تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا تهران قدمت هفت هزارساله دارد؟

به گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،اخیرا به دنبال برگزاری نشست خبری «اعلام نتایج تاریخ گذاری مطلق نخستین یافته‌های پیش از تاریخی مطالعات باستان شناسی شهر تهران» خبر افزایش قدمت شهر تهران از ۴۰۰ سال به ۷۰۰۰ سال در صدر اخبار خبرگزاری‌های معتبر کشور قرار گرفت از این رو به سراغ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران رفتیم تا از جزئیات و دلایل افزایش قدمت تهران مطلع شویم.

امروز تئوری قدمت ۷۰۰۰ ساله تهران مطرح است اما....

محسن شیخ‌الاسلامی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:در جریان کاوش در بازار صندوق‌سازان بازار تهران، آثار سفالی پیدا شد که با سالیابی انجام شده از ۶ هزار سال پیش تا دوران اسلامی تاریخ‌گذاری شدند.

امروز تئوری قدمت ۷۰۰۰ ساله تهران مطرح است اما....

وی افزود:طرح موضوع سفال، نشان دهنده تمدن زیستی منطقه است البته ثبت پیشینه واقعی منطقه‌ای چون تهران مستلزم انجام کار‌های باستان‌شناسی و کارشناسانه بیشتری است اما یافته‌هایی مستند براساس سالیابی به روش علمی گمانه‌زنی و باستان‌شناسی به ما می‌گوید که تهران دارای پیشینه ۷هزار ساله است البته تهران یک منطقه قدیمی است و اینکه از دوره صفویه به بعد شکل گرفته، ظاهری‌ترین شکل قضیه است زیرا آثار متعلق به دوره تیموریان و بعد از آن نیز در این شهر کشف شده‌اند. در هر صورت قدمت سفال‌های کشف شده متقن است و پیش از این هم جسد کشف شده در چهارراه مولوی، چون به روش تدفینی انجام شده بود، نشان می دهد که تهران محل زیستی بوده که در آن تدفین انجام شده است البته بعد‌ها اسم آن را مسافری از ری گذاشتند.

امروز تئوری قدمت ۷۰۰۰ ساله تهران مطرح است اما....

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: امروزه با کشف سفال‌ها در بازار تهران، به تدریج نشانه‌هایی دیده می‌شوند که گمان ما را نسبت به پیشینه ۷هزار ساله تهران تقویت می‌کنند البته این موضوع مستلزم بررسی‌های بیشتر است. بالاخره کار‌های باستان‌شناسی نیز از همین جا شروع می‌شوند یعنی با گمانه زنی تئوری مطرح می‌شود. تا به امروز نیز تئوری قدمت ۷ هزار ساله تهران مطرح شده و اثبات آن مستلزم بررسی‌های بیشتر است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا تهران قدمت هفت هزارساله دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..