تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفیر سابق بریتانیا: جنگ آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است

از دیدگاه این دیپلمات، آمریکا تصمیم گرفته است که در برابر ایران یک سیاست ستیزه‌جویانه دنبال کند. اما نتایج استراتژیک به دست نخواهد آورد. علیرغم افزایش تورم و رکود سختی که صندوق بین المللی پول آن را پیش‌بینی کرده است، ایران اساسا باثبات باقی خواهد ماند. نارضایتی و شاید اعتراضات بیشتر خواهد شد. با این وجود مقامات ایران تلاش خواهند کرد تا از این توفان عبور کنند

به توجه استمرار تقاضا برای نفت ایران و عدم وجود هیچگونه حمایتی از تحریم‌ها، رویکرد سخت‌گیرانه آمریکا هیچ آینده‌ای ندارد.
به گزارش فرارو، ریچارد دالتون ، سفیر سابق بریتانیا در ایران، طی یادداشتی در روزنامه گاردین از سیاست کاخ سفید در برابر ایران انتقاد کرد و آن را محکوم به شکست دانست. به نوشته دالتون، آمریکا علیه ایران یک جنگ اقتصادی اعلام کرده است. دولت ترامپ پس از خروج از توافق هسته‌ای مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل، اکنون به طور یکجانبه با حق سایر کشور‌های جهان برای دادوستد قانونی با جمهوری اسلامی مبارزه می‌کند. این سیاست بر این ادعا مبتنی است که ایران برای مردم آمریکا یک تهدید امنیتی بزرگ است. اما واضح است که این یک ادعای مبالغه‌آمیز است.


مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفته تحریم‌ها تضمین خواهد کرد که ایران مانند یک کشور عادی رفتار کند. دالتون ضمن ظنزآمیز دانستن این ادعا افزود آمریکا خودش یک کشور "عادی" نیست. چرا که همدستی در تجاوز هولناک علیه یمن و حمایت از گسترش استعمار اسرائیل در فلسطین حقایق عادی بودن نیستند.


از دیدگاه این دیپلمات، آمریکا تصمیم گرفته است که در برابر ایران یک سیاست ستیزه‌جویانه دنبال کند. اما نتایج استراتژیک به دست نخواهد آورد. علیرغم افزایش تورم و رکود سختی که صندوق بین المللی پول آن را پیش‌بینی کرده است، ایران اساسا باثبات باقی خواهد ماند. نارضایتی و شاید اعتراضات بیشتر خواهد شد. با این وجود مقامات ایران تلاش خواهند کرد تا از این توفان عبور کنند. انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای آن‌ها مهم است و تا آن زمان مقاومت خواهند کرد.


براساس تحلیل دالتون، همه رهبران ایران مصمم و سازش ناپذیر هستند. علاوه بر این، این بار دیگر یک کارزاری که مورد اجماع بین المللی باشد، علیه ایران وجود ندارد. به عنوان نمونه، اتحادیه اروپا، برای استمرار جریان مالی، ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها طراحی کرده است. ترامپ هم به نوبه خود، نشان داده که به دنبال محقق کردن دستاوردی شبیه به کره شمالی است. او می‌گوید ایران در حال تغییر است. میان سیاستمداران برجسته آمریکا، درخواست‌ها برای مذاکرات به منظور بدست‌آوردن یک توافق بهتر فرضی در حال افزایش است. اما به نظر می‌رسد این غیرمحتمل است. ایران فقط با شرایطی که قابل‌قبول می‌داند، از مذاکرات استقبال می‌کند. همانند آمریکا، ایران هم برای ایجاد یک موضع قدرت برای گفتگو تلاش خواهد کرد. خلاصه کلام این است که ایران تنها زمانی تغییر رویه می‌دهد که فکر کند بتواند از آمریکا امتیازات واقعی بگیرد.


در ادامه یادداشت آمده اگر آمریکا توقعاتش را پایین نیاورد، با خطراتی مواجه خواهد شد. تقاضای چین، هند و ترکیه برای نفت ایران ممکن است موجب تاسیس کانال‌های جایگزین در جهان تجارت شود و به سقوط جایگاه دلار و توانایی آمریکا در سلاح‌سازی از آن در آینده منجر شود. علاوه بر این، ریسک وقوع جنگ به دلیل سوء محاسبه یا حتی به صورت عامدانه وجود دارد. آمریکا ممکن است در واکنش به شکست سیاستش با حمایت برخی کشور‌های منطقه یک جنگ شروع کند. البته به نظر می‌رسد که ترامپ دنبال اجتناب از یک جنگ دیگر در منطقه است. شروع یک جنگ، برای شانس انتخاب مجدد او هم خوب نیست.


به گفته دالتون، فقط تغییر رویکرد - مشخصا رها کردن بسیاری از خواسته‌ها در زمینه تغییر رفتار، نشان دادن اندکی احترام و گشودن باب مذاکرات با شروط واقع‌بینانه- کارآمد خواهد بود.


این سفیر سابق در پایان هشدار داد آمریکا با این سیاست‌های فعلی‌اش به جای بدست آوردن نتایج استراتژیک، به جهان ضعف نشان می‌دهد. بدون چشم‌انداز جذب کردن متحدان یا مجبور کردن ایران به پذیرفتن خواسته‌های افراطی‌اش، آمریکا به هیچ جایی نمی‌رسد.

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/610416

عکس های اینستاگرامی عکس نوجوانی بهرام رادان عکس نوجوانی بهرام رادان جواهرات من....جواهرات من.... سحرقریشی-اینستاگرام - instagramسحرقریشی-اینستاگرام - instagram عکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقیعکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقی عکسهای اینستاگرامی طناز طباطباییعکسهای اینستاگرامی طناز طباطبایی عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفیر سابق بریتانیا: جنگ آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..