانه همکاری ارزشمندی داشتند اما از امروز به بعد با انعقاد تفاهم‌نامه از دانش، تجربه و دستاوردها بهره می‌گیریم و امیدواریم با همکاری این گروه کیفیت بخشی را با سرعت بیشتری دنبال کنیم و مدارس با توجه به الگوی استانداردسازی گواهینامه لازم را کسب کنند.

همچنین در این مراسم نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در گذشته استانداردها صرفا محدود به کالاها بود، اکنون سازمان ایزو استانداردهای متعددی را تدوین کرده است و در این بین یکی از جایگاه‌هایی که می‌تواند استاندارد مسئولین اجتماعی را که به تازگی وضع شده تکریم کند، مدارس هستند.

وی افزود: با وزارت آموزش و پرورش در حوزه استانداردسازی تجهیزات همکاری‌هایی داشتیم و اقداماتی مانند ارزیابی بخاری‌های گازسوز مورد توجه قرار گرفت. امیدواریم با امضای تفاهم نامه به طور گسترده‌تر برای آموزش فرزندان خود وارد عمل شویم و مباحثی مرتبط با استاندارد در کتاب‌های درسی وارد شود که البته اکنون در برخی کتاب‌ها آماده است.

پیروز بخت با اشاره به اینکه استاندارد به فرد یا جای خاصی تعلق ندارد، گفت: اگر بتوانیم استاندارد را در زندگی به کار بگیریم دچار کمترین مشکل خواهیم شد و از این مهم به عنوان زیر بنای توسعه نام می‌برند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدارس گواهینامه استاندارد می‌گیرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..