تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز نشست مطبوعاتی و رسانه ای هشتمین جشن کتاب سال سینمای ایران

آغاز نشست مطبوعاتی و رسانه ای هشتمین جشن کتاب سال سینمای ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه ای هشتمین جشن کتاب سال سینمای ایران در خانه سینما با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

کامران ملکی مجری این نشست با بیان اینکه دوره هفتم باشکوه برگزار شد، گفت: یکی از اهداف خانه سینما برای برگزاری این جشن ارج گذاشتن به ناشران، مولفان و... حوزه سینماست چون سهم زیادی در ارتقای سطح دانش سینماگران دارند.

وی افزود:علی رغم اهمیت این حوزه اما کم توجهی ها باعث شد تا خانه سینما وارد عمل شود و جشن را به راه انداخت تا سهمی در ارج نهادن به این حوزه داشته باشد.

خسرو دهقان دبیر این جشن بیان کرد : خانه سینما به طور ساده حدود سی صنف دارد و دو کار اصلی جزء کارهای خانه سینماست که یکی کار صنفی و دیگری کار فرهنگی است.

وی افزود:پاسداری از کتاب های سینمایی یکی از رسالت های خانه سینما و بسیار مهم است.

دهقان با بیان اینکه ما هفت داور داریم و امسال دو داور ذخیره اضافه کردیم،گفت: مهرزاد دانش و اصغر یوسفی نژاد از جمله کسانی هستند که از تجارب آنها استفاده می کنیم و علیرضا محمودی، حسن حسینی، مازیار اسلامی، حسن خجسته، لیلا ارجمند، فتاح محمدی و ناصر صفاریان داوران اصلی ما هستند.

کامران ملکی گفت : انتخاب های دهقان بسیار صحیح و منطقی است که کاملا باتفکر انتخاب شده اند از این رو فکر می کنم امسال هم می تواند جشن باشکوهی رقم بزند.

علیرضا محمودی در ادامه گفت : مهلت ارسال کتاب سینمایی تا سی آبان بوده که از ابتدای سال که اعلام شد 66 عنوان کتاب ، 33 عنوان ترجمه و 33 عنوان تالیف اعلام شده است.

وی افزود :امسال نامزدها در ابتدای بهمن اعلام و پنجم اسفند مراسم برگزار می شود.

دهقان درباره بخش بززگداشت گفت : جوایزمحدود به یک تالیف، یک ترجمه، یک ناشر و بزرگداشت است که از حالت سنتی خارج شده است.

وی افزود:ما سه بزرگداشت گرفتیم که جدید است و فکر میکنم شان آن شناخته و کشف شد.

محمودی گفت : اگر به طور منظم حوزه نشر سینما را پیگیری کنید متوجه می شوید افراد جدیدی وارد بازار شدند و تعداد مترجمان و مولفان افزایش پیدا کرده و خواستگاه آکادمیک بسیار کمتر شده است.

وی افزود : یکی از مسائل مهمی که هیات داوران سال گذشته و امسال با آن روبرو شدند فقر ویراستاران فنی در حوزه کتاب است اما افزایش توجه علاقه مندان سینما به تئوری های جدید یک ژانر است.

محمودی گفت: رویکرد جدید به تاریخ جدید سینما و منابع برای تحقیق از دیگر مقوله هایی است که باید به آن توجه کرد.

در حال تکمیل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز نشست مطبوعاتی و رسانه ای هشتمین جشن کتاب سال سینمای ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..