تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در همایش نوزادان نارس به ضرورت پیشگیری از تولد این نوزادان تاکید شد

در همایش نوزادان به ضرورت پیشگیری از تولد این نوزادان تاکید شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،رضا سعیدی دبیر علمی همایش نوزادان نارس گفت: مراقبت از این نوزادان اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا ٩٠درصد از ان‌ها در کشور‌های جهان سوم می‌میرند که این امر مستلزم مراقبت‌های ویژه تری از این نوزادان است.
سعیدی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از تولد نوزادان نارس افزود: سازمان جهانی بهداشت سال٢٠٠٨ متوجه اسیب پذیری بسیار زیاد گروه نوزادان نارس شد و امروز را روزجهانی نوزادان نارس نامگذاری کرد.

وی تصریح کرد: طبق آمار‌های سازمان جهانی بهداشت سالانه ١٥٠میلیون نوزاد به دنیا می‌آید که حدود ١٠درصد یعنی ١٥میلیون از نوزادان نارس هستند، که ١٠درصد از این تعداد می‌میرند و طبق بررسی‌های این سازمان ٢٠٠میلیون نفر از این کودکان زیر ٥سال، به تکامل نمی‌رسند و به مشکلات زیادی بر میخورند.

دبیر علمی این برنامه گفت: متخصصان در سال ٢٠٠٣در امریکا بررسی کردند، کودکانی که بین ٥٠٠ تا ٧٠٠گرم بدنیا می‌ایند سالانه برای زنده نگه داشتن ان‌ها ٢٤هزار دلار هزینه می‌شود که ٢٢٠برابر یک نوزاد سالم است.

سعیدی افزود: در سال ٢٠٠٧ کلیه مجموعه نوزادان نارس ٢٦میلیارد دلار برای امریکا هزینه داشتند و هزینه کلی زندگی ان‌ها حدود ٥٠میلیاد دلار می‌شود یعنی ٢برابر فروش نفت در ایران، که نشان دهنده هزینه زیادی است که این کودکان دارند.

وی ادامه داد: نوزادان نارس بسیار آسیب پذیر هستند و باید توجه ویژه به این مسئله بکنیم و در بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت در کشور‌های جهان سوم ٩٠درصد نوزادان نارس می‌میرند، ولی همین امار در کشور‌های توسعه یافته ١٠درصد است.

دبیر علمی برنامه گفت: نوزادان شدیدا نارس می‌توانند زنده بمانندو مرگ آن‌ها قابل پیشگیری است که به هزینه زیاد و توجه ویژه نیاز دارد تا ما نیز بتوانیم مانند کشور‌های توسعه یافته نوزادان بیشتری را از مرگ نجات دهیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در همایش نوزادان نارس به ضرورت پیشگیری از تولد این نوزادان تاکید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..