تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جاری شدن رودخانه‌ای از پسما

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماه گذشته بود که این خبرگزاری با انتشار گزارشی تحت عنوان دود زباله‌های عفونی و صنعتی در آسمان قزوین خبر از تخلیه غیرقانونی پسماندهای خطرناک صنعتی و بیمارستانی در حاشیه جاده بهجت‌آباد شهرستان آبیک داد؛ منطقه‌ای که در مجاورت رودخانه‌های فصلی و در نزدیکی زمین‌های کشاورزی واقع شده است. در پی انتشار این گزارش، مسئولان محیط زیست اعلام کردند که شناسایی عاملان تخلیه غیرمجاز پسماند و داروهای تاریخ‌گذشته در مناطق مذکور در دستور کارشان قرار گرفته و متخلفان به محض شناسایی و دستگیری، با استناد به قانون مدیریت پسماندها و قانون مجازات اسلامی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

حالا یک ماه از این موضوع می‌گذرد و ابوالفضل محمدی، فعال محیط زیست، که پیشتر نسبت به نفوذ این پسماندها به منابع آب منطقه در فصل بارش هشدار داده بود به تسنیم می‌گوید: متاسفانه نه تنها پسماندهای منطقه پاکسازی نشده بلکه کیسه‌های بزرگ حاوی پسماند، باز شده و پسماند در منطقه پخش شده. به علاوه پسماندهای جدید عفونی حاوی خون‌ و ادرار هم اخیرا در منطقه تخلیه شده است.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه آغاز بارندگی به جای آن که خبری خوش به حساب بیاید تغییری نگران‌کننده است چرا که با آغاز بارش باران و برف و پرآب شدن رودخانه فصلی منطقه، این آلودگی‌های عفونی به منابع آب وارد خواهد شد.

محمدی با اشاره به تصاویری که روز چهارشنبه ثبت کرده می‌گوید: همان‌گونه که مشاهده می‌کنید این پسماندهای مایع عفونی و صنعتی از یک سو تا مناطق مسکونی فاصله‌ای اندک دارند و از سوی دیگر به زمین‌های کشاورزی نزدیک هستند اما متخلفان بی هیچ ملاحظه‌ای به تخلیه پسماند در منطقه ادامه می‌دهند.

این فعال محیط زیست همچنین به تخلیه حجم عظیمى از پسماندهای شهرى، ظروف دارو و پساب مایع صنعتى با منشاء نفتی در نزدیکی روستای خرمن سوخته در شهرستان قزوین اشاره کرده و  می‌گوید: مرداد ماه در پی انتشار گزارش‌ها و تصاویری از آلودگى سطح وسیعی از زمین هاى زراعی زیر کشت گندم در روستاى خرمن سوخته در بخش مرکزى شهرستان قزوین مسئولان محیط زیست شهرستان قزوین وعده پپگیری تخلفات را دادند. اما حالا که با رسیدن فصل سرما و پس از گذشت سه ماه شاهد مه‌گرفتگى و بارش هاى فراوان در منطقه هستیم و گندم‌ها هم برداشت شده‌اند همچنان این زمین‌ها آلوده است و نه تنها نسبت به جمع آورى پسماند ها اقدامى نشده  بلکه مقایسه تصاویر جدید و قدیم نشان مى‌دهد که سودجویان همچنان در حال تخلیه کردن پسماند در منطقه هستند.

محمدى در پایان می‌گوید: این پسماند که بیشتر آن به صورت مایع و هیدروکربنی است، به شکل رودخانه، در مسیرى طولانى در زمین هاى زراعی روستای خرمن سوخته تخلیه و جارى شده و در قسمتی تجمع یافته است. مقدار پسماندها در این نقطه به حدى زیاد است که با کمک عکس‌برداری گوگل به راحتی می‌توان آن را مشاهده کرد و مختصات آن را به دست آورد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جاری شدن رودخانه‌ای از پسما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..