تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیعت با امام زمان (عج) نباید فقط زبانی باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه تجدید بیعت با امام زمان (عج) که عصر امروز در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه حرکت در راه امام زمان (عج) ایجاد زمینه ظهور و حرکت به سوی آینده است، گفت: زندگی دسته جمعی و سازماندهی شده توأم با صمیمیت و وحدت یکی از ضرورت‌های جامعه مهدوی است.

وی با اشاره به اینکه بیعت با امام زمان (عج) خیلی سخت است، افزود: بیعت با امام زمان (عج) نباید فقط زبانی باشد بلکه در عرصه عمل و رفتار نیز باید جاری باشد.


این استاد حوزه ودانشگاه گفت: بیعت به معنای فدای امام زمان (عج) شدن نیست، اکنون امام زمان (عج) در مقام گفتار خیلی فدایی دارد، اما آیا کسی هست که یاور واقعی ایشان باشد، یاور امام زمان (عج) وقتی به مسئولیت رسید رفتار منتظرانه خویش را هرگز ترک نمی‌کند.


پناهیان با اشاره به اینکه تجدید با امام امری پسندیده است، ادامه داد: تجدید بیعت با ائمه (ع) در دوره‌های گذشته نیز صورت می‌گرفته است حتی در دعای عهد هر روز مومنان با امام زمان‌شان تجدید بیعت می‌کنند.

وی در مورد ویژگی یاران امام زمان (عج) گفت: طبق فرموده قرآن یاران امام زمان (عج) با هم وحدت دارند، از سرزنش نمی‌ترسند، در راه خدا جهاد می‌کنند و برخورد سخت با کافران دارند، اکنون به شکرانه الهی بخش زیادی از این ویژگی‌ها در منطقه ایجاد شده البته برخی از افراد این ویژگی‌ها را ندارند.


این استاد حوزه و دانشگاه افزود: صمیمت در اجتماع مومنان از مهمترین شاخصه‌های یاوران مهدوی است، زندگی دسته جمعی و سازماندهی شده یکی از ضرورت‌های جامعه مهدوی است؛ نمی‌شود کسی با گوشه‌نشینی به دنبال خودسازی باشد، باید در اجتماعات ما فردیت که برگرفته از فرهنگ غربی است، کنار رود و زندگی جمعی سرلوحه ما قرار گیرد.


پناهیان تصریح کرد: این رفتار برخی دوستان که در یک شهر با هم جمع نمی‌شوند یا یک برنامه مشترک برگزار نمی‌کنند با شاخصه‌های تجدید بیعت با امام زمان (عج) در تضاد است. پیاده‌روی و زیارت اربعین الگو و مصداق اجتماع زیبا و آزادیخواهی به‌شمار می‌رود که همه مهدی‌یاوران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.


وی گفت: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، یکی از مصادیق «برخورد سخت با کافران» است، البته برخی می‌خواهند این شعار گفته نشود، اما مردم این شعار را ترک نکرده‌اند.


خطیب حرم مطهر رضوی ضمن ابراز مخالفت با مهدویت‌گرایی بدون سیاست، عنوان کرد: بعضی‌ها مهدویت بدون سیاست، بدون جنگ و بدون استکبارستیزی دارند، انگار امام زمان (ع) می‌خواهند تشریف بیاورند و برای ما کلاس اخلاق بگذارند، نماز بخوانند و به زیارتشان مشرف شویم و دیگر هیچ، حضرت که برای این چیز‌ها نمی‌آیند، برای آزاد کردن جهان از قید ستم می‌آیند که این‌کار طبیعتا با سختی همراه است.


وی با بیان اینکه حرکت در راه امام زمان (عج) ایجاد زمینه ظهور و حرکت به سوی آینده است، گفت: هر کاری که برای امام‌زمان (عج) انجام می‌دهیم مستقیما ارتباط با ولایت الهی دارد، بسیاری از مشکلات سیاسی و اقتصادی جامعه ناشی از بی‌توجهی به فرهنگ و مدیریت مهدوی است.

انتهای پیام//ا.س

برگزاری ویژه برنامه تجدید بیعت با امام زمان (عج) در حرم مطهر رضوی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیعت با امام زمان (عج) نباید فقط زبانی باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..