تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدرت آمریکا در جهان به ویژه خاورمیانه رو به افول است

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری:

قدرت آمریکا در جهان به ویژه خاورمیانه رو به افول استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محسن پاک آیین صبح امروز در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی که به میزبانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از گفتمان‌های مقام معظم رهبری بحث افول آمریکا است، اما این به معنای سقوط نیست بلکه منظور از این افول تضعیف شاخص‌هایی است که امریکا را به عنوان یک ابر قدرت در دنیا شناخته است.

وی افزود: هر چند امروز آمریکا همچنان از نظر قدرت نظامی و مالی قدرتمندترین کشور دنیا است، اما شاخص‌هایی مانند مقبولیت و قدرت را در بین کشور‌های جهان از دست داده و رو به افول می‌رود.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: آمریکا زمانی ابرقدرت بود که در کنار قدرت‌های بزرگ اروپایی بود، اما امروز این شاخص‌ها وجود ندارد و در ۵۰ سال گذشته این کار به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

پاک آیین یاداور شد: خروج امریکا از نهاد‌های بین المللی مختلف مانند حقوق بشر و یا محیط زیست و تحقیر کشور‌های اروپایی باعث شده امروز اروپاییان در مقابل ان‌ها بایستند و امروز کشور‌های قدرمندی مانند چین و روسیه نیز آمریکا را با چالش مواجه کرده اند.

وی بیان کرد: قدرت اقتصادی امریکا نیز که به طور یک جانبه تعرفه‌های بسیار سنگینی بر کالا‌های کشور‌های دیگر وارد کرده اقتصاد این کشور را از اقتصاد ازاد دور کرده و همین باعث شده قدرت اقتصادی امریکا نیز رو به افول برود.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: حضور آمریکا در نقاط مختلف جهان نیز یکی از مولفه‌های قدرت آمریکا در دنیا بود که امروز به دلیل قدرت نمایی ایران در کشور‌های منطقه دیگر شاهد انزوا و تنها ماندن آمریکا در خاورمیانه شده است.

پاک آیین افزود: مقبولیت آمریکا نیز در سال‌های گذشته با چالش مواجه شده و دیگر افکار عمومی جهان را با خود ندارد و جنایات ضد حقوق بشری انان مقبولیت ان‌ها را با چالش مواجه کرد.

وی اظهارداشت: وقتی برای اولین بار جنایات و شکنجه‌های ان‌ها در زندان‌هایی مانند ابوغریب و گوانتانامو به مردم دنیا نسان داده شد مقبولیت ان‌ها از بین رفت.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری یادآور شد: باید همه به دنبال افشای کار‌های ضد حقوق بشری آمریکا بوده و هر چه این کار بیشتر در دنیا اشاعه شود آمریکا با چالش و افول بیشتری رو به رو می‌شود.

انتهای پیام/ز

آمریکا رو به افول است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدرت آمریکا در جهان به ویژه خاورمیانه رو به افول است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..