تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف ۱۰ قلم شی تاریخی و اسلامی در مازندران

۷۹۷۸۹۴

۹۰۳ بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از کشف 10 قلم شی تاریخی و اسلامی اصل خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از کشف 10 قلم شی تاریخی و اسلامی اصل خبر داد.

سیف‌الله فرزانه با اشاره به این مطلب که از این تعداد 9 قلم شی مربوط به عصرتاریخی و یک قلم شی متعلق به دوره اسلامی است؛ افزود: این اشیای تاریخی که اصالت آن نیز توسط کارشناسان تایید شده مروط به عصر آهن 3 تا دوره اسلامی است.

وی تصریح کرد: این ده قلم اشیای تاریخی و فرهنگی شامل کاسه برنجی،جام نقره‌ای، کمبربند مفرغی و اشیای مفرغی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه آثار و اشیای تاریخی، هویت فرهنگی ما بوده و هرگونه قیمت گذاری در این خصوص بی اعتبار است افزود: اهمیت این آثار به نقوش بکار رفته در آن است، کمربند مفرغی که نقوش آیینی در آن نقش بسته، زندگی مردم آن دوره را روایت می کند.

فرزانه ضمن تشکر از دادستان، نیروی انتظامی شهرستان بهشهر و یگان حفاظت اداره کل میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: 5 نفر حفاران غیر مجازدر این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف ۱۰ قلم شی تاریخی و اسلامی در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..