تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دپو؛ جدی‌ترین مشکل در حوزه شیرخشک‌های رژیمی/ اختصاص ۵۰ درصد شیرخشک‌های متابولیک به نوزادان بیمار

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

دپو؛ جدی‌ترین مشکل در حوزه شیرخشک‌های رژیمی/ اختصاص ۵۰ درصد شیرخشک‌های متابولیک به نوزادان بیمارخانوی با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی واردات شیرخشک های رژیمی، گفت: جدی‌ترین مشکل در حوزه شیرخشک‌های رژیمی "اثر شلاقی بازار" و دپوی آن توسط مردم است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز خانوی مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در کارگاه آموزشی بررسی آثار تحریم بر غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، فرصت ها و چالش ها؛ با اشاره به اهمیت فراورده های متابولیک، اظهار کرد: از سه سال گذشته سامانه حامی راه‌اندازی شد تا شیرخشک های ویژه ۱۰ هزار نوزاد بیمار شناسایی شده، تامین و توزیع کند.

وی افزود: بر این اساس از اولین روز تشخیص بیماری نوزاد، توسط پزشک متخصص و ثبت آن در سامانه تا تهیه و تحویل شیر خشک، به وسیله سامانه مدیریت می شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین بیماری که ۵۰ درصد شیرخشک‌های متابولیک به آن اختصاص پیدا می‌کنند فنیل کتونوریا است، گفت: این نوزادان سالم به دنیا می آیند اما اگر این بیماری تشخیص داده نشود و بیمار از شیرخشک‌های معمولی استفاده کند دچار تشنج، اختلالات هوشیاری و ناتوانی در سال‌های دیگر زندگی خواهد شد.

مدیرکل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، برخی از شیرخشک های ویژه در تعداد انگشت شماری از کارخانه‌های دنیا تامین می شوند، تصریح کرد: در مورد این نوع شیرخشک ها سعی می کنیم برای جلوگیری از به‌وجود آمدن آسیب، تمام فرآورده‌ها شناسایی شده‌اند، امکان نگهداری این فراورده‌ها بین ۹ تا ۱۶ ماه است و اگر اختلالی در هر کدام از مراحل تامین، حمل و ترخیص ایجاد شود، باعث ایجاد بحران خواهد شد.

افزایش ۳۳ درصدی واردات شیرخشک‌های رژیمی

وی با اشاره به اینکه شیرخشک‌های متابولیک مشمول یارانه دولتی هستند، اظهار کرد: به عنوان مثال نوعی شیر خشک با قیمت ۲۹۸ هزار تومان به ازای هر قوطی خریداری می‌شود و با تخصیص یارانه با قیمت ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

خانوی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو تا چندماه گذشته تنها به حوزه تخصیص ارز شیرخشک‌های رژیمی غیریارانه نظارت داشت، گفت: علی‌رغم اینکه واردات این نوع شیرخشک ها در سال جاری ۳۳ درصد افزایش یافته است و در تمام داروخانه ها موجود بود اما به دنبال اثر شلاقی تحریم، با کمبود مواجه شد.

وی مطرح کرد: سازمان غذا و دارو برای کنترل عرضه این خشک ها مجبور شد توزیع را به برخی از داروخانه ها محدود کند اما با راه اندازی سامانه‌ای به زودی تمام داروخانه ها این نوع شیر خشک ها را عرضه می کنند و از طریق سامانه می توانیم میزان فروش بازار را کنترل کنیم.

مدیرکل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل مطرح کرد: جدی ترین مشکل در حوزه شیرخشک در ماه‌های اخیراثر شلاقی بازار بوده و دپوی آن توسط افراد موجب کمبود کاذب در بازار می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دپو؛ جدی‌ترین مشکل در حوزه شیرخشک‌های رژیمی/ اختصاص ۵۰ درصد شیرخشک‌های متابولیک به نوزادان بیمار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..