تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دور انداختن ۷ قسمت ميوه ها و سبزيجات را براي هميشه فراموش کنيد!

دور انداختن 7 قسمت ميوه ها و سبزيجات را براي هميشه فراموش کنيد!

خبرگزاري آريا –
اگر شما هم به هنگام برش، خرد کرد و پوست کردن ميوه ها و … زباله زيادي جمع مي کنيد، بايد بدانيد بعضي از متراکم ترين و متنوع ترين مواد غذايي در همين بخش از ميوه ها و سبزيجات يافت مي شوند.
اين ميوه ها و سبزيجات در طول رشد در مقابل عناصر مختلفي قرار مي گيرند و اين باعث مي شوند که مواد غذايي سودمند و منحصر بفردي در آنها جمع شود:
استفاده از پوست ميوه, ويژگي هاي پوست ميوه‌ ها
ويتامين سي موجود در پوست ليمو ۵ برابر بيشتر از گوشت آن است
پوست مرکبات:
شايد هنوز ندانيد که پوست مرکبات سرشار از مواد مغذي مخفي هستند. ويتامين سي موجود در پوست ليمو ۵ برابر بيشتر از گوشت آن است ضمن اين که پوست اين ميوه سرشار از ويتامين ها و مواد مغذي ضروري مانند ريبوفلاوين، تيمينف نياسين، فولات، ويتامين ب ۵، ب۶، ويتامين آ، کلسيم، آهن، پتاسيم، روي و منيزيم است. شما مي توانيد رنده شده پوست مرکبات را همراه با ماست، پنير، و يا غلات، قهوه و چاي ميل کنيد.
استفاده از پوست ميوه, ويژگي هاي پوست ميوه‌ ها
مي توانيد از پوست موز‌ سرکه موز‌ تهيه کنيد
پوست موز:
پوست موز سرشار از تريپتوفان است و به تنظيم خلق و خو و بهتر شدن علائم افسردگي کمک مي کند. شما مي توانيد به خمير کيک، کوکي ها و حتي سوپ ها پوست موز را اضافه کنيد. حتي مي توانيد از پوست موز‌ سرکه موز‌ تهيه کنيد و از آن به عنوان چاشني سالاد و سبزيجات استفاده نماييد.
استفاده از پوست ميوه, ويژگي هاي پوست ميوه‌ ها
پوست هندوانه به بهبود سلامت قلب کمک مي کند
پوست هندوانه:
پوست اين ميوه حاوي سيترولينين؛ اسيد آمينه اي است که در بدن به آرژنين تبديل مي شود و به بهبود گردش خون، افزايش جريان خون، بهبود سلامت قلب، افزايش ايمني بدن و کاهش خستگي عضلاني کمک مي کند.
استفاده از پوست ميوه, ويژگي هاي پوست ميوه‌ ها
ساقه هاي بروکلي سلول هاي سرطاني را غير فعال مي کند
ساقه هاي بروکلي:
ساقه هاي اين سبزي تيره رنگ حاوي سولفوران است؛ يک آتي اکسيدان فيتوشيميايي که داراي خواص ضد التهابي بوده و از سلول ها در برابر آسيب هاي دي ان آ محافظت مي کند، سلول هاي سرطاني را غير فعال نموده و به جلوگيري از تشکيل تومور مي پردازد.
استفاده از پوست ميوه, ويژگي هاي پوست ميوه‌ ها
هسته آناناس داراي خواص ضد انعقادي بوده و به جلوگيري از لخته شدن خون کمک مي کند
هسته آناناس:
انواع ويتامين ها و مواد معدني ضروري براي بدن، در اين قسمت از آناناس پنهان شده اند. هسته آناناس حاوي بروملين است؛ آنزيم هضم کننده پروتئين که داراي خواص ضد التهابي بوده و مي تواند التهاب بيني و سينوس ها را کاهش دهد. همچنين اين ماده، کاهش دهنده دردهاي ناشي از آرتروز و دردهاي عضلاني است. بروملين داراي خواص ضد انعقادي نيز بوده و به جلوگيري از لخته شدن خون کمک مي کند.
استفاده از پوست ميوه, ويژگي هاي پوست ميوه‌ ها
برگ هويج منبعي غني از ويتامين کا هم هست که در خود هويج وجود ندارد
برگ هاي هويج:
بيشتر از خود هويج، برگ هايش پر از کلروفيل هستند. اين ماده به گياه رنگدانه سبز مي دهد. کلروفيل منبعي غني از منيزيم است و فشار خون را تنظيم مي کند و به قوي شدن استخوان ها و عضلات کمک مي کند. پتاسيم زيادي در آن وجود دارد که فشار خون را کم مي کند و سوخت و ساز بدن را بهبود مي دهد. همچنين از پوکي استخوان پيشگيري مي کند. حتي يک تحقيق ثابت کرده است که افرادي که در خطر بيماري قلبي هستند افرادي هستند که پتاسيم بسيار کمي دريافت مي کنند. برگ هويج منبعي غني از ويتامين کا هم هست که در خود هويج وجود ندارد و براي سلامت استخوان بسيار مهم است.
استفاده از پوست ميوه, ويژگي هاي پوست ميوه‌ ها
فيبر موجود در پوست پياز، ريسک بيماري هاي قلبي عروقي را کاهش ميدهد
پوست پياز:
پوست هاي قهوه اي و کاغذ مانند پياز و لايه هاي بيروني سفت آن، منبعي سرشار از ترکيبات فنولي فيبر نامحلول از جمله کوئرسيتين و فلاوونوئيدهاي ديگر هستند. فيبر موجود در پوست پياز، ريسک بيماري هاي قلبي عروقي، مشکلات گوارشي روده اي، سرطان روده بزرگ، ديابت نوع دوم و اضافه وزن را کاهش مي دهد. ترکيبات فنولي به پيشگيري از بيماري هاي شرياني کمک مي کنند و داراي خواص ضدسرطاني هستند.
استفاده از پوست ميوه, ويژگي هاي پوست ميوه‌ ها
برگ هاي کرفس سرشار از آنتي اکسيدان و ترکيبات ضدالتهابي هستند
برگ کرفس:
اين برگ ها پنج برابر بيشتر از ساقه ها منيزيم و کلسيم دارند. منيزيم براي بيش از ۳۰۰ واکنش بيوشيميايي در بدن از جمله متابوليسم انرژي و سنتز پروتئين لازم است. کلسيم که به بهبود سلامتي استخوان معروف است به انقباض و انبساط عضلات و رگ هاي خوني هم کمک مي کند و هورمون هاي لازم براي کارکردهاي بيولوژيکي اوليه را ترشح مي کند و سرعت انتقال پيام به مغز را تسريع مي کند. از همه اينها گذشته، برگ هاي کرفس سرشار از آنتي اکسيدان و ترکيبات ضدالتهابي از جمله ويتامين ث و فنول ها هستند.
منبع:iec.behdasht.gov.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دور انداختن ۷ قسمت ميوه ها و سبزيجات را براي هميشه فراموش کنيد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..