تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاکسازی برگ‌های قهوه‌ای از پیاده‌روها توسط اصناف

ساعت: 17:17 منتشر شده در مورخ: 1397/08/26 شناسه خبر: 1429086

معاونت خدمات شهری، شهرداری تبریز برای ایجاد شور و نشاط در شهر اقدام به ریختن گونی گونی برگ‌های پاییزی در پیاده‌روهای شهر کرده‌ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ظهر امروز که مسیر درب اصلی دانشگاه تبریز تا آبرسان را می‌پیمودم با منظر جدیدی روبرو شدم، ریختن تلی از برگ‌های پاییزی در مسیر پیاده‌رو! ظاهرا این طرح از روز گذشته و با تدبیر معاونت خدمات شهری، شهرداری تبریز برای ایجاد شور و نشاط در شهر، تداوم اجرای طرح جامع خدماتی و نشان دادن زیبائیهای منحصر به فرد این فصل صورت گرفته است.

البته این سخنان معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز است و نظر مردم گویا چیز دیگری است؛ زیرا با دیدن وضعیت بسیار زشتِ تل برگ‌های پاییزی در پیاده‌روها زیر لب ناسزایی گفته و خواهان پاکسازی پیاده‌روها هستند.

این طرح زمانی می‌توانست جالب و زیبا باشد که در قسمت‌هایی از شهر و پیاده‌روها که درختان وجود دارند برگ‌ها جارو نمی‌شدند و به طور طبیعی برگ‌های پاییزی بر روی زمین می‌ماند. اما در حال حاضر این طرح در حرکتی ابتدایی خلاصه شده و در مناطقی برگ‌های پاییزی زرد، نارنجی و قهوه‌ای را رها کرده‌اند که حتی یک دخت نیز در آنجا دیده نمی‌شود.

از سوی دیگر خرد شدن برگ‌های پاییزی زیر پای عابران آن هم به صورت گسترده نه تنها زیبایی از این فصل نشان نمی‌دهد بلکه از شهر بدون زباله تبریز چهره‌ای بسیار زشت و کثیف ارائه کرده است به طوریکه تمام عابران از ایجاد این وضعیت ناراضی هستند، اگرچه خبر ندارند که این طرح زیباسازی است و تصور دارند که شهرداری و سازمان پسماند در جمع آوری برگ‌های پاییزی قصور داشته‌اند.

البته برخی از مغازه‌های نزدیک به چهارراه آبرسان سعی داشتند این قصور را جبران کنند و خودشان اقدام به تمیز کردن جلوی مغازه‌ها کرده بودند.

مشخص نیست که معاونت خدمات شهری این طرح و ایده را از چه کشوری الگو گرفته‌ و یا آنکه جزء ابتکارات خودشان محسوب می‌شود اما یقینا در سطح معاونت شهرداری کلانشهر تبریز باید پیش‌بینی چنین وضعیتی را می‌دیدند و در طرح خود تجدید نظر می‌کردند و یا نظارت بیشتری داشتند تا اینگونه بی در و پیکر برگ‌های پاییزی گونی گونی در پیاده‌روهای شهر رها نشود.

اینکه چنین طرحی می‌توانست بسیار موفق‌تر اجرا شود و به واقع شهر را زیبا کند، جای شک ندارد اما باز هم بی‌تدبیری و تقلیدی صرف از برخی شهرها مشکل‌ساز شده و مشخص نیست در صورت بارندگی این تل برگ‌ها چگونه به سمت فاضلاب‌ها حرکت خواهند کرد و چه بلایی بر سر زیر ساخت‌های فرسوده و ناامیدکننده شهری خواهند آورد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاکسازی برگ‌های قهوه‌ای از پیاده‌روها توسط اصناف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..