تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خراسان رضوی پیشتاز طرح پاییزه کتاب

خراسان رضوی پیشتاز طرح پاییزه کتاب

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح پاییزه کتاب با 675 کتابفروشی عضو در سراسر کشور، شامل 524 کتابفروشی در مراکز استان و 151 کتابفروشی در شهرستان‌ها از 24 آبان در استان‌ها و از 26 آبان در تهران آغاز به کار کرده است.

خراسان رضوی تاکنون پرفروش‌ترین استان در تعداد و مبلغ فروش بوده است و استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس و قم در رده‌های بعدی فروش کتاب قرار دارند.

در استان تهران 102 کتابفروشی عضو این طرح هستند که 94 کتابفروشی در مرکز استان و 8 کتابفروشی در شهرستانها فعال‌ هستند و تاکنون 56 میلیون تومان کتاب در این استان به فروش رسیده است.

بر اساس طرح پاییزه کتاب، هر فردی می‌تواند صرفا با ارائه کارت ملی به کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب به میزان یک میلیون ریال کتاب خریداری کند همچنین به منظور حمایت از نویسندگان نیز تخفیف کتاب‌های تالیفی ۲۵ و کتاب‌های ترجمه ۱۵ درصد خواهد بود.

ارسال 50 میلیارد ریال کتاب به مساجد استان‌های کشور

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی گفت: روز شنبه(26 آبان ماه) همزمان با سومین روز هفته کتاب که به نام «کتاب و انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 کامیون کتاب به ارزش پنچاه میلیارد ریال به کانون‌های فرهنگی مساجد استان‌های مختلف کشور ارسال شد.

وی افزود: در کل کشور 14 هزار کتابخانه زیر نظر کانون مساجد فعالیت می‌کنند که امسال در دو مرحله این کتاب‌ها به تمامی کتابخانه‌ها ارسال خواهند شد. 60 درصد این کتاب‌ها در یک مراسم نمادین از حرم امام خمینی(ره) به استان‌ها ارسال شده اند. این محموله کتاب شامل 250 هزار جلد کتاب در 1400 عنوان است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره ارسال محموله دوم نیز گفت: 40 درصد باقی مانده کتاب‎‌ها نیز در روز 18 اسفند همزمان با روز کانون فرهنگی مساجد به استان‌های کشور ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه  مهمترین اسلحه فرهنگی در دوران حاضر کتاب است، گفت: همان‌گونه که در زمان 8 سال دفاع مقدس کامیون‌ها پشتیبانی جنگ در مسیرهای کشور را بر عهده داشتند، در حال حاضر نیز بهترین محصول فرهنگی که همان کتاب است را به برترین سنگر که مساجد هستند، ارسال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ارزانی همچنین از برگزاری طرح «شنبه‌های با کتاب» در مساجد خبر داد و گفت: 200 مسجد کشور طرح «شنبه‌های با کتاب» را از شامگاه 26 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز خواهند کرد. در این طرح یک کتاب در 200 مسجد توسط امامان جماعت و یا یکی از نوجوانان مسجد معرفی خواهد شد. این اتفاق تا پایان ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم به تعداد یک هزار مسجد در هفته برسیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خراسان رضوی پیشتاز طرح پاییزه کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..